Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Kilik

Lokal moderator
SITAT(Thinaran @ 10.05.2006, 21.31) 2513
Wii lyspistol-skall!!!

Jeg hadde egentlig håpet at wiimoten skulle puttes inn i bunnen. På den måten måtte man ta ut "magasinet" og smelle det inn igjen for å lade om. :p
[/b]
Kan garatere at de vil se mange gode og dårlige tredjeparts tilbehør til Wii. Ser for meg gevær, golfkølle, balltre etc.

Følgende spill er spillbare på E3:

Red Steel
Metroid Prime 3: Corruption
The Legend of Zelda: Twilight Princess
Super Mario Galaxy
WarioWare: Smooth Moves
Wii Sports (including Golf, Tennis, and Baseball)
Project H.A.M.M.E.R.
Madden
Excite Truck
Wii Music Orchestra
Tony Hawk's Downhill Jam
Sonic Wild Fire (working title)
Sonic the Hedgehog (on the Virtual Console)
Elebits
SD Gundam
Necro Nesia
Final Furlong
Bomberman Land
SpongeBob SquarePants: Creature from the Krusty Krab
Super Monkeyball Banana Blitz
5 Wii controller demos
 
D

Doctor Downs

Gjest
SITAT(Captain Nintendo @ 10.05.2006, 16.46) 2353
Metal Gear kommer alikevel til å være klin likt de to forgjengerene, bare med penere grafikk. Same s**t different wrapping.
[/b]
Du er den kjipeste fanboyen hittil på forumet. Nintendo har gjennom tidene alltid vært de værste melkerne, så det.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Selv om Nintendo har laget et utall oppfølgere og spinoffs til hovedseriene sine, er de fortsatt gode på å komme med et solid gameplay og nye idéer til spillene sine. Jeg prøver ikke å være en fanboy som forsvarer Nintendo som om det gjaldt livet, men jeg synes de får litt for mye kritikk for det synspunktet ditt, som du ikke er alene om.
 
SITAT(Buggz @ 11.05.2006, 09.58) 2656
Selv om Nintendo har laget et utall oppfølgere og spinoffs til hovedseriene sine, er de fortsatt gode på å komme med et solid gameplay og nye idéer til spillene sine. Jeg prøver ikke å være en fanboy som forsvarer Nintendo som om det gjaldt livet, men jeg synes de får litt for mye kritikk for det synspunktet ditt, som du ikke er alene om.
[/b]

Jepp, og det er utrolig mye nytt og nytenkende i MGS3 i forhold til MGS2 også. Samt, MGS2 var jo drastisk forskjellig fra MGS1. Regner med at MGS4 vil følge den tradisjonen.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Har du lyst til å utdype litt? Jeg har bare spilt MGS1 (Twin Snakes-varianten på GC) hele veien, MGS2 har jeg bare såvidt sett på, MGS3 har jeg aldri rørt. Det jeg har sett av MGS2 ligner veldig på MGS1 i gameplay, den "eneste" forskjellen i historie, som MGS legger mye vekt på og er elsket for.


EDIT: greit, jeg feiler. Min mening om Nintendo står.
 
SITAT(Buggz @ 11.05.2006, 10.38) 2661
Har du lyst til å utdype litt? Jeg har bare spilt MGS1 (Twin Snakes-varianten på GC) hele veien, MGS2 har jeg bare såvidt sett på, MGS3 har jeg aldri rørt. Det jeg har sett av MGS2 ligner veldig på MGS1 i gameplay, den "eneste" forskjellen i historie, som MGS legger mye vekt på og er elsket for.
EDIT: greit, jeg feiler. Min mening om Nintendo står.
[/b]
Twin Snakes-varianten er en remake, hvor de har slengt inn gameplayet fra toern. Er det derfor du syns MGS2 ligner veldig på MGS1 i gameplay, kanskje?

For hvert eneste nye spill i serien (bortsett fra Twin Snakes) har de slengt inn en del nytt. I motsetning til i enern, har man, i toeren, muligheten til å skyte i førstepersonsvinkel, få fiendene til å rekke henda i været, gjemme seg i skap, svømme, rulle, skyte kameraer, skyte brannslukningsapparater etc. etc.

I treern slengte de også til kamuflasje, samt CQC (Close-Quarters Combat), som også er ganske tøft.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Jeg henger altfor langt etter når det gjelder disse nymotens greiene... Det er bekrefta at Wii blir fullt bakoverkompatibel med GC, ikke sant? For hvis ikke tør jeg ikke selge Cuben min.
 
Det stemmer. Wii skal være fullt bakoverkompatibel med GC. Nintendo pleier ikke akkurat å lyve om slike ting heller, så ...
 

Kilik

Lokal moderator
Q & A med Miyamoto og Sakurai
Om Wii, Super Smash Brawl etc.

SITAT
Nintendo: Is Mario a launch title?
Shigeru Miyamoto: ...rather than promise everyone that it would be a launch title right now and then have them break that promise later, I'll just say no for now but say that if it's not a launch title on launch day then it'll definitely be there within the first six months.[/b]
 
SITAT(Mongis @ 11.05.2006, 14.15) 2715
4 kvartal 2006. :)
[/b]
Gjelder det for Europa også? En global lansering hadde vært topp, for liker ikke tanken av å gå rundt og vente på konsollen mye lenger enn hva de i Japan og USA vil måtte vente.
 

Kilik

Lokal moderator
Nintendo har tidligere sagt at de planlegger en verdenslansering, så antar den kommer hit før jul også. Tipper rundt 1.desember.

Når det gjelder prisen har jeg hørt alt fra $99 til $249. Prisen avhenger jo også av hvilke kontrolldeler (Wiimote, nunchuck, standardkontroll) som er med i pakken. Slik jeg forstod har ikke Nintendo nøyaktig fastsatt prisen ennå. Det eneste Nintendo var villige til å si på konferansen var at den ville være klart billigere enn konkurrentene.
 
Ah, det var en lettelse for meg. Hadde vært kjedelig å måtte vente lenger, iallfall når det er noe så nyskapende som dette.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.