Vi spiller Minecraft sammen! NY SERVER!

#1
Survival Multiplayer begynner å bli ganske brukbart nå, så vi kjører en felles server hvor folk kan komme å gå. Jeg er ikke host lengre, så alle tekniske spørsmål taes opp med Elfkin.

For å komme å spille i lag med oss trykker du på Multiplayer i spillet og limer inn denne URLen:

sg.elfkin.no
79.160.208.146
mc.spillegal.no:25567 (OBS: Husk å ta med porten)
Hvis ikke dns fungerer, bruk 128.39.142.251:25567 i mellomtiden.

Google-kart: mc.spillegal.no

Så er det bare å sette i gang å bygge, dette er en SMP server, så det betyr ikke no instant bygging/riving, du må mine etter det du skal bruke og ikke noe juks, alt er pårntli liksom.

Nyttige kommandoer (kommer flere):
/home - Tar deg med til spawn punktet

Litt mer om generel informasjon og diskusjon rundt Minecraft og singleplayer kan du stikke over til den [URL="http://www.spillegal.no/threads/18169-Minecraft-Nå-med-multiplayer-survival!]generelle Minecraft tråden[/URL], der finner du mer snakk om spillet i seg selv, her snakker vi om spilling sammen!

Feilmeldinger:

"...lost connection: End of stream"

klienten din er utdatert, logg inn og ut, se om den oppdaterer seg, evt last ned ny fra hjemmesiden.

"Took too long to log in"

Du mista kontakten med minecraft.net sine innlogginservere, prøv igjen.

Mod edit: Limte inn den nye adressa til serveren.
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Kan du ikke teste å skru på monstere litt? er vistnok bare en true\false i en eller anne config fil.
 
#4
SHDR: PC-en klikka til helvete.

Nå blir serveren nede pittelitt, skal prøve en ny server software som gjør at vi får "playerlist".
 
#5
Double the post, tripple the excitement!

Da var serveren oppe og i drift, nå med !who for å se hvem som er pålogga. Nå er også /wood og /iron avslått.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#9
La meg være den første til å takke deg for at du orker å hoste en server blandt oss utakknemlige knægere.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#10
Jeg var innom i går, og fy søren som dere har konstruert mektige greier... At dere orker å grave alt det ut av bakken. Jeg bygde meg en mini-fjellknausfestning med stein tatt fra fellesboksen. :p
 
#11
Sånn, da er ny router på plass (den var ikke kjøpt kun på grunn av Minecraft server hosting, vi måtte ha ny, forrige sugde). Så da satser vi på litt bedre oppetid enn det som har vært.

OBS! NY HOST NY IP!

85.252.195.28:25566
 
D

Deleted member 91

Gjest
#13
JÆVLIG BRA KARL FY FAEN DETTE HER GIDDERJ EG IKKE JÆVLA AMATØR


ps massive bigups og kredz for at du gidder å hoste
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Ja.

Nei vent, den er oppe nå.
85.252.195.28:25566
Hvis det er no med serveren kan Elfkin nås direkte via #spillegal på IRC.

E: :argh:
 

SHDR

Gullmedlem
#19
Min kollega Rohan har lyst til å ta en titt rundt på serveren, men han blir boota av i løpet av noen få minutter. Er det noe trøblings med serveren, eller er det linja hans som er faget?

Ellers, serveren ser ut til å funke flott, koste meg med litt lavagrøftegraving og skyslottbygging med minimal lag og ztor koz. HURRA FOR MINECRAFT!