Vista er ute idag!

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hvorfor ikke?

Jeg er nok ikke riktig person til å starte en tråd om dette, men jeg lurer. Skal du ha Vista, eller venter du på den nye Games for Vista-labelen, eller er livet ditt søppel uten Halo 2? Er du spent på den nye media player-funksjonaliteten (det sies at den kan ta opp TV-programmer for deg)? Og hvilken versjon tenker du å gå til innkjøp av?

Flame on!

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg får vista business gratis fra jobben, så jeg tenker jeg går for det.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
For å i det hele tatt kunne bruke Vista, et operativsystem som per definisjon er designet for å ta i bruk ressursene i en PC, må jeg kjøpe en ny PC. Det er et konsept som virkelig går meg imot og jeg har alt jeg trenger på WindowsXP foreløbig. Den dagen jeg finner ut at jeg trenger en ny pc kan jeg vurdere det, men spillinga mi har gått over til å skje på konsoll med mindre vi snakker om mindre krevende spill à la Armadillo Run eller diverse pokerklienter.

Blir å vente til jeg får Vista Ultimate på MSDN før jeg gidder å fikle med det her, samt jeg har veldig lyst til å oppgradere PC før man fikler med det i det hele tatt. Vista business har man kunnet laste ned i noen uker fra msdn allerede, men ser ikke mye vits i det. XP PRO funker fint det også, sikkert i et halvår til. Om et halvår så får sikkert M$ løst endel av barnesykdommene til Vista, samt det er blitt bedret driverstøtte fra andre produsenter til Vista.

Kan få Vista Business gratis fra skolen, men jeg har ikke noe hastverk. Vil gjerna ha mer RAM, og kanskje et DX10 skjermkort først. I tillegg er det greit å vente litt med take påbarnesykdommer og drivere, som na_X nevner.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Om et år eller så, når det har kommet en Service Pack, tenker jeg å skaffe meg OEM-utgaven av Ultimate. Det kommer jeg til å spare omtrent fire tusen kroner på, ser det ut til.

Lodin

Der Waaaah
Av det jeg har sett av benchmarker kjører spill verre på Vista. Det at det foreløpig kun er Halo 2 og Shadowrun som kommer til å kreve det er heller ingen bonus. Da blir det eneste plusset at det er lekkert å se på og det driter jeg ærlig talt oppi. Da kan man likegodt kjøpe en Mac.
Kommer til å skifte så klart, men det blir en god stund til.

Novastrum

Feminist-elitist
Skal på Vista-kurs i morgen, og forhåpentligvis tar det ikke mange dagene før jeg får en egen kopi å teste ut på jobben/hjemme. Gleder meg faktisk over middels, da jeg liker opplevelsen mye bedre enn XP. Jeg vurderer også å rett og slett kjøpe en Home Ultimate versjon, for å få med media center. Og for å føle meg litt mindre ussel.
Driter egentlig i om den fungerer dårlig på spill, da jeg bruker den 90% til media. Når BioShock kommer spiller jeg det på XP-partisjonen, verre er det ikke.

Gleder meg først og fremst til den nye organiseringen av filer, noe som ser herlig ut i forhold til XP-togvraket. Man får også mye mer lyst til å bruke en maskin som ser ren og rask ut i UI-en.

Brukte det endel under beta-perioden, og syns det var riktig så snasent. Nå har jeg ikke lengre jobb som gir meg MSDN-tilgang, så jeg kommer nok til å vente en stund. Dessuten har jeg Mac og er ikke interessert i å kjøpe ny pc med det første ihvertfall. Når bootcamp kommer med Vista-støtte kommer jeg nok til å teste det litt, men kommer nok ikke å bruke det fast.

En vesentlig forskjell på OEM-utgaven til Vista og tidligere OEM-utgaver av Windows er at du denne gangen bare kan bruke det på èn maskin. Altså, dersom hovedkortet ditt ryker og du må bytte det, så må du etter sigende kjøpe ny Vista-lisens før du kan bruke det med det nye hovedkortet.

Jeg bruker det fast på desktop maskinen min og håper at skolen får fingen ut og lar oss legge inn Vista på laptopene våre. Jeg mener tvert at Vista er mye bedre enn XP.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Vista skal installeres på en av husholdningens maskiner, og gleder meg til å titte litt rundt, å se hva de egentlig har fått til...

... men inntil videre, beholder jeg XP på laptop`en jeg bruker vanligvis :) Bytter nok senere, når jeg får oppgradert litt stæsj, eller kjøpt ny maskin!

Novastrum

Feminist-elitist
SITAT(NinjaSverre @ 30.01.07, 15.07) 49597
Jeg bruker det fast på desktop maskinen min og håper at skolen får fingen ut og lar oss legge inn Vista på laptopene våre. Jeg mener tvert at Vista er mye bedre enn XP.
[/b]
De har ingen grunn til å la dere legge det inn på laptopene med mindre hele skolen skal det, så det er nok liten vits i å håpe.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Prøvde et par forskjellige betaversjoner, uten at de gav meg noe å hoppe i taket for. Kommer sikkert til å installerere Vista Ultimate en av de nærmeste dagene (også dual-boote med XP), men noen permanent overgang blir nok ikke aktuelt med det første. Blir spennende å se hva som skjer når de første DX10-spillene kommer, men ellers er jeg lunken.

Kilik

Lokal moderator
Venter til jeg kjøper meg ny PC med DX10-kort og greier. Dvs. tidligst til høsten. Akkurat nå er jeg rimelig fornøyd med XP.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
SITAT(Yetipants @ 30.01.07, 12.05) 49582
Om et år eller så, når det har kommet en Service Pack, tenker jeg å skaffe meg OEM-utgaven av Ultimate. Det kommer jeg til å spare omtrent fire tusen kroner på, ser det ut til.
[/b]
Samme her. SP1 er forresten allerede ryktet til en november-release. Får se litt hvordan det går med den DRM-dritten og. Er ikke så villt begeistret for det, akkurat.

epp

firm and correct
Jeg skal ikke ha det svineriet på noen av maskinene mine. Jeg kjører Windows 2000 Pro på den ene pc'en og hoppet over XP når det kom. Den eneste grunnen for å velge Vista måtte ha vært DirectX10, men nå spiller jeg for det meste kun på konsoll. Nå har dere en gylden sjanse til å droppe M$ og gå for noe annet f.eks Mac eller Linux.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, den sjansen går snart fra dere, så sleng dere på.

Selv går jeg over til Linux den dagen brukervennlighet og spillstøtte blir like prioritert av de gutta som det er av Microsoft.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Det morsomme er at det kun er spillstøtte og det å kunne bygge maskinen din selv som holder meg fra å heller kjøre OSX/Linux(man kan jo riktignok bygge maskinen sin selv hvis man skal ha Linux, men man har da ikke like stort utvalg av komponenter). Hvor vanskelig kan det egentlig være for Apple å få etablert seg som spillplatform? De har jo garantert penger til det. Men men, er vel mye byråkrati og. :(