Wii Vs. PS3 Vs. 360

Hvilken konsoll er best?

  • Xbox 360

    Stemmer: 22 42,3%
  • Wii

    Stemmer: 8 15,4%
  • PlayStation 3

    Stemmer: 14 26,9%
  • Virtual Boy

    Stemmer: 8 15,4%

  • Totalt antall stemmer
    52
#1
Ja hold kjeft nå, og ikke engang prøv å steng tråden. Engang for alle, få høre hva den "enkelte" her tror om denne konsoll krigen.

Jeg husker det som om det var igår, da alle dere lo høyt av meg. Fordi jeg trodde at PS3 skulle komme ut som vinneren. Jeg husker også flere av dere SONY hatere som trodde at HD-DVD skulle vinne over BR. Dere kunne vedde ballene deres på at BR var for dyrt og HD-DVD skulle garantert vinne. "Hvem trenger så mye plass"

Litt driti ut eller hva?

Så, det jeg lurer på. Hvem veddet på riktig hest? Kan vi få et svar nå? Eller må vi enda vente en stund?

Wii etter min mening, utrolig spennende konsoll, Men fy faen til bare piss spill. Det er jo nesten like ille som PS3. Mario, Mario Kart og SSBB, and thats it. Alt annet har bare vært under par. Ingen nye spennende IPS, nothing. Og av de tre som jeg nevnte, er mario kart bare...blæææh. Helt oko, ikke noe nytt, samme gamle melkemaskin. Ohhh..nintendo er så oppfinn som! Uuuuu! uuuU! my ass...

360, LIVE, LIVE, LIVE og LIVE. MS har gjort mye riktig med 360. Mange gode spill, og beste online opplevelsen av alle tre. Hadde maskinen bare hatt levetid i over 3 uker, så hadde dette vært tidenes maskin. De satsa på feil format og det kan bare gå en vei for dem nå...ned...

PS3, eneste maskin som viser potensial innen alle retninger.
1. Riktig format (check)
2. Online tjeneste (semi check, de jobber med saken)
3. Hører på hva gamerne vil ha (check)
4. Gir ut mange nye IPS (check)
5. har ingen spill
6. de beste reklamekampanjene
 
D

Deleted member 91

Gjest
#2
PS3 er en skikkelig kul BD-spiller. X360 har feitere spill og den beste versjonen av multiplatformspill. Jammen glad jeg ikke er såpass hjerneskadd at jeg satser på en hest, men heller høster frukter fra alle platformene. Jepp, jepp.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#4
Jammen glad jeg faktisk har spenn nok til å kjøpe alle. Er naturlig nok den foretrukne situasjonen, i tillegg sørger den for at jeg ikke må velge side i en diskusjon som for det meste ikke fører noen vei.

Ellers får vi nok kontinuerlig PS3 hat fra Gammeln.
 

K999

Keystone State Of Mind
#5
Det verste med deg Nilo, er at jeg faktisk blir sint av å lese postene dine. Du oppfører deg som en 12 årig som henger på nintendo forumet, bare det at du er SonyBoi.
 

K999

Keystone State Of Mind
#7
Er ikke det at jeg tror han er sånn i real life, men det at han faktisk gidder. Jeg driter som regel i å lese postene hans (deg også Riou) men faen da man, kan du ikke bare holde kjeft? Ingen bryr seg. Foreløpig så vinner Wii og 360. (begge på forskjellige grunnlag.) Så lenge PS3 ligger nederst og faktisk ikke har noe bra ute (ja, av spill. Dette er jo en spillmaskin.) så kan du bare holde kjeft.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
hehe kan si va u vill om ps3 menn denn har ikke HALO # akkoratt... bedre lyke nesste gang snoy... ops halo er vist no MS eier ja hehe vell bedre lyke I EN ANENN UNIVÆRSS HEHE ;) ;) ;)
 
#9
Wii har fit ass, er så jævlig fet konsoll. Så kommer brawl og så blir det uber.

Seriøst. Wii Fit, Wii Sports, Mario Kart, Brawl, Galaxy og Zelda(+at GH3 også kan spilles) gjør at Wii konkurerer tett med konsollen jeg aldri har spilt på men som jeg vet har den beste onlinefunksjonaliteten, 360.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Bare førsteopplaget, vel?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#13
Klarer ikke stemme i pollen, ler fortsatt så hardt av posten til Lodd.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#15
Valget landa til slutt på Wii. Oppsummert:

Xbox 360:
+ Xbox Live
+ God hardware
+ Mange gode spill
+ Lett oppkobling mot PC, mp3-spillere etc.
+ Beste "klassiske" håndkontroll
+ Gode multiplatformutgivelser
- Mye maskinvarefeil og litt lenger loadetider enn PS3
- Støyete

Playstation 3:
+ Kraftig maskinvare
+ Blu-Ray
+/- Bedre online-tjeneste enn Wii (men svak i forhold til Xbox Live)
- Dårlige(re) utgaver av multiplatformspill
- Dårlig håndkontroll (utenom til fightere, men det holder ikke)
- Har begynt å slite med maskinvarefeil
- Blir ribba for en ny egenskap ved hver nye utgivelse (det snur visst heldigvis til sommeren)
- Flaut få gode spill

Wii:
+ De beste spilla så langt
+ Innovative kontroller som, enda om noen kjipe utviklere tror det, ikke trenger være hele spillopplevelsen
+ Virtual Console
- Treige online-tjenester
- Krongete vennesystem i online-spilling
- Svakere maskinvare


Til syvende og sist så er det spillutvalget som er det viktigste (og egentlig det eneste som virkelig teller), og der vinner Wii lett (med PS3 på en klar sisteplass). Mulig 360 har noen flere stjernespill, men med et år mindre på markedet og et solid hakk opp kvalitetsmessig hyller jeg Nintendo for Super Mario Galaxy, Resident Evil 4: Wii Edition, Super Smash Bros. Brawl, Metroid Prime 3: Corruption, Okami, Wii Sports, Mario Kart Wii, Mario Strikers Charged!, The Legend of Zelda: Twilight Princess... The list goes on.
 

oma

Village Drunk
#16
Det at Sony fikk Condemned 2 til ps3, når det var ett 360 only spill før ser jeg på som en start på en trend. Tror ikke 360en kommer til å ha den store fordelen med å ha en god del spill som er eksklusive lengre, men mer ett spill i ny og ne, og noen store utgivelser (GoW2, Alan Wake, sikkert flere) Men igjen så har PS3en sine copywrigtete spill også, Uncharted (som er nr 1 i en serie på flere?), MGS, Ratchet and clank (som er en utrolig konsollvinner med barn i forhold til noe lignende på.. noen av konsollene? Kan hende det er forskjellig fra hvor en bor, men det er det mestselgende barnespillet over hele linjen på vår EB i bergen)

Ett annet punkt jeg syns blir oversett altfor ofte når det gjelder PS3 er at det er ingen konsoller som har alternativ til orginal produkter, usb headsett, (tenker steelseries her, men det er sikkert flere gode), tastatur (skikkelig, ikke sånn fest-på-kontrollen-bæsj) flere alternative kontrollere (dog ingen fullt så kule som chillstreamen enda, men håper den kommer også)

Det er vanskelig å spekulere i hva maskin som er "best", de har vel alle punkter de er bedre på i forhold til hverandre. Wii ligger vel dårligst når det gjelder hva spill som kommer ut til den, veldig få spill som er veldig gode, MS har overtaket med at det er lettere å programmere spill til den vs sony, men som oftest så er det ikke store forskjeller (nok til at det virkelig har noe å si) på multiplattformspill, og de har alle sine pilarer når det gjelder eksklusive spill.

Sånn fremtidsmessig, så tror jeg at det ligger langt mer potensiale i ps3 i forhold til 360.

Men man kjøper jo først alle om en er kul nok ^^
 
#17
Det verste med deg Nilo, er at jeg faktisk blir sint av å lese postene dine. Du oppfører deg som en 12 årig som henger på nintendo forumet, bare det at du er SonyBoi.
Hør her din lille twat! Blir du sint av å lese det jeg skriver, gå til mamma, sug pupp og klag. Slik er livet, velkommen. At jeg oppfører meg som en 12 åring.....helt enig, så you gonna bust a cap in my head...nigga? K999, eneste grunnen til jeg laget denne tråden var fordi jeg er dritt lei å lese kjedelige poster som sier. "Jo jeg er helt enig med deg" "Fy faen, vi tenker likt ass, syntes også spillet var drit bra" Dette er et diskusjons forum, ikke , ja K999, du er den eneste som tryner der. Folk er så redde av de store slemme jødene, og for guds skyld, de kan ikke ha sine helt egne meninger, nei...det er blasfemi!
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#19
Gjør den egentlig det? Og to av de spilla er ports forresten.

Jeg er som mange andre her på forumet den lykkelige eier av alle de tre konsollene. Nå skal ikke jeg komme her og ha en mening om hvilken som er "best", men jeg kan fortelle litt om hvilke som blir brukt mest.

360-en er den konsollen som blir aller mest brukt til spilling, dette fordi det er den jeg kjøper cross-platform-spill til, og det er den det kommer flest eksklusive godspill til.
Må selvsagt legge til live-argumentet her. Det er ikke ofte jeg spiller på internett, men skal jeg først koble til bør det i det minste være noen å spille med.

PS3-en har blitt mediasenteret i stua vår. Jeg er klar over at 360 har de samme mulighetene, men jeg liker PS3-ens interface bedre, i tillegg til at den gjør seg bedre som DVD-spiller og kan spille Blu-ray. Ikke så mye spilling foregår på denne, men det blir da tid til noen slag FIFA 08 når kompisene kommer over med sekspakninger og jeg kan leke casual-gamer. Ja og så kommer jo MGS4, det gleder jeg meg til.

Wii er den eneste konsollen dama gidder å spille med meg på. Vi spiller et slag Brawl nesten hver eneste kveld, og hun er faenmeg blitt bedre enn meg i det. :baby:
Wii Fit er gøy da, og det har ført til at jeg skrur på hver morgen for å trene litt og veie meg for å registrere at jeg har gått ned mine faste 200-300 gram. :dumbells:
Fikk Mario Kart til bursdagen men det klarer jeg ærlig talt ikke å se appellen i. Det er rett og slett drepende kjedelig, for ikke å nevne blodig urettferdig, selv til Mario Kart å være.
Her i huset var vi raske med å gå tilbake til VC-utgaven av Kart 64 iallfall.

Det jeg prøver å si er at 360 er BEST LOLO.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#20
Ja, jeg vil bare si til de 49573849563784541 xtardsene som har stemt på X360 at jeg syns det er jævlig feigt av dere å ikke si hvorfor dere stemte. Ps3 superiority!!