Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Lodin

Der Waaaah
Den blir ikke streamet noensteder og det er heller stusselig med bloger eller annet som dekker det. Forøvrig snakkes det om at den er utsatt en time, til 3.00.
Ellers vil informasjon fortest dukke opp på #spillegal på EFnet for de som har irc.

Kilik

Lokal moderator
Det er kl. 03.00 som jeg nevnte tidligere, men kjenner jeg Nintendo rett så drøyer det fort en time med utsettelser og selvskryt før man kommer med noe juicy info.

Har ikke sett noe snakk om streaming eller tekstlig oppdatering, men det er vel bare å holde øye med diverse spillsider og forum utover natta...

De siste ryktene fra webben sier at Wii Sports er inkludert i spillpakka, det kommende RE-spillet blir hetende Biohazard Umbrella Chronicles og at Tamagotchi er på vei til Wii.

Lodin

Der Waaaah
Ja, det er de idiotene jeg har rådført meg med som har sett feil på klokka. :$ En halvtime igjen til det skal sette igang.

EDIT: 10:35 AM: The conference is starting a little later than expected. Expect more updates in the next 20 minutes or so.

Lodin

Der Waaaah
Jeg gir opp! Internet har kolapsa og den siste timen har jeg fulgt en liveblogging fra gwn.com. Desverre har han som "var der" sitti å raportert fra hva han trodde var en live stream, men istedet viste seg å være et opptak fra syvende juni. XD
Hvis bare møkkasidene som Gamespot og 1up hadde gjort jobben sin hadde vi slippi alt dette pisset.
Nå er det snakk om at det ikke begynner før 12 japansk tid, men jeg gidder ikke mer. Legger meg og så er det nytt når jeg våkner.

EDIT: http://i9.tinypic.com/2enp5x2.jpg

Da ser det ut som det blir en pris på $250. Og den lanseres 19. november i USA. Priser på Virtual Console ligger mellom $5 og $10.

Redigert: Da har Ign oppdatert artikkelen, og prisen blir $250 (faen så god jeg er å tippe), men man får til gjengjeld med Wii Sports. Det ble også bekreftet at nye Wii-spill vil koste $50, i motsetning til Xbox 360 sine $60, men dette visste vi vel egentlig fra før av.

2. redigering:

Priser på Virtual Console:
500 yen for NES spill (28 kr)
800 yen for SNES spill (45 kr)
1000 yen for N64 spill (58 kr)

Dette var jo greie priser. Da kan det til og med kanskje hende jeg plukker opp et par spill. Får se. Foretrekker selvsagt å ha spillene originalt, men prisen var i hvert fall fin. Ellers er det jo ganske kjipt å måtte betale såpass mye for en modifisert GameCube (spesielt med tanke på at Gamecube kostet $199 da den ble lansert). I tillegg så blir man tvunget til å kjøpe Wii Sport. Dette gjør nå i hvert fall at jeg ikke kommer til å kjøpe Wii før tidligst i 2007.

3. redigering: Ifølge Famitsu kommer den 2. desember til Japan med en pris på 25,000 yen ($215.51), noe som betyr at den kommer tidligere i USA enn Japan. For de som er interessert kan man følge den japanske pressekonferansen i live-tekst her.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
1UP melder at dato og pris fra US-eventen er lekket.

Nord-Amerikansk pris og dato er $250, 19. november.

edit: Burde lest hele saken. Det er mer interessant her. :D

SITAT
the Wii will make it possible to browse the Web on the television. Microsoft's Xbox 360 does not permit this because that could negate the need to buy a Windows PC.[/b]
hmmm

Kilde

Kilik

Lokal moderator
$250 er $50 mer enn jeg håpet på, men Wii Sports (morsomt at jeg fikk rett om akkurat dette) er jo nærmest et fullverdig spill å regne, så heller ikke en direkte dårlig pris. Den norske prisen blir vel rundt 2000 kr.

Litt overraskende at Japan ikke får den før i desember. Blir spennende å se hva den europeiske releasen blir. Kanskje vi for første gang får en Nintendo-konsoll før Japan?

Novastrum

Feminist-elitist
SITAT
Priser på Virtual Console:
500 yen for NES spill (28 kr)
800 yen for SNES spill (45 kr)
1000 yen for N64 spill (58 kr)[/b]
28 kroner er akkurat rundt 20 kroner mer enn jeg er villig til å betale for femten år gamle spill. Særlig når man kan få samme opplevelsen med emulator på ps2 for 'gratis'.

Kilik

Lokal moderator
Tja, nå har jo Nintendo tatt 400+ kroner for de samme spillene som remakes til GBA, DS etc., så sånn sett er det ikke all verden.

Wii trailer inkludert første footage fra Resident Evil: Umbrella Chronicles samt Pokémon og Fire Emblem til Wii. Wii Sports har fått med et boksespill som ved første øyekast minner om Punch-Out!

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
SITAT(Novastrum @ 14.09.06, 12.15) 23845
28 kroner er akkurat rundt 20 kroner mer enn jeg er villig til å betale for femten år gamle spill. Særlig når man kan få samme opplevelsen med emulator på ps2 for 'gratis'.
[/b]
Fett for deg da. Måtte skuta di synke. Jeg synes prisene er helt kurante og jeg kommer mest sannsynlig til å kjøpe mange av de spillene jeg gikk glipp av. Emulatorer suxxer azz lxm...

Kilik

Lokal moderator
Følgende selskap støtter nå Virtual Console:
SITAT
Atlus
Bandai Namco
Banpresto
Capcom
D4C
EB!
Hal Laboratories
Hudson
Irem
Jaleco
Kemco
Koei
Konami
NetFarm
Paon
Sega
Square Enix
Sunsoft
Taito
Takara Tomy
Tecmo[/b]
Da kan vi vel håpe på klassikere som Chrono Trigger, Final Fantasy VI, Street Fighter II og Contra III...

Novastrum

Feminist-elitist
SITAT(Grønn Zebra @ 14.09.06, 10.33) 23851
Fett for deg da. Måtte skuta di synke. Jeg synes prisene er helt kurante og jeg kommer mest sannsynlig til å kjøpe mange av de spillene jeg gikk glipp av. Emulatorer suxxer azz lxm...
[/b]
Ja, det er fett. Bruk pengene deres på luft dere. Samme for meg. (selv om det er irriterende at sauer finner seg i alt, og dermed dytter prisene oppover for oss som vet hva ting er verdt.)

Nintendo er slemme, griske (og flinke) når det kommer til melking av OOOOOOOOOOOLD'e produkter.

Prisen burde ikke overraske noen. Nintendo er kjent for å ta mer penger for ting enn de strengt tatt er verd -- bare se på DS Lite. Jeg tipper Wii til 2200 kr her i norge, kanskje ned i 2000.

Men dette er virkelig kjøttfulle saker for oss nyhetshungrige.

http://www.nintendo.co.jp/wii/topics/wii_p...tion/index.html

Ser ut til å være slides og videoer fra hele konferansen. Jeg liker spesielt godt den usannsynlig smoothe fotofunksjonen, samt den absurd umiddelbare vennelista på side 11.

For øvrig veldig interessant at Nintendo går fra å være "gaming 24:7" til å bli "lifestyle 24:7". Er revolusjonen rett og slett ikke hovedsaklig spillkonsollen, men "FAMIlieCOMputeren"? En billig stuedatamaskin?

Jeg gleder meg til det dykke-spillet. Det virket fett.

Lodin

Der Waaaah
Den prisen var høyere enn venta ja... Spørsmålet er vel bare hva det betyr for den norske prisen? At de derimot velger å trå gamle jaktmarker fra starten og gi med et spill er kult (selvom jeg aldri i verden hadde rørt Wii Sports ellers).
Spilla har samme pris som de til GC, men det har vel Nintendo mer eller mindre allerede lova? Til å være "next-gen" er det rimelig siden MS og Sony ser ut til å ha bestemt at de skal ligge 10 dollar høyere uten egentlig å gi noe særlig nytt.
Er derimot ikke imponert over prisen på VC spilla. Blir nok til at jeg ikke plukker opp en mer enn 4-5 av de mest must have greiene fra NES nå. Ser ikke ut til at Nintendo fatter at alternativet til deres tilbud har vært gratis i praksis de siste ti åra.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg synes prisen på de gamle spillene er greie nok, med tanke på at det sikkert kommer unlockables i andre wii-spill. Så ikke ta det så tungt.
Prisen på selve konsollen ble også litt høyere enn jeg trodde men det er allikevel 3wii i en ps3. "men hva med alle accesories?" de må du kjøpe til ps3 og xbox også. Så det er billigere.
og det at du sparer $10 på de fleste spill hjelper jo stort. Jeg tror det uansett blir chill.

jeg synes forresten at den værmeldingsgloben var jævlig kul. De måtte selvfølgelig putte spin physics på den :D

Status
Stengt for ytterligere svar.