Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Lodin

Der Waaaah
Er det slik å forstå at Gamespot legger ut opptak av den amerikanske konfen klokka 6 i dag? Gidder ikke lese noe fra den hvis jeg kan se det på film. ^_^

EDIT: Sexy.

SITAT(kilik @ 14.09.06, 16.33) 23878
Ugh, skal si Nintendo tar seg godt betalt for ekstrautstyret...Wiimoten koster $40 og nunchuk koster $20. Totalt godt over hva et spill koster :(
[/b]
Jeg syns det hørtes ut som en grei pris, X360-kontrolleren koster jo $50 og Wii-moten har jo mer avansert teknologi, ikke sant?

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Jeg syntes at VC spillene var litt i dyrest laget med tanke på at det ikke koster meg en krone å instalere en emulator og laste ned roms :sprø: selv om 98% av prisen sikkert er lisensierings avgifter til de orginale produsentene av spillene

edit:

SITAT
OH YEAH ALL YOU FAGS LOVED UP WII SPORTS BUT NOW THAT THEYRE FORCING IT ON YOU AND CHARGING 50 BUCKS FOR IT YOU AINT SO HAPPY NOW ARE YOU FAYGITS [/b]

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg synes pc-spill er i dyreste laget med tanke på at det ikke koster meg en krone å laste de ned.

Seriøst, hva i all verden er det for et argument? 28-50 kroner er ikke mye penger, jeg bruker mer enn det i kantina hver dag. Jeg kommer til å kjøpe VC-spill så det ljomer i horisonten.

Lodin

Der Waaaah
Kontrollen til Metroid Prime 3 er fiksa. Det er nå en egen ekspert modus som funker omtrent slik jeg beskrev tidligere i tråden!
SITAT
"As we played a new single-level demo of the Prime 3 at Nintendo's Wii event in New York City, the game's designers came upon and told us that we absolutely needed to try the new "expert" control mode. They explained that they hoped it would satisfy our cravings for first-person maneuverability similar to a mouse and keyboard configuration in FPSs on the PC platform.

We started up a new level where heroine Samus Aran explores a vast space station and immediately switched to expert mode. We're happy to report that it simulates the accuracy of PC first-person shooters almost perfectly, and we found ourselves soaring through levels, zipping around corners, pulling quick turns and zapping down enemies with pinpoint precision without seconds. Simply put, Retro has nailed it - and it makes the wait to 2007 for the game that much more difficult. We're not kidding when we write that Prime 3 feels like a brand new game with this control."[/b]
LINKH
*danse happy-dance*

EDIT: Forøvrig får vi minne om at den europeiske konferansen med pris og dato for oss foregår i London rundt 13.00 norsk tid. Mer da.

Men hvis konsollen er sone-fri, hvordan kan da utviklere lage sone-baserte spill? Siden konsollen da vil ta alle soner? Eller har jeg misforstått grundig? Regner med jeg har det, men uansett:p

SITAT(Maximum @ 14.09.06, 21.34) 23923
Men hvis konsollen er sone-fri, hvordan kan da utviklere lage sone-baserte spill? Siden konsollen da vil ta alle soner? Eller har jeg misforstått grundig? Regner med jeg har det, men uansett:p
[/b]
Det er ikke konsollen som vil være sonefri, men spillene.

Men men det står konsollen her:

SITAT
The Wii will be able to play games from other regions, such as Japan, without any restriction. [/b]
Men okai, så da kan utviklere være drittunger og skru på sonehelvete...

Kilik

Lokal moderator
Flott med sonefrie spill. Da blir det nok litt amerikansk import på meg. Ninty er som kjent ikke alltid raske med Europea-releaser og det blir nok også en god del penger å spare. Jeg er redd for at en del 3rd parties fortsatt låser spillene sine som vi har sett på X360.

Litt merkelig at Nintendo dropper DVD playback pga. kostnader. Det må da koste minimalt å implementere dette når man allerede har en DVD-spiller i maskinen?

Lodin

Der Waaaah
Lett nok, men hvis spilleren kan kjøre filmer må de betale lisens til "hollywood" for hver maskin og det hadde økt prisen. Passer meg utmerket siden vi allerede har 5 forskjellige ting i huset som spiller av DVDer.

North American Launch Line-Up
  • Excite Truck
  • The Legend of Zelda: Twilight Princess
  • Wii Sports (bundled with the Wii console)
  • Call of Duty 3
  • Marvel: Ultimate Alliance
  • Rapala Tournament Fishing
  • Tony Hawk's Downhill Jam
  • World Series of Poker
  • Trauma Center: Second Opinion
  • Madden NFL 07
  • Need for Speed: Carbon
  • Elebits
  • Super Monkey Ball: Banana Blitz
  • Blazing Angels: Squadrons of WWII
  • Far Cry: Vengeance
  • GT Pro Series
  • Monster 4x4: World Circuit
  • Open Season
  • Rayman Raving Rabbids
  • Red Steel
  • Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent
En imponerende line-up, til tross for at Metroid Prime 3: Corruption mangler. Helt greit at Wii Sports er inkludert i konsoll-pakken, for det skulle jeg ha uansett. Ellers kommer jeg i hvert fall til å plukke med meg The Legend of Zelda: Twilight Princess og høyst sannsynlig Excite Truck, samt at jeg vil vurdere Red Steel og Rayman Raving Rabbids (som faktisk virker veldig artig utifra hva jeg har sett fra det i det siste).

Forøvrig synes jeg prisen på de nedlastbare spillene er helt OK, og jeg kommer nok til å kjøpe en del VC-spill.

Jeg kommer nok til å importere en amerikansk konsoll, for til tross for at konsollen kanskje blir dyr å importere, sparer jeg mye på å kjøpe amerikanske spill. Forøvrig, er det noen som har en anelse om hvor kraftig strøm-omformer man vil trenge til Wii? Holder det med 50W-60W, eller må man opp i 100W-150W?

Kilik

Lokal moderator
Jeg liker Wii Channels-grensesnittet. At man kan vise bilder og video fra SD-kortet er en kul feature. Forhåpentligvis støtter det kjente videoformater som XviD, MPEG2 etc. slik at man se spillefilmer og TV-serier på Wii. For meg personlig er det et meget interessant kjøpsargument.

Mens konkurrentene selger med tap og taper milliarder...Nintendo vil tjene penger fra dag 1.

Status
Stengt for ytterligere svar.