Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Men du verden så gøy det er likevel! Og med oppunder 50 minigames blir det en multiplayerfest uten like. Ign gleder seg som unger til Monkey Ball går gull etter å ha fått testet ut siste build nylig.
 
Er det ikke slik at Rayman: Raving Rabbids er bygd opp fra bunnen og opp for Wii, men likevel velger Ubisoft å lansere noen spinnoffs med samme titel til PS3 og 360 for å tjene penger. Eller er jeg skutt i hodet?
 

Kilik

Lokal moderator
SITAT
It was originally conceived as a traditional platformer available for all consoles, but the development team liked the innovative design of the Wii's controller and decided to solely focus on that particular version. However, Ubisoft later formally announced the game's release for PC, PlayStation 2, Game Boy Advance, and Nintendo DS in late 2006.[/b]
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Trodde noen hadde posta dette, men jeg fant det ikke så... LiveMove lager AI til Wiimoten



AiLive har utviklet LiveMove som trener opp Wiimoten til å kjenne igjen diverse bevegelser. LiveMove kan kjenne igjen 40 forskjellige bevegelser på opp til åtte Wiimotes på en gang uten å bruke mer enn 5% CPU.( :thumbup: ) Minnebruk er ca 700KB. Jeg ser for meg nokså deilig styring på spill hvis dette funker som det skal. :elsk:
 

Kilik

Lokal moderator
Europeiske releasedatoer for 4.kvartal fra Nintendo sjøl:
SITAT
Nintendo DS
October 26th - Sudoku Master
November 10th - Pokémon Mystery Dungeon: Blue Rescue Team
November 24th - Tenchu: Dark Secret
December 1st - Yoshi's Island DS
December 8th - Nintendo MP3 Player (hardware; GBA compatible)

Game Boy Advance
November 10th - Pokémon Mystery Dungeon: Red Rescue Team
December 8th - Wario Ware Twisted

Wii
December 8th - Wii Play incl. Wii Remote
December 8th - The Legend of Zelda: Twilight Princess
December 8th - Wii console incl. Wii Sports

GameCube
December 15th - The Legend of Zelda: Twilight Princess[/b]
Zelda: TP kommer altså fortsatt ut på Gamecube i Europa, én uke etter Wii-versjonen. Merk at verken Excite Truck eller WarioWare: Smooth Moves står på lista, så da får man anta at de er utsatt til neste år.
Ellers hyggelig å se at Wario Ware Twisted (det med innebygd tilt-kontroll) endelig kommer til Europa to år etter Japan...
 
Det er hårreisende hvor lang tid de skal bruke på å bringe ut DS-spillene sine i europa. Og jeg tror ikke det blir noe bedre av at Nintendo eier håndholdtmarkedet hardere enn noensinne, heller. Det er jo nesten direkte frekt å komme slepende med WarioWare Twisted nå, samme hvor bra det er.

Å, så glad jeg er for at DS-en er sonefri.
 

epp

firm and correct
Her er den siste listen jeg har fått tak i fra Bergsäla (dog er priser utelatt):

2006
Wii Hardware (Wii Sports inkludert) 8-des
Wii Remote 8-des
Nunchuk 8-des
Classic Controller 8-des
The Legend Of Zelda: Twilight Princess 8-des
Super Monkey Ball Banana Blitz 8-des
Wii Play Wiimote 8-des
Wii component video cable 8-des
Wii RGB video cable 8-des

2007
Sonic and the Secret Rings mars
Harvest Moon Wii sommer
wario Ware Smooth Moves TBA
Excite Truck TBA
Battalion Wars II TBA
Big Brain Academy TBA
Mario Strikes Charged TBA
Metroid Prime Corruption TBA
Super Mario Galaxy TBA
Super Mario Brawl TBA
Pokémon Battle Revolution TBA
Wii Motor Sports Airplane TBA
Disaster: Day of Crisis TBA
Project H.A.M.M.E.R. TBA

Det kommer selvsagt flere titler, men de har andre sistribusjonsnett.

TBA = To Be Announced
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
SITAT(kilik @ 20.10.06, 07.26) 29450
Zelda: TP kommer altså fortsatt ut på Gamecube i Europa, én uke etter Wii-versjonen.
[/b]
Var det usikkert om det skulle komme på GC? 15. desember er rimelig sent i forhold til jul, synes jeg, selv om jeg skjønner poenget med å ikke ta fokuset bort fra Wii-launchen. Jeg har ikke tenkt å kjøpe Wii i år likevel, så for min del kunne Zelda til GC helst komme en uke eller to tidligere.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det er antageligvis slik jeg og mange andre kommer til å se ut når vi setter oss ned med Wii-en. Hva er problemet? Du har vel klart å ignorere verre reklamer før?
 
Bergsala, slipper Informasjon om, Virtual Console..


Vi har ingen mulighet til å påvirke hvor raskt spillene kommer, men vi håper også på at det ikke blir så alt for lenge mellom US-lansering og europeisk lansering. Vi har nettopp fått veiledende priser på Virtual Console-spill; NES: 500 poeng, SNES: 800 poeng og N64: 1000 poeng. Et kort med 2000 poeng kommer til å koste ca. 179,- i butikken.
 

Kilik

Lokal moderator
SITAT(Lodin @ 27.10.06, 12.42) 30644
Red Steel multiplayer. Ser veldig ut som Goldeneye. Det høres jo i og for seg gøy ut, men all den tid vi er i 2007 er det litt stusselig.
Men så tror jeg heller ingen kjøper dette for multibiten da.
[/b]
Dessuten vil tre ekstra nunchucks og wiimotes koste nesten 2000 kroner...
 
SITAT(Buggz @ 27.10.06, 12.56) 30674
Det er antageligvis slik jeg og mange andre kommer til å se ut når vi setter oss ned med Wii-en. Hva er problemet? Du har vel klart å ignorere verre reklamer før?
[/b]
dårlige reklamer er lett å ignorere, men reklamer som følger "lag-en-god-reklamefilm-boka"
helt ut , er ikke til å fordra.


pene mennesker
lykkelige mennesker
"ung målgruppe"
både gutter og jenter
"revolusjonerende gameplay" ved at de hopper bak bord og bruker hele kroppen når de spiller
stilrent design

the list could go on
 
Status
Stengt for ytterligere svar.