Valve avslører HL2 specs

#1
Igjen har Valves sjef, Gabe Newell, vært ute og snakket litt med spilfanatikerne, og denne gangen har han avslørt minste kravene PC'en din må ha når det skal spilles Half-Life 2.

I følge Hr. Newell må man ha en PC med minst 1.2 GHz og 256MB RAM, Windows 98/ME/2000/XP og DirectX 7 kompatible grafikkort. Han la i tillegg til at dersom man vil oppleve spillet i all sin glans, så må man forberede seg på å måtte ha minst en 2.4 GHz maskin, med 512MB RAM, Windows 2000/XP og DirectX 9 kompatible grafikkort.

Vi venter ennå spent på en faktisk lanseringsdato




Trenger bare å oppgradere ram og skjermkort jeg
 
#2
Det der var da ikke så store systemkrav som jeg hadde trodd.
Nå vet jeg i hvertfall at jeg ikke trenger å oppgradere PC'en min.
:D
 

SHDR

Gullmedlem
#5
Doom III bruker 96MB VRAM i 1024x768 med alle detaljer fullt opp. Jeg føler meg temmelig sikker på at HL2 ligger under det. Regn med at du bør ha 128MB VRAM for å få fart på sakene, og 256MB VRAM dersom du skal drømme om anti-aliasing. Men det er ingen vits i å tenke på en gang. Du anti-aliaser nok ikke et Source-spill med det første.
 
#7
Opprinnelig skrevet av Scarface@14.07.2004, 18.59
Grafikk-kort da?

Hvor mange megabyte trenger man?
74966​


kansje det streames rett fra DVD platen ?
 

Dukie

nice girl
#8
Var ikke de opprinnelige kravene mye mindre?

Noe helt utrolig lavt:

700mhz
Riva TnT
128 ram

Noe sånt mener jeg å huske.

Skjipern at jeg drar til militæret når Doom III og Half-Life 2 kommer...
 
#9
Ho ho! Dette blir gøy! Eg har absolutt INGENTING å frykte! :)
Kan jo nesten ha grafikken på fullt! :D
 
#10
Dette er gammelt nytt.
Ble egentlig ikke overasked over de lave systemkravene. Det var vel også slik med HL.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#11
Husk at dette er minstekrav. Skal man forvente seg det man kan kalle virkelig god grafikk må man langt over det der. Man ser jo f.eks. at minstekravene til UT2004 er:

CPU: Pentium or AMD 1,0 GHz
Memory: 128 MB RAM on Win 98/ME, 256 on Win2000/XP
HD Plass: 5,5 GB
GFX: Radeon 8000 pr superior, or GeForce 2 or superior, 64 MB video memory or. superior.

Du kan jo prøve å kjøre UT2004 med en slik maskin. Jeg lover deg at selv Quake II til Playstation både ser bedre ut og kjører jevnere.
 
#12
Opprinnelig skrevet av ak74u+15.07.2004, 13.02-->
<!--QuoteBegin-Scarface
@14.07.2004, 18.59
Grafikk-kort da?

Hvor mange megabyte trenger man?
74966​


kansje det streames rett fra DVD platen ?
75317​
[/b]
rett fra...dvd platen? håper dette kommer på cd-rom også.
det er på tide å skaffe meg en dvd rom. de er heller ikke så dyre...

så sant så sant, mandark. minste kravene pleier å være at det akuratt går å spille.spilte jedi academy på en møkka maskin hos fattern som akuratt stilte kravene. joda, det gikk. men fint var det ei.
 
#13
Jeg har GeForce 4 Ti 4800 (som ikke er DirectX 9 kompatibelt, det kan kjøres, men er ikke beregnet på det og mangler derfor "teknisk blablabla som jeg ikke har peiling på"), 2.08 GHz prosessor, 256 MB RAM og Windows XP. Jeg har prøvd betaen og p.g.a grafikkortet og RAM-en faller FPS når den minste ting skjer. For å kunne spillet dette spillet glatt må jeg da oppgradere grafikkort, RAM og helst prosessor, men jeg tror ikke det er nødvendig.

Jeg gleder meg, men jeg kommer ikke til å kjøpe det før jeg får oppgradert og det skjer nok ikke før de slutter å produsere lightere...
 
#15
I VG sin artikkel angående HL2 står det i bånn at spillet er bekreftet til å ha lansering i August? Noen som vet om det stemmer?
 

Kilik

Lokal moderator
#16
Vel, Gabe har sagt tidligere at han tar sikte på å få spillet "gold" i august. Altså ferdig utviklet da. Med tanke på at det tar noen uker å få trykt opp og sendt spillet til butikkene, så kan vi vente spillet ut i september...

Edit: Både Amazon.com og EBGames.com har 1.september som tentativ releasedato...
 

Lodin

Der Waaaah
#17
Opprinnelig skrevet av Scorpiux+19.07.2004, 16.30-->
I VG sin artikkel angående HL2 står det i bånn at spillet er bekreftet til å ha lansering i August? Noen som vet om det stemmer?
76904​
[/b]

<!--QuoteBegin-Kilik
@19.07.2004, 17.06
Vel, Gabe har sagt tidligere at han tar sikte på å få spillet "gold" i august. Altså ferdig utviklet da. Med tanke på at det tar noen uker å få trykt opp og sendt spillet til butikkene, så kan vi vente spillet ut i september...

Edit: Både Amazon.com og EBGames.com har 1.september som tentativ releasedato...
76915​
Men så kommer det nok en tysker å bøffer kildekoden...
 
#18
Opprinnelig skrevet av Duke@15.07.2004, 13.06
Var ikke de opprinnelige kravene mye mindre?

Noe helt utrolig lavt:

700mhz
Riva TnT 
128 ram 

Noe sånt mener jeg å huske.

Skjipern at jeg drar til militæret når Doom III og Half-Life 2 kommer...
75323​
Ikke noe kjipt i det :) Bare ta med deg PCen, og spill DooM 3 og HalfLife 2 når du har fri på kveldene. Kjenner jeg det generelle norske militæret rett, så får du nok av tid på hendene. Hvilken tjeneste skal du avtjene?
 
#19
Jeg var så "heldig" at jeg ble sendt til Nord-Norge, det er alt det står på papirene. Drar om en måned. Infanteriet ble jeg for øvrig; grensevakt alha Mothar Russia frister ikke.

Kødder du? Kan jeg pakke pc'n og ta den med? Jeg hadde tenkt å ta med PS2'n, men har hørt at folk bøffer som faen der borte.
 
#20
Jeg kødder ikke, men ikke ta med deg PCen i første omgang. Du må se hvilke oppbevaringsmuligheter du har, og om du har flaks er det kanskje til og med ett ekstra skap inne på rommet ditt. Tro meg når jeg sier at ingen inne på rommet ditt vil ha problemer med at du bruker skapet til oppbevaring av en PC med Doom3 og HalfLife2 på :)

Befalet ditt er alfa omega. Er de drittsekker, så er det kanskje ikke mulig. Er de, som de var der jeg var, sånn noenlunde greie, så skal det ikke være noe problem å bruke ditt eget skap til oppbevaring. En stor PC med skjerm er meget vanskjelig å "gjemme" unna når du er i militæret. Så som du skjønner, jo større jo bedre. Husk også på å merke skjermen og toweret, samt annet utstyr som hører med.

En liten "lodder" som du kan brenne inn navnet ditt med, er det beste. Det ser ikke "flashy" ut, men ved en eventuelt forsvinning, så gjør dette det lett og oppspore sakene dine.

En jeg var inne på rommet til fikk MiniDisc-spilleren sin stjålet, og det ble ett sant helvete når det kom ut for befalet at den var borte. Alle rom i hele leiren ble gjennomsøkt, og kjeltringen ble tatt. Utfallet i etterkant kjenner jeg ikke til, men eieren av spilleren sa han skulle anmelde fyren.

I militæret får du nemlig både militær og sivil dom, noe som burde avskrekke alle og enhver til i det heletatt å TENKE på å røve til seg noe så stort som en PC.

Om du har en plass å oppbevare maskina, så ikke nøl med å ta den med deg. Når du ikke er i tjeneste eller på diverse øvelser, så er det dødelig skjedelig... De pengene du får der oppe rekker ikke til mange pilsene.

Hehe, jeg husker de første ukene jeg var inne. Jeg og ett par andre dro ut på byen etter endt tjeneste hver dag og drakk oss møkkings :svette: Det var vel den måten vi reagerte på tenker jeg, for vi var alle like deppa over situasjonen vi var kommet i; Langt opp i nord-norge, bare fjell og natur rundt oss og heslige sersjanter som så på oss som deres eiendom. Men alt ble mye bedre etterhvert som vi fikk lov til å leke oss med tanksene og "live" ammo. Og etterhvert så ble vi vant til de 3 mila vi måtte løpe hver fredag, bare så vi kunne gjøre oss fortjent til helga >_<

Se på det året der som en mulighet til å lære noe om deg selv. Du må kanskje yte alt du kan, om ikke mer, men så har du til gjengjeld flyttet en del barrierer du hadde når du kom inn. Når jeg ser tilbake på det året der, så kan jeg trygt si at det var verdt det. Masse nye interresante mennesker (tro meg), faste rutiner som dog kanskje ikke kan kalles rutiner, og en hel del situasjoner du kan skryte av til kamerater og lignende.

Lykke til, og kos deg.

Jeg kan også legge til at iløpet av mine første 3 uker, så ble en kar sendt hjem pga ett voldtektforsøk mot en medsoldat i dusjen. Dette er fakta, ettersom offeret ble sendt hjem ei uke etterpå pga psykiske problemer!