Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
SITAT(kilik @ 15.09.06, 20.46) 24058
Kanskje ikke overraskende blir prisene på NES, SNES og N64-spill henholdsvis €5, €8 og €10. 42-84 kr. blir vel mye for min del.
[/b]
Da blir det vel billigere med en nord-amerikansk maskin hvis man vil ha mange VC-spill, så fremt dollaren holder seg på rundt 6 kroner. ;)

Kanskje ikke overraskende blir prisene på NES, SNES og N64-spill henholdsvis €5, €8 og €10. 42-84 kr. blir vel mye for min del.
[/b]
Det er bare minsteprisen. Det stod «Starting at X Wii Points» i bakgrunnen på den amerikanse pressemeldingen, hvis jeg ikke husker helt feil. Det betyr nok at de mest populære spillene kommer til å være enda dyrere.

Er jeg den eneste som har lagt merke til dette?

Lodin

Der Waaaah
I keel you with knifes shooting lasers if the USB thingy don't work with the Wii.
Men så langt ser det ut til å være en ok løsnng. Går nok for den så jeg og kan spille litt Tetris først.

Lodin

Der Waaaah
SITAT
UK, September 15, 2006 - Wii games will not be region-free according to Nintendo UK's General Manager David Yarnton. Speaking exclusively with IGN at Nintendo's European Wii press event in London, Yarnton confirmed that Wii games and online content will be region-encoded, meaning European gamers won't be able to play titles from the US and Japan and vice-versa. [/b]
BAH :grr:

Kilik

Lokal moderator
Noe det har vært lite snakk om er Wii Play, en samling mini-games som vil selges sammen med en ekstra Wiimote til prisen av et vanlig spill, £40, trolig 500 kr her til lands. Ettersom Wiimoten alene vil koste £30 betaler man altså £10 ekstra for å få med disse spillene hvis man skal ha ekstra kontroll uansett.
SITAT
Spillene som medfølger er:
-Shooting Range (tenk Duck Hunt)
-Find Mii
-Table Tennis
-Hose Mii
-Laser Hockey
-Billiards
-Fishing
Og to uannonserte spill.[/b]

Om spillene er verdt de ekstra 100-150 kronene gjenstår å se...

Også må jeg igjen bitche litt om kontrollprisene: Wii-mote + Nunchuk + Classic Controller = £30+£15+£15 = £60, noe som betyr minst 800 kr. her til lands... Forhåpentligvis tilbyr Nintendo rimelige pakkeløsninger etter hvert.

Flott lanseringsdato, korresponderer perfekt med min gjenkomst til moderlandet.
Men 8. desember betyr også at de neppe rekker å få pressa ut en ny klump med shipments hvis det blir utsolgt før jula trår til. Forhåpentligvis shipper Nintendo litt fler maskiner til lanseringa enn de tolv 360ene MS shippa til lanseringa si slik at det ikke blir et problem.

Ellers var det fisetrist at MP3 ble utsatt og noen skrekkelige priser på VC. Minstepris på 42-84 kr (som sikkert blir til 49-99 kr her til lands)?! Altfor mye for eldgamle spill som man ikke engang får en fysisk kopi av. Tipper ikke jeg kommer til å kjøpe mange av de (om noen i det hele tatt), med mindre de følger med som bonus på diverse Wii-spill.

Menmen, sålenge jeg får spilt Twilight Princess med den fønky Wii-kontrollen i vinterferien så er alt all good. :D

SITAT(Agahnim @ 16.09.06, 00.56) 24063
Det er bare minsteprisen. Det stod «Starting at X Wii Points» i bakgrunnen på den amerikanse pressemeldingen, hvis jeg ikke husker helt feil. Det betyr nok at de mest populære spillene kommer til å være enda dyrere.

Er jeg den eneste som har lagt merke til dette?
[/b]
Jeg er sikker på at jeg har lest ett intervju hvor en eller annen Nintendo-ansatt sa at populære spill ikke vil koste mer enn andre. Jeg klarer ikke å finne det igjen, desverre.

Kilik

Lokal moderator
Oi, det spillet virker å ha fått en skikkelig oppløfting siden E3. Synd det ikke er online. Da må vi nok vente til oppfølgeren...

Godt å se andre enn meg bli excited over det der... nåja, fant nettop noe annet, kanskje ikke like overraskende, men interessant:

Call of Duty 3 video

Dårlig kvalitet på videoen, men man kan fortelle at det ikke er en hud som står still i midten av skjermen (som jeg ikke har noe imot), og at man ser med en gang at det er et COD spill.

Edit: YAY! Jeg er i storform, fant noe jeg siklet over.

Muligens In-game Sadness pic
Hvis dette er ekte, aner jeg ikke hva jeg skal si... :sprø:

Edit2: Samuel J. laget via "Mii" FANTASTISK!!! :sikle:

Kilik

Lokal moderator
Nintendo.no: "Prisen i Europa vil bli €249, vi har ikke noen offisiell norsk pris å komme med enda, men om vi regner om euro til norske kroner og legger til norske avgifter er det sannsynlig at Wii kommer til å ligge på rundt 2500,-."
Litt i overkant av hva jeg håper på. Regner med prisen blir klar i løpet av neste uke...

SITAT(Lodin @ 16.09.06, 17.31) 24115
Shufflepuck Cafe for helvete! Var et sånt spill jeg håpa på fra dag en av Wii annonseringa. :D

[/b]
Flott spill! Kan bli moro dette her. Shufflepuck har jeg brukt mangfoldige timer på.

Bare den hvite Wii'en som selges i første omgang altså? Ingen butikker som har forhåndsbestilling på maskinen i andre farger. Blasted.
...jeg ville ha den svarte.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Hvit Wii til hvit DS Lite. Jeg forhåndsbestilte i går og gleder meg som en unge!

Greit nok at trådløst er standard for en next-gen-konsoll, men av rent praktiske hensyn skulle jeg ønsket det var en Ethernet-port også.[/b]
Det er det, hvis du skaffer en usb-til-ethernet-overgang som Nintendo sikkert vil selge for mellom 50 og 100 kroner. Tipper tanken er å holde antallet porter nede for å få ned størrelsen på burken.

Ellers må jeg si at jeg ville være forsiktig med å glede meg til Red Steel. Ingenting jeg har sett av det, verken på E3 eller nå sist fredag, har vært spesielt overbevisende. Metroid Prime 3 derimot ...

Status
Stengt for ytterligere svar.