[grin mer]
Jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder å bruke energi på å forsvare at Ninty selger en modifisert GameCube med veivekontroller for svindelpris og samtidig holder den grafiske utviklingen tilbake.
Å mekke en konsoll i det hele tatt blir - ifølge din definisjon - "å holde den grafiske utviklingen tilbake". Når spesifikasjonene på en konsoll er fastsatt, så er de meislet i stein. Suger det at PS3 har 128-bits buss til og fra RSX noe som gir skamræva fillrate og krever at man bruker mye tid og ressurser på å mekke en cacheløsning som får til noe dugandes? Synd det, for slik er det og sånn vil det være til PS4 en dag dukker opp. Xbox 360 og PS3 ligger fortsatt noen år bak den ledende grafikkplattformen (PC, for dere som lurte), og det gapet vil bare øke jo lenger vi kommer i levetidene deres. Wii-en ligger enda flere år bak, men den er fortsatt i samme båt som de to andre ledende konsollene.
Hadde maskinen kostet halvparten av det den gjør hadde de kommet unna med det, men faktum er at Wii ikke er verdt penga sine. Det sier litt når de tre beste spilla er mer eller mindre remakes av GameCube-spill med veivekontrollere.
Enhver konsoll er bare verdt så mye som spillene den tilbyr er. Såklart. Hvis man digger Mario, Zelda, Mario Kart, Wii Sports, House of the Dead, No More Heroes, Tiger Woods med ånkli kontrollsystem, Animal Crossing, LostWinds, gamle retrospill osv. og ikke er så vanvittig opptatt av no skytings og sinna menn som slåss mot romvesner, er ikke Wii noen dårlig deal. Med tanke på hvor mange konsolleksklusive gulltitler som finnes, står ikke Wii så mye dårligere til enn PS3 og 360. Klart, man går glipp av mange gode spill som bare kommer til de to andre konsollene, men jeg for min del har hatt det såpass mye moro med Wii-en at jeg ikke har angra på at jeg skaffa en. Ikke dermed sagt at jeg ville vært uten de to andre maskinene, da.
Og: Hvis du faktisk reagerer på at Nintendo selger Wii-en dyrt, kan du jo se på hvor mye spenn Sony og Microsoft har tapt på sine konsoller og gjette en gang hvorfor det er slik.