Aquila: Du kjører jo Doom 3 helt greit på den kassa der, da, med mindre du er den stolte eier av en Celeron. Nei, HL2 kommer ikke til konsoll med det første. X-Box-versjonen er knapt annonsert, den kommer neppe før 2005, i likhet med Doom 3. Hvis det viser seg at Valve har utsatt spillet for å få release av X-Box og PC-versjonen til å coincide, blir jeg MEKTIG forbanna. Det vitner om så liten respekt for communitien at jeg får lyst til å tørrpule Gabe med en frosen jernstang. Hvis det viser seg å være riktig, blir det bråk.
Uansett, etter litt testing i Doom 3 har jeg følelsen av at HL2 kommer til å få ganske koselig systemkrav sett i direkte forhold. Jeg spiller nå Doom 3 1024x768, 2x FSAA og High med 60FPS. Går jeg noe høyere dropper jeg straks ned til rundt 40-FPS, og 1024x768@2xFSAA ser bedre ut enn 1280x1024, synes jeg. Hvis vi da går utifra at HL2 er litt døvere programmert, hvilket det helt garantert er, siden det er DX9.0-basert (og siden alle husker FarCry gidder jeg ikke gå nærmere inn på hvorfor dette ikke nødvendigvis er bra), høres det ikke urimelig ut å anta at Half-Life 2 kan kjøre 1280x1024 med alt maxet på en maskin som er istand til å kjøre Doom 3 i 1024x768, High. Dette er selvsagt ren spekulasjon, men det føles ikke helt urimelig uansett. Selvsagt, spillet kan finne på å være fantastisk dårlig skrevet, men etter så mange år tror jeg ikke det er noe å frykte.