Wii System Update 3.0

#1
Channels:
-Digital Clock added to the Wii Menu right under the channel bar
-Forecast Channel now displays the current condition (cloudy, raining, etc.) directly in the Wii Menu in the Forecast Channel box
-News Channel can now show 2 scrolling headlines at a time in the Wii Menu, 3 when you click on the button
-Message Board now has the “Today’s Accomplishments” message as a white message which allows it to stand out from other messages
-Address Book entries can now be shifted around using A+B but only to empty spaces. Not too convenient.
-Calendar in Message Board no longer shows “Today’s Accomplishment” only days as having messages
-Scrolling messages in the Message Board now uses a different sound

Wii Shop Channel Overhauled (Visual aesthetic is the same, changes made to organization and browsing methods mostly)
-New Welcome screen detailing 4 Recommended Titles and the points they cost (gone is the title screen bar that had linkable games). The title bar can be clicked on to bring up a list of 20 recommended games.
-Titles You’ve Downloaded was moved to the main shop menu
-New ways to browse
-Popular Titles (2 pages of 10 and includes launch games so not only based on recent info)
-Newest Additions remains the same
-Search for a title which can use partial names
-Search by Category
-System shows the different systems and how many titles have been released under each
-Publisher showing different publishers and amount of titles released
-Genre (different genres listed and amount of titles under each)

Settings
-Warning added pre-system update detailing that technically modified consoles may cease to function upon being updated. Also the only way to not accept an update is to power down the console by holding the button for 4 seconds (the user can’t back out of hitting I Accept w/o powering down)

- Freeloader fungerer ikke
- Mulighet for å bruke visse USB tastatur.
 
#2
Hyggelig at Nintendo oppdaterer Wii-softwaren, men ikke akkurat noen drastiske oppdateringer her. Det jeg savner er en raskere Shop Channel, både ved pålogging, browsing og nedlasting av spill og annen software. Totalt sett er Wii shoppen pinelig treig. : /
 

epp

firm and correct
#3
Det at det ikke er noen drastiske oppdateringer betyr vel at ting er som de skal være. Du lapper ikke en ny bukse?

Takk for info om oppdatering Tales.
 

Kilik

Lokal moderator
#8
Det fungerte også her før oppdateringen med et swap-trick.
 
#9
SITAT(kilik @ 09.08.07, 00.29) 76622
Det fungerte også her før oppdateringen med et swap-trick.
[/b]
Fungerer ikke det heller? Kanskje like greit jeg ikke har fått solgt cuben min enda.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#10
Jeg... tror ikke jeg har fått noen oppdatering?

Redigert: Glem det. Laster ned manuelt nå.
 
#11
Etter hva jeg har lest har ikke oppdateringen gjort noe spesielt mot homebrew-scenen annet enn at det er litt mer klumsete å bruke noen discer. Men alt løses ved hjelp av en annen disc osv.

Ellers er det digg med en oppdatering. Men de kunne faen meg ha endra den svette fonten på den nye digitalklokka. :(
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Hell to the yes. >_<

Når det er sagt, så var den nye sjappekanalen stilig. Mer intuitiv grensesnittdesign, og jeg synes jeg merker en liten hastighetsøkning. Sånt er kos.
 

K999

Keystone State Of Mind
#13
Jeg har ennå ikke fått uppdated min. :( Trådløse ruteren min er ennå fucka, og jeg har ikke orket å fikse den enda. Jaja.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#14
Min Wii har vært lånt vekk i en måned nå. Må få lastet ned dette, kan jo ikke henge etter lizzom.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#15
Beklager at jeg dobbeltposter, men jeg har ett spørsmål jeg vil ha svar på.

Er det bare jeg som opplever at Wiien klikker og blir treg rett etter at jeg har lastet ned en oppdatering. Da jeg lastet ned denne klikket Wii'en når jeg prøvde å gå inn på Shop channel og Save Memory. Eneste botemiddel var som vanlig å dra ut kontakten en liten stund, da gav det seg... Men en blir jo litt bekymret, Noen andre som opplever dette?
 
D

Doctor Downs

Gjest
#16
Jeg fikk enda en ny oppdatering i postkassa i dag. Leste hva den gjaldt, men husker ikke helt. Var vel no' bugs som visstnok hadde kommet hvis man gikk fra visse kanaler og tilbake til Wii Menu.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#18
Orker ikke starte ny tråd, så jeg bare sier det her. Mulig jeg følger dårlig med og burde visst dette allerede, men det nyeste Gamereactor hevder at Nintendo vurderer en ny versjon av Wii-en, med 720p-oppskalering? Bare jeg som begynner å bli litt lei av å tape på å kjøpe tidlig?
 
#19
SITAT(Aquila @ 25.08.07, 10.22) 79134
Orker ikke starte ny tråd, så jeg bare sier det her. Mulig jeg følger dårlig med og burde visst dette allerede, men det nyeste Gamereactor hevder at Nintendo vurderer en ny versjon av Wii-en, med 720p-oppskalering? Bare jeg som begynner å bli litt lei av å tape på å kjøpe tidlig?
[/b]
Det har egentlig aldri lønnet seg å være første ute med å eie konsoller.
Flere feil på maskinen, har alltid hatt ett eller annet piss med konsollene jeg har eid. Med unntak av Dreamcast, may it rest in peace (selv om det kommer ut 2 nye spill til Dreamcasten nå i disse dager :eek: )

Og det forundrer meg ikke i det hele tatt at Nintendo drar av en Microsoft. Å ikke støtte noen slags form for HD var en litt blåst avslutning. Oppskalering er i det minste et pluss, noe som gjør at den blir vurdert sterkere.
Er ikke så morsomt å kjøre SD grafikk på 42" når man er vant til full HD ellers...