Jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder å bruke energi på å forsvare at Ninty selger en modifisert GameCube med veivekontroller for svindelpris og samtidig holder den grafiske utviklingen tilbake. Hadde maskinen kostet halvparten av det den gjør hadde de kommet unna med det, men faktum er at Wii ikke er verdt penga sine. Det sier litt når de tre beste spilla er mer eller mindre remakes av GameCube-spill med veivekontrollere.
Hvis en konsoll kan tilby nok av denne variabelen så kjøper jeg. Da er den verdt pengene. Det har særs lite å si hva slags oppløsning konsollen kjører hvis innholdet man finner på den er morsomt/kosete/interessant.
Wii har utrolig mye fett å by på, og jeg vet ikke om jeg gidder bite på troll-agnet, men jeg har i hvert fall en diger backlog på Wii jeg ikke har fått tid til å komme gjennom. Hva som er de "tre beste spilla" er for øvrig høyst diskutabelt, og jeg ser heller ikke hvordan det at et spill er en "GameCube-remake" er negativt all den tid GameCube hadde så mange pangtitler.
2000 kroner er en høyst rimelig sum for en maskin med et nyskapende og morsomt kontrollsystem, så mange fete boksspill, en utrolig virtual console-tjeneste og masse tøffe WiiWare-spill.
Hvilken oppløsning skiten kjører er så godt som irrelevant etter ca. 30 sekunder, når man begynner å bli opptatt av spillet og ikke teknologien. Bare spør dem som gikk på Motorstorm-hypen. Man trenger ikke PS3-maskinkraft for å lage Excite Truck eller Kororinpa.