Wii Vs. PS3 Vs. 360

Hvilken konsoll er best?

  • Xbox 360

    Stemmer: 22 42,3%
  • Wii

    Stemmer: 8 15,4%
  • PlayStation 3

    Stemmer: 14 26,9%
  • Virtual Boy

    Stemmer: 8 15,4%

  • Totalt antall stemmer
    52
#61
Jeg kjøpte Wii for et par tre uker siden nå, og må si at det er kanskje den mest oppskrytte maskinen hittil, når det kommer til spill. Denne "geniale" måten å styre spillene dine på gjør i de fleste tilfeller det bare vanskeligere enn nødvendig. Super Mario Galaxy har ikke vist meg noenting som ikke kan gjøres med en vanlig kontroll. Pro Evolution Soccer 2008, som visstnok skulle være det beste fotball spillet noensinne, i følge mange. Gir meg tilnærmet ingenting bortsett fra at du sloss mer med kontrollen enn å nyte et spill. Det ikke engang et fotballspill lenger, det er et RTS. 99% av feilene som blir gjort i det spillet blir gjort på grunn av unødvendig kompliserte kontroller. Var det ikke Nintendo som ville at spillene skulle bli lettere å spille?

Hittil har det mest underholdene jeg har spillt på Wii vært Wii Sports, men også det blir rimelig kjedelig etter et par timer.

Heldigvis har det Virtual Console i det minste, men til skyhøye priser slik at jeg er ekstremt selektiv med hva jeg velger å kjøpe. Hadde nok hatt langt fler om de hadde vært litt billigere.

Sånn bortsett fra skuffelsene over spillene hittil (har enda mange å prøve, tror jeg), så liker jeg konsollen som maskin og konseptet. Men historien gjentar seg, og Nintendo viser seg nok en gang å ende opp med den maskinen med det svakeste utvalget av spill.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#62
Sjekk ut Resident EWIIL 4, Excite Truck, og Metroid Prime 3. Det er iallefall de spillene jeg synes kontrollen funker best i. Men annet enn det? Neh. Etter Brawl er det eneste spillet jeg ser fram til på Wii Sam & Max Season 1.
 

Kilik

Lokal moderator
#63
Dødt løp mellom PS3 og Wii i Norge:



PS: Microsoft vil ikke oppgi sine tall...
 
#64
Sjekk ut Resident EWIIL 4, Excite Truck, og Metroid Prime 3. Det er iallefall de spillene jeg synes kontrollen funker best i. Men annet enn det? Neh. Etter Brawl er det eneste spillet jeg ser fram til på Wii Sam & Max Season 1.
Joa, men Resi 4 er et gammelt spill med ny kontroll - ikke så interessant. Jeg kjøpte det til GC på release, så kjøpte jeg det senere til PS2 på grunn av widescreen (hater svarte søyler på siden like mye som jeg hater feilproporsjonert bilde). Excite Truck ser egentlig veldig kjedelig ut, jeg har allerede spillt Motorstorm, og bilspill har jeg nok av på de andre konsollene. Metroid Prime 3 er et førstepersons spill, og jeg var ikke overbevist av det første i serien. Super Smash Bros har jeg aldri vært spesielt imponert av.

Sam and Max Season 1 har jeg alt på PC... :(
 
#65
Mens denne uka var fruktgreiene ute av lista og Monster Hunter 2 på andreplass. Resten av topp tien bestod av Nintendodill.
Det er du. Du skal ta deg bolle.
På ingen måte. Jeg mener fortsatt at alle som tror at salgstall beskriver hvor godt et produkt er burde ta seg en bolle.

Edit: Hvis et spill har solgt kun et eksemplar så er det vel en sansynlighet for at det ikke er så bra, men alle med hjerneomløp skjønner hva jeg mener.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#66
Sånn hett tips så er alle originalspill du finner her i verden kopier. Masterplata legges aldri ut for salg. :p
 

oma

Village Drunk
#67
en annen ting salgstallene ikke får med seg er jo også om spill blir kjøpt for å bli solgt videre, solgt tilbake (EB osv) - feks assassins creed kom ganske fort tilbake i brukthyllen, og i store anntall etter utgivelsesdato i bergen

(det vil jo ikke si at alle som leverte det inn var missfornøyd da mange bare spiller gjennom en gang uansett)
 
#69
Det han mente var at alle spill som er i butikk er pressa kopier.
Masterplaten eller "orginalen" om du vil, den sitter utviklerene på og legges garantert ikke ut til salg.
Isåfall blir det en dyr eBay budrunde ;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#71

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#73
Det var da enda godt at det ble rettet opp i. Oioi.
 
#75
Vet at dette emne kanskje ikke er det beste emne å stille dette spørsmålet, men orka ikke å lete igjennom alle sidene etter et rent PS3 emne;
Min far reiser til USA i sommer. Lønner det seg for han å kjøpe PS3 konsollen der nede prismessig? Om jeg ikke kjøper i USA vil ejg mest sannsynlig utsette anskaffelsen av konsoll minst et halvt år... Kan jeg få uante konsekvenser for å kjøpe en am. maskin på norske TV'er osv?

Og tilbake til topicet; Tror ikke jeg kan uttale meg enda ettersom jeg ikke har kjøpt en eneste av de nye konsollene. :) Men begynner med PS3 av den enkle grunn av at det er en del spill som frister på akkurat denne konsollen.

Jeg datt litt ut av spillverden det siste året. Hvordan ligger egentlig konsollkrigen ann? Hvem har solgt mest? Lagt merke til at den del eksklusive PS2 spill har en del oppfølgere gått multiplattform. Ps3 sliter, med andre ord?
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#76
Det lønner seg absolutt, du får jo 40gig-varianten for 2000 spenn siden dollaren er verdt ca. dick akkurat nå. Vet at bl.a. Yeti her har gjort det, og Houseman har vel bestilt en fra statene. Aner ikke noe om noen konsekvenser, men jeg kan ikke helt se hva det skulle være, spill/blu-rayer er jo sonefrie med mindre utgiveren bestemmer seg for å leke deilig og TV-er nyere enn 1990-årgang støtter vel 60hz alle som en.

Ang. konsollkrigen så har vel Sony gjort en del blundere men det later til å ta seg opp, det største problemet med PS3 frem til nå har jo vært den høye prisen og det magre spillbiblioteket, men dette er vel året det begynner å komme noe nevneverdig til den(MGS4 og den gjengen der). For 2000 spenn er det uansett ikke mye å utsette, synes jeg.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#78
Og når det gjelder strøm har alle PS3-er innebygget strømomformer, slik at man bare trenger en vanlig strømkabel (sånn svart ledning som brukes til strømforsyning på de fleste PC-er bl.a.) for å koble til norsk stikkontakt.
PS3 tar ellers bare sone 1 DVD, men de færreste kjøper vel kanskje PS3 nå for å bruke den som DVD-spiller.