Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Lodin

Der Waaaah
I grunn ikke. :p Maskina trenger jo ikke skru av sensoren eller resette noe som helst, den trenger bare å la være å bevege kameraet så lenge man holder den knappen inne. All den tid siktet alikevel alltid vil befinne seg midt på skjermen i min drømmemodus trenger ikke maskina bry seg om hvor cursoren er i det hele tatt bare den er retta mot sensoren.

Lodin

Der Waaaah
Gamestop har lagt ut ei liste over Wii dingser. Sikkert for tidlig og Ninty blir nok forbanna, men her er den. SITAT
* Wii Controller Glove 9.99
* Wii G-Pak Travel Case 29.99
* Wii Game Wallet 9.99
* Wii HD Premium Component Cable 59.99
* Wii Memory SD 1.0GB 59.99
* Wii Memory SD 512MB 39.99
* Wii S-Video Premium AV Cable 39.99
* Wii Sling Bag 29.99[/b]
Hva den hansken er til vites ikke, men minnekorta er ihvertfall overprisa. Amazon hadde et 512 MB kort på tilbud til 7 dollar. :rulleøyne:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg antar, men håper ikke, at Wii bruker en særegen form for flashminnekort, slik at vi må kjøpe de dritdyre kortene til Nintendo i stedet for å investerer i markedsriktige billige og store minnekort.

Svarte.

Lodin

Der Waaaah
Såvidt jeg vet bruker Wii helt vanlige SD minnekort. Håpet er at det lille 64 MB kortet jeg har i reserve til Palmen i det minste skal kunne holde de første savene og et og annet nedlasta spill. ^_^

De ICON skinna trur jeg forøvrig bare er sånne kjipe klistremerker til pimping av DS.

Lodin

Der Waaaah
Nei, men det er litt minne inni der som vistnok skal kunne ta litt saves og annet snusk. Det hadde jeg glemt. :$

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
:eng101: 512 MB flashminne, faktisk.

Kilik

Lokal moderator
Jeg antar at man kan bruke det innebygde minnet til gamesaves. Man får uansett et 2 GB SD-kort til ca. 300 kroner nå. Til sammenligning tar gjerrige Nintendo 300 kr. for et 1 MB minnekort (59 blocks) til GC. 2000 ganger så mye plass til samme pris altså...

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Såvidt jeg har skjønt det har Wii ett innebygd minne på 512 MB som du lagrer spill og nedlastede spill på. Dersom det er ønskelig kan du kjøpe ett eget SD-kort for å utvide lagringskapasiteten. Er det noe vanskeligere enn det da?

kilik: Seriøst, var GC-minnekortet med 59 blokker bare på 1MB?
*Føle seg lurt*

SITAT(Tutankoopa @ 06.09.06, 21.49) 23002
kilik: Seriøst, var GC-minnekortet med 59 blokker bare på 1MB?
*Føle seg lurt*
[/b]
Om jeg ikke tar feil er 59 blocks-minnekortet til GameCube på bare 4 Megabit, som kun er 1/2 Megabyte. 251-blocks minnekortet til GameCube var på 2 Megabyte.

Kilik

Lokal moderator
Ja, 0,5 MB var det ja. Enkelte GC-spilll tar 30-50 slots, så det sier vel det meste. EA måtte til og med fjerne deler på franchisemoden på Madden for å få plass på minnekortet. PS2-minnekortet var ikke akkurat billig det heller, men ga deg i det minste 16 ganger så mye plass.

Ellers, IGN-Matt skriver at Super Paper Mario nå er på vei til Wii og ikke Gamecube.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Det kalles effektivitet Sony, effektivitet. :) :) :p

Kilik

Lokal moderator
IBM startet produksjonen av Broadway-chippen for ca. tre uker siden. Morsomt å lese at Cell-chippen i PS3 produseres på samme fabrikken.

Det eneste offisielle om chippen så langt er at den bruker 20% mindre energi.

Kilik

Lokal moderator
MCV, generelt en veldig kredibel kilde, sier Wii lanseres i Europa den 24.november for £149 (ca. 1800 kr.).

Kilik

Lokal moderator
Ubi Soft og Trustmaster kommer med ratt til Wii-kontrollen:

GT Pro Series og Monster 4x4: World Circuit vil selges med rattet. Det skal kunne brukes til alle racingspill som benytter horisontal kontroll, som f.eks. Excite Truck.

Status
Stengt for ytterligere svar.