Vikingjarl

Dette er fantastiske nyheter! :)

Interloop har jo bevist før at de kan lage kvalitetsspill så jeg har stor tillitt til dem. Det som virkelig gjør dette spennende er at vi får spille gjennom en viktig del av vår egen historie laget av nordmenn. Historiske spill (da som oftest strategi) er spill jeg som oftest har satt stor pris på. Å spill gjennom sin egen historie er noe briter og amerikanere har fått lov til å gjøre i utallige spill. Endelig er det vår tur :)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dette kan så absolutt bli spennende, ja. Berserkergang rundt om i verden blir moro. :tommelopp:

Målgruppen for spillet er unge mellom ti og femten år, og derfor vil mye av vikingetidens voldelige natur bli tonet ned i spillet.

BAH jeg som hadde gledet meg til å voldta engelske kvinner og slakte landsbyer.
Best for dem at jeg for lov til å drepe noen munker :p

Må jeg få lov å anbefale Europa Universalis 2 for de som vil spille seg gjennom norsk historie. Spillet starter riktignok etter at Norges tid som Europeisk stormakt er over (starter i 1419), men det betyr bare at det blir ekstra utfordrende (og givende) å legge Europa og verden for Norges føtter ;)

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jo, men så fikk de plutselig et par mill. fra staten :ehm...:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg har en visjon av hvordan dette spillet BURDE bli.
Du starter som en enkel vikinggutt, men etter en religiøs opplevelse i skogen (eller var det bare en dårlig fluesopp-tripp?) blir du kommandert av selveste Odin til å lede Norge til storhet. Etterhvert som du spiller og leder din klan til seier etter seier får du stadig større krefter og blir mektigere og sterkere, helt til æsene gir deg guddommelige krefter og du kan rave rundt i blodrus og kløyve skallene til dine motstandere, før du blir drept i strid og entrer Valhall med hevet hode. I sluttsekvensen ser du hvordan dine mektige etterfølgere legger hele Europa under seg for å hedre ditt minne.

Dog frykter jeg at det blir Warcraft, bare med kjipere karakterer og mindre kule elementer. Nuvel.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så... fordi et annet selskap lager et spill du mener er dårlig, må nødvendigvis dette også bli dårlig?
Suveren logikk, skipper!

bra det nesten like stor nyhet som da det nye barbi spillet kom ut nei da bare kødda men det høres gøj ut hvis det er til pc skal jeg ha det...lenge siden jeg har hørt norske spill som kommer ut da..untat barbi og sånt..!! :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tja, jeg vet ikke... du har kanskje hørt om et bittelite spill kalt Anarchy Online?
Eller er det før din tid...? >_<

Opprinnelig skrevet av zaniper_puz@26.10.2004, 20.02
bra det nesten like stor nyhet som da det nye barbi spillet kom ut nei da bare kødda men det høres gøj ut hvis det er til pc skal jeg ha det...lenge siden jeg har hørt norske spill som kommer ut da..untat barbi og sånt..!! :p
124599​
IGI, IGI2, Den Lengste Reisen og Anarchy Online er alle gode eksempler på norske kvalitets spill. Sett deg bedre inn i Norsk spillindustri før du uttaler deg!

Kilik

Lokal moderator
Bra at de endelig tør å gi penger til spillprosjekter. Spillmarkedet har passert filmen for lenge siden i omsetning. I Norge omsettes det spill for 1,4 milliarder i året, mens film omsetter for 800 millioner. Momsen fra spillomsetningen alene er like stor som de midlene som brukes til filmstøtte i Norge, og bare momsen fra salget av Flåklypa-spillet er så langt omtrent 30 millioner kroner! Hadde dataspill fått den samme støtten som film får, ville det blitt mulig å produsere et norsk alternativ til den kulturelle voldtekten som i dag gjøres via importen av utenlandsproduserte dataspill. Spill er jo en vel så stor kulturpåvirker for de unge som film er, og det er ikke bare barn vi snakker om: Undersøkelser viser faktisk at den gjennomsnittlige spilleren faktisk er 28 år gammel. Det hadde jo vært fint om det ikke bare var amerikansk og japansk kultur som ble uttrykt gjennom spillene...