Warren Spector Presents: Steampunk Willie (Epic Mickey)

Lodin

Der Waaaah
Could Warren Spector's Junction Point Studios be at work on a title about Disney's seminal Mickey Mouse?

Gamasutra has seen concept art and information that indicates a title codenamed "Epic Mickey" may be in development at the Austin-based, Disney-owned developer.

Concept art from early versions of the game that we viewed showed mockups of the potential game's environment, including pencil sketches of cities assembled from junk.

Another sketch included a surreal seashore invasion scene, in which machines wearing the faces of the Seven Dwarfs deposit old-fashioned renditions of Disney characters onto the beach with mechanical hands.

Though the kooky environmental concepts, with visible large cogs, gears and even a large fork that serves as a building's awning, are somewhat reminiscent of Disney's Toontown Online MMO, the images -- particularly the cloud-stained seaside painting -- have a distinctly shadowed, steampunk vibe.

This information ties up with an early 2008 report from EGM Magazine columnist Quartermann that noted: "Word is that Spector's new Disney project will be a platformer looking to compete with a certain pesky plumber. And who's big enough to take on Nintendo's star? Only the mouse himself!"

Providing more background, this summer, Spector mentioned on his own Junction Point weblog: "My team and I have been working hard on our own and (get ready for the cool factor to go way up) in collaboration with folks from Disney Feature Animation and Pixar."
Mikke Mus og andre Disney svin i industrialderens versjonen av cyberpunk laga av en av Deus Ex folka? Hvis dette er mer enn bullshit kan det bli artig. Bonus for at det ikke involverer animu, Nomuras glidelåser og ghey.
HMMM

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så lenge ikke er med, så blir det nok bra. Uansett håper jeg seriøst det kommer et skikkelig Disney-spill nå, det hadde vært på tide.

Bilder faen! Hvor er er bildene?

Som en som likte Kingdom Hearts (men ikke toeren, herre faen nei) hovedsaklig på grunn av disney karakterer og verdner satt i en helt annen kontekst så tror jeg at dette kan bli ypperlig.

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Det høres så jævlig sjukt ut at det må bli bra.

SHDR

Gullmedlem
Jeg tror at Disney tror at long-form gaming på konsoll er den neste blockbuster-filmen, og som sådanne vil de være der først. De tror at det er sånt som det der som selger på konsoll, fordi gutter i tjueåra og tredveåra er de flittigste kjøperne -- derfor kjører de retro-stylet, svært maskulin Disney sammenlignet med Square-Enix' mer inkluderende og romantiske Kingdom Hearts.

Jeg tror de kommer til å få seg en overraskelse når de ser at det der ikke selger, iallfall ikke på Wii. Hvis det er retta mot x360 og PS3, flott, men det kommer ikke til å selge i Japan. Ikke så lenge det ser slik ut, anyway. Synd at Spector ikke tenker lenger enn til det der, men det er vel en militaristisk stemning i amerikansk media som får dem til å tro at det der vil sjarmere folk, og sikkert fordi de safer: Det som funker best på spill er tross alt skyting, action, vold -- militaristisk underholdning.

De safer'n, kort sagt. Det der er veldig forutsigbart når du ser på hva annet som selger i hardcore-markedet, altså det markedet Nintendo ikke har cornered. For Disney er smarte nok til å skjønne at Nintendo krønsjer dem i alle markeder på fargerikt og familievennlig.

Ser fett ut, men jeg tror ikke det kommer til å ta over verden.

Dette spillet blir kone vors.

Noen bør lage GTA satt i Andeby, evt et Fallout-spill satt i Disneyuniverset. Tenk deg hvor fett det hadde vært å bli sendt ut av Onkel Skrue for å knerte b-gjengen. Hvis man da ikke teamer opp med dem for å bryte deg inn i pengebingen. Mulighetene er uendelige.

Kanskje man kan bedrive litt slektsforskning også sånn at man finner ut hvorfor det bare er onkler og tanter og ingen fedre der.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Høres nesten ut som om du ikke har Andeby-stamtreet i hus, men det er jo en latterlig tanke.

Latterlig, latterlig tanke.

Jeg synes detta ser tøft ut jeg, og er uenig med Shaddis i at det er helt forutsigbart. Men jeg er enig i at det kan komme til å bli en litt vrien ting å selge. Må se mer av pitchen deres før det er verdt å prøve å spå.

Lodin

Der Waaaah
Påminnelse om at de første skissene til spill somoftest er jævla ekstreme i forhold til hvordan det endelige produktet vil se ut. Her har de fått en freelancer til å lage masse tegninger av hva han assosierer med Disney og Steampunk så de kan få litt generell inspirasjon.
Aldri i verden om Disney ville latt noen gjøre dette med IPene deres.

Nah, la oss ikke glemme at dette spillet har vært i produksjon/preproduksjon et par år nå. Tviler på at dette er første brainstorming.

Lodin

Der Waaaah
Bortsett fra at det ikke står noe om hvor gamle bildene er. Sida til fyren har ikke vært oppdatert siden i fjor fek.s.

Høres nesten ut som om du ikke har Andeby-stamtreet i hus, men det er jo en latterlig tanke.
Har sett slektstreet, og det er en del billige utveier der. Hvor ofte har vi sett søstra til Donald? Hvorfor er typen hennes dekket til? For ikke å glemme at Mikke også har noen nevøer, og Dolly også har noen nieser. Det er noe muffens på gang i Andeby og jeg håper dette spillet klarner opp i det en gang for alle.

Hvor er SuperLangbein-spillet mitt?

Tipp og Topp og Hetti, Letti og Netti holder en ganske lav profil i Donald Duck & Co. om dagen, dog. Kanskje de visste for mye?

SHDR

Gullmedlem
Påminnelse om at de første skissene til spill somoftest er jævla ekstreme i forhold til hvordan det endelige produktet vil se ut. Her har de fått en freelancer til å lage masse tegninger av hva han assosierer med Disney og Steampunk så de kan få litt generell inspirasjon.
Aldri i verden om Disney ville latt noen gjøre dette med IPene deres.
Du sier noe. På den annen side er det ulvetider, og se hva de lot Square gjøre ... jeg tror kanskje de kjører den stilen der, om enn (som du sier) ikke like hardcore. Det blir spennende å se.

Lodin

Der Waaaah
We've since been told that it's a Wii-exclusive where you paint your way through levels using the Wii Remote. This 'painting your way' involves you drawing, etching and erasing whole or parts of levels as you go. Capcom's Okami immediately springs to mind but we've not got enough info to go on to make any kind of informed judgement.

As for the story, we've also been told that it'll be based around very old and/or forgotten Disney characters who are out to get their revenge on Mickey, presumably because they're jealous of all his fame and fortune.
Hmmm :tenke: