Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
SITAT(Bookhouseboy @ 14.05.2006, 16.44) 3597
Takk for forklaringene, Buggz.

Det at sensoren ikke registrerer koordinatene til Wii-kontrolleren er meget skuffende. Jeg trodde helt ærlig at kontrolleren kunne simulere det å f.eks holde og bruke et sverd på en realistisk måte. Slik det ser ut nå, så føler jeg at Wii-kontrolleren er like mye en gimmick som en funksjonell innovasjon.
[/b]
Kontrolleren trenger da ikke vite hvor dan er i rommet for å få til det.

Akuratt dette med at det kan bli slitsomt i lengden å spille med Wii er også noe jeg har bekymringer over. Nå har jo allerede Super Smash og Zelda blitt avgjort at kan brukes med vanlig GC kontroll, men skal Wii kontrollen være ny og spennende, må det gjøres slik at det ikke blir tungt å bruke den.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
SITAT(Bookhouseboy @ 14.05.2006, 18.44) 3597
Takk for forklaringene, Buggz.

Det at sensoren ikke registrerer koordinatene til Wii-kontrolleren er meget skuffende. Jeg trodde helt ærlig at kontrolleren kunne simulere det å f.eks holde og bruke et sverd på en realistisk måte. Slik det ser ut nå, så føler jeg at Wii-kontrolleren er like mye en gimmick som en funksjonell innovasjon.
[/b]
Joda, det kan den skjønner du. Du vil kunne bevege sverdet helt fritt rett&slett fordi spillet vil kunne følge bevegelsene dine til punkt og prikke. Man trenger ikke vite om du holder wiimoten en eller to meter over bakken, fire eller fem meter fra sensoren, for å gjøre det. Selve bevegelsen er cluet. Se for deg en blind person. Med litt trening vil han/hun, etter en "kalibrering", til enhver tid kunne vite hvor nor/sør/øst/vest er avhengig av sine egne bevegelser. Se for deg motion capturing, det er bare noder som plasseres på kroppen og som tolker nettopp bevegelser. Nodene har ingen anelse om hvor i rommet de befinner seg, og det er heller ikke av betydning.

Når det gjelder det å bli sliten av å bruke wiimoten, så tenker jeg det kommer an på spillet. Wii Sports (Tennis er det jeg har i tankene) så tror jeg man fort kan bli småsvett i armhulene om man spiller som Nintendofolka pluss heldiggrisen gjorde under konferansen. Derimot så det ikke akkurat ut som han som spilte Zelda hadde det særlig slitsomt. Jeg tror vi lett kan sitte i sofan og hvile armen på fanget mens man kun bruker håndleddet til bevegelsene. Jeg håper og tror at spillene har innstillinger for sensitivitet.

Selvfølgelig, du blir jo sliten av ett spill som Guitar Hero, som jo er innovativt, men hos Nintendo ligger utfordringen i om hele kontrollen blir slitsomt. Forhåpentligvis og antakeligvis blir den ikke det, for jeg vil ikke bli andpusten og tung i beina av ett spill som Zelda.

SITAT(Buggz @ 14.05.2006, 17.26) 3620
Når det gjelder det å bli sliten av å bruke wiimoten, så tenker jeg det kommer an på spillet. Wii Sports (Tennis er det jeg har i tankene) så tror jeg man fort kan bli småsvett i armhulene om man spiller som Nintendofolka pluss heldiggrisen gjorde under konferansen. Derimot så det ikke akkurat ut som han som spilte Zelda hadde det særlig slitsomt. Jeg tror vi lett kan sitte i sofan og hvile armen på fanget mens man kun bruker håndleddet til bevegelsene. Jeg håper og tror at spillene har innstillinger for sensitivitet.
[/b]
Det ligger en film ute med en som spioller metroid prime 3, han beveger omtrent ikke på armene. Tror ikke det der er noe problem.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg har lest flere hands-on impressions nå, og det ser ut som de fleste reagerer på at wiimoten har en veldig høy sensitivitet., Derimot sier de fleste Nintendorepresentantene at de har fått mange tilbakemeldinger på det, så det blir nok ordnet opp i

Kilik

Lokal moderator
Resident Evil G.S. Japanske scans.
GS = Gun Survivor. Ingen bilder, men det nederste bildet taler vel for seg selv hvordan de antar spillet vil være...

--------------

Hos Gamespot har hele sju journalister fått prøvd Wii:
Opprinnelig skrevet av Bob Colayco
The main issue I noticed was with Metroid--it seems as though the sensor array you attach to the TV expects your hands to be on a certain horizontal plane before it will respond to your movements. If you drop or raise your arms below the "strike zone" for any reason (for example, you put down the controllers to go to the bathroom, or drop your hands in disappointment after dying, or just get a little tired and drop your arms), then reacquiring the signal can be a tricky affair. In the meantime, the screen goes crazy and constantly spins you around or points you in one direction, not unlike an optical mouse that's going haywire. This issue came up more than a couple of times during my 10 minutes or so playing Metroid.
Opprinnelig skrevet av Brad Shoemaker
Heading over to the Nintendo booth for a little Wii action on the first day of E3, I was somewhat confident in the concept of Nintendo's motion-sensitive controller, but I wasn't sold on its execution as a device that's actually fun to play with. Then I played 30 seconds of "Table Tennis," one of the tech demos they had on offer, and I was convinced. They made me a believer with one little controller exercise. I kind of flubbed my first attempt to make contact, but the very next time, I was batting that ball across the table over and over without even having to tell my hand what to do. It was one of the most intuitive gaming experiences I think I've ever had.

Resident Evil til Wii håper jeg blir bra, og det var Resident Evil 4 jeg ville tro ville funke best med Wii-kontrollen. Gun-Survivor har jeg aldri spilt, men jeg håper det ikke bare blir sanseløs killing i et eventuelt Resi-spill. Uansett: enda ett innslag til Wii jeg planlegger å kjøpe. Det begynner å bli noen nå.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg kjenner ikke til Gun Survivor, men etter navnet å dømme frykter jeg at spillet kan gå fra å være et spill om overlevelse til et skytespill. Jeg elsker Resident Evil 4 og håper de kjører noe i samme bane.

SITAT
The main issue I noticed was with Metroid--it seems as though the sensor array you attach to the TV expects your hands to be on a certain horizontal plane before it will respond to your movements. If you drop or raise your arms below the "strike zone" for any reason (for example, you put down the controllers to go to the bathroom, or drop your hands in disappointment after dying, or just get a little tired and drop your arms), then reacquiring the signal can be a tricky affair. In the meantime, the screen goes crazy and constantly spins you around or points you in one direction, not unlike an optical mouse that's going haywire. This issue came up more than a couple of times during my 10 minutes or so playing Metroid.[/b]
Merkelig det der, når de demonstrerte tennisspillet på konferansen så det ikke ut som de linet seg opp noe særlig akkurat.

Siden jeg tror dette er litt for nerdete for shizzle-tråden poster jeg dette intervjuet med Reggie her.

Wii imponerte meg stort under E3, mye mer enn noen av de andre konsollene, den ser retten og sletten ballespennende ut og innehar tett med potensiale. Tror nesten jeg er nødt til å kjøpe meg den og Zelda: Twilight Princess på launch.

Pøsh. Regner med at Nintendo får batteriet til å vare mer enn lenge nok til at det ikke blir noe problem, spesielt ikke hvis en tar seg råd til oppladbare. Wavebird brukte tross alt AA-batterier og den varer ekstremt lenge.

Meh, dette har jeg nå regnet med en god stund. Og det er ikke noe problem - jeg har plenty med oppladbare batterier. ^_^

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ser ikke helt poenget jeg heller, gitt. Tror jeg har seks par med oppladbare batterier og tre ladere liggende.

imported_Dash

Lurking since 2006
Dette var skuff. Skulle vært innebygde batterier. Jaja, jeg har en del oppladbare batterier liggende etter diverse radiobiler, så det går jo forsåvidt greit.. Men det hadde vært lettere med en ladestasjon ala den mx-1000 musa har, når du er ferdig å spille er det bare å sette fra seg kontrolleren i den.

Jeg er nå glad hvis de går for ordinære batterier.
Har masser av oppladbarebatterier, dessuten har de de beste oppladbare større kapasitet enn innebygde så vidt jeg vet?
HATER ting som blir tomme for strøm bare fordi man glemmer å lade de.
Jeg har hatt Wavebirdene mine i 5 år nå, har skiftet batterier på de 3 ganger.
Nå spiller ikke jeg uendelig mye da.

Status
Stengt for ytterligere svar.