Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er jeg den eneste som synes de filtrene der ser bæsj ut, altså? :(

Uansett lønner det seg ikke å håpe på noen tillegg i VC-spillene, Nintendo har ikke akkurat noen voldsomt bra track record der, for å si det mildt. Uten at det hindret meg i å kjøpe samtlige Super Mario Advance-spill de gav ut, selvfølgelig. :$
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
2xSAI forever, dude!


Så er vi helt sikre på at det ikke kommer til å inkludere ekstra features som online. Hvem som gidder å kjøpe tre ekstra retrokontrollere for å spille Mario Kart 64 i multi?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Flere som husker debatten rundt GameCube->GBA-koblingen? "Hvem faen gidder å kjøpe fire GBA-er for å spille Final Fantasy?"

Jeg eier bare én GBA, men jeg har da spilt plenty med både FFCC og LoZ:FSA i flerspillermodus likevel. Grunn: Jeg er ikke den eneste i Norge som eier en GameBoy. Mistenker at noen andre her i lia kommer til å kjøpe seg Wii også, egentlig. :p
 
Men verken du eller oss andre er særlig representative heller, Yeti. FF:CC var ikke akkurat en dundrende suksess så vidt jeg husker, og det var helt sikkert en god grunn til det.

Hva gjelder de bildefiltrene, så er det ekte vare som gjelder. Jeg vil ikke ha forbedrede utgaver av originalspillene, jeg vil ha dem slik de var. Historisk realisme er viktig.

Personlig venter jeg med VC-kontroller til det kommer noe jeg MÅ ha, men det er vel neppe lenge til. Kanskje blir lysten på Ecco the Dolphin, Gunstar Heroes, F-Zero og Bonk's Adventure uansett for stor, og når Nintendo slipper Super Metroid er jeg solgt.

Mistenker igrunn at jeg kommer til å kjøpe om igjen hele SNES-samlinga, bare for å slippe en ekstra boks ved TV-en. Men så ville jo jeg kjøpt ekskrementer så lenge Nintendo-logoen stod på.
 

Kilik

Lokal moderator
2007-releaser som vises på Nintendo World 2006 i morgen:

SITAT
- Pokemon Battle Revolution (Nintendo)
- Wii Big Brain Academy (Nintendo)
- Super Mario Galaxy (Nintendo)
- Fire Emblem: Akatsuki no Megami (Nintendo)
- Mario Strikers Charged (Nintendo)
- Mario Party 8 (Nintendo)
- Metroid Prime 3: Corruption (Nintendo)
- Hajime no Ippo - The Fighting! Revolution (AQ Interactive)
- Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors (Square Enix)
- Necro-Nesia (Spike)
- Bleach Wii: Hakujin Kirameku Rondo (Sega)
- Sonic to Himitsu Ring (Sega)
- Cooking Mama: Minna to Issho ni Oryouri Taikai! (Taito)
- Densha de Go! Shinkansen: 06 Sanyou Shinkansen Hen (Taito)
- Furu Furu Park (Taito)
- Sudoku (Hudson)
- Wing Island (Hudson)
- Kororinpa (Hudson)
- Bomberman Land Wii (Hudson)
- Tsuri Master (Hudson)
- SD Gundam: Scud Hammers (Bandai Namco)
- Ennichi no Tatsujin (Bandai Namco)
- Tamagotchi no Pika Pika Daito-ryo-! (Bandai Namco)
- One Piece Unlimited Adventure (Bandai Namco)
- Crayon Shin-Chan: Saikyou Kazoku Kasukabe King Wii (Banpresto)
- Harvest Moon Wii (Marvelous)
- The Dog Island (Yuke's)
[/b]
 
red steel og twilight princess er nok de eneste som havner i hylla ved launch her.


edit: holy shit. mario party på wii må jo ta av
selfølgelig driter jeg ikke wiimotes, men hvis det blir en mainstream konsoll er det nok ikke noe stress at kamerater kan ta med motes over.

edit2:

forresten hva skjedde med emulasjon?
jeg kommer ikke til å kjøpe en dritt av VC.
ser ikke helt hvorfor andre blir å gjøre det heller, med så gode muligheter for emulasjon via pc (+ psx-adapter og TV-ut)
 

Kilik

Lokal moderator
Vel, jeg vil tro flesteparten av Wii-kjøperne (særlig hvis Nintendo virkelig når ut til demografien de håper på) ikke har kunnskaper om nedlasting og bruk av emulatorer og roms. Dette er en langt enklere løsning for dem.
 

Kilik

Lokal moderator
Haggar: For meg personlig er det ikke viktig, særlig ikke med prisene til Nintendo. Selv kjører jeg NES-, SNES- og N64-emulator på Xbox.

Forøvrig, første anmeldelser fra britiske NGamer:
SITAT
Red Steel 90%
Super Monkey Ball: Banana Blitz 84%
[/b]
Hyggelig at Red Steel faktisk kan vise seg å være et bra spill...
 

Lodin

Der Waaaah
Fra en av lydmenyene til Excite Truck. Kan vel ikke bety annet enn at man kan ha custom soundtrack fra SD kort? :sikle:

 

Kilik

Lokal moderator
Ta en titt på videoen "Year 2007 titles" her for ny footage fra Mario Party 8, Mario Galaxy, Metroid Prime 3, Project H.A.M.M.E.R., Resident Evil: Umbrella Chronicles, Dragon Quest: Swords, Forever Blue etc.

Mario Party 8, Dragon Quest: Swords (som hovedsakelig er en on-rails first-person "slasher") og Fire Emblem er blant de spillbare på eventen.
 

epp

firm and correct
Dette blir sikkert fort og gæærnt, men prisen er satt til 2499,- Kunne ikke i farten se at noen har nevnt prisen på maskinen..for de som lurte. Siiikre kilder må vite.
 

Kilik

Lokal moderator
Jepp, fikk vite det samme av Spiderman-karen i Trondheim i dag. Litt i dyreste laget. Bare 100 kr. billigere enn X360 Core (veiledende priser). På kontinentet er det til sammenligning €50 billigere for Wii. Men folk betaler de. Spiderman kunne ikke ta i mot flere preorders nå...
De store elektrokjedene kjører nok på med en solid rabatt. Jeg tror ikke jeg tar mye feil hvis jeg sier Elkjøp legger seg på ca. 2000 kr. ved lansering...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Faen også. >_<

Jaja, man har da spart opp. Dette blir bare nok et eksempel på at man aldri må la seg tro det beste om Nintendo. :(
 

Lodin

Der Waaaah
For de som måtte lure, med en europeisk Wii kan man kun laste ned VC-spill fra den europeiske serveren. Hvis man så importerer maskin må man logge seg på den amerikanske. Betyr med andre ord at vi vanlig dødlige er stuck med Probotector til dommedag.
"Poeng" kan forøvrig kjøpes over nettet med Visa og annet snusk enten med maskina eller via en PC. Enda godt det da. ^_^
Linkestink
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
What the fuck is your problem? Probotector er uendelig mye kulere enn de jævla homo soldatene.
Våpnene ser faktisk ut som de kunne blitt skutt ut av de robotene. Soldatene er homo, spiser rompe og bæsjer på hver hverandre.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.