[WiiU] Super Mario Maker-baner vi er stolte av/skammer oss over

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Ok jeg må bare poste hemmemememememmelighetene i forrige brett.

Usynlige blokker mellom de to første pyramidene helt i starten, oooog en usynlig blokk rett etter brua over ildkulene.
 
#22
Jeg og har testa dette i det siste! Jeg har ikke et kreativt ben i kroppen, så jeg har så og si bare spillt andre sine baner, og førsteintrykket er at dette er et mariospill med skikkelig ræva leveldesign. SG-s kreasjoner er selvfølgelig untnaket, da. Har ingenting verdt å vise frem enda.

Merker at jeg helt klart liker best baner som er relativt greie å fullføre. Gir maks et par forsøk på baner der man dør i løpet av de første par sekundene.
 
#23
Er det dumt å diskutere spillet i denne tråden?

Har kludra mye med dette i helga og det eier jo, så klart. Men! Det har MASSE forbedringspotensiale.

Å browse baner suger. Hvorfor kan jeg ikke se banene til folk på vennelista før jeg har blitt tildelt en kode og SÅ followa dem i spillet? Hvorfor kan jeg ikke filtrere bort autoscrollere og baner som spiller seg selv? Hvorfor kan jeg ikke markere banene mine med hvor vanskelig JEG føler den er så spillet har en pekepinn på hvilken playlist den hører hjemme i? Hvorfor kan jeg ikke tage baner i det heletatt?

Jeg er også småskuffet over enkelte ting som mangler. Hvor er alle de rare dinosaurene fra World? Hvor er alle de forskjellige bakgrunnene fra World? Hvor er EPLENE TIL YOSHI?? :yoshi: Tilgang til litt mer basic scripte-muligheter hadde også vært kjekt. Det er mange gode ideer jeg har hatt som har blitt fullstendig ødelagte pga. at AIen til fiendene er 100% rigid.

Så jo. Det er som at barndomsdrømmen er blitt oppfylt, med måte. Et lite håp er jo at de støtter det på en lignende måte som de har gjort med Splatoon. Jeg vet ihvertfall veeeeldig godt har jeg vil at de skal inkludere i kommende innhold.
 
#24
Da har jeg lastet opp en til og i prosessen har jeg slettet "Keep on digging" (som forøvrig også har blitt erstattet med en oppfølger).

Nye bane:

Goomba Town: 3746 - 0000 - 002F - DE6B

Har brukt litt tid på denne og er på sett og vis en oppfølger til "just have fun". En del alternative ruter osv.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#25
Jeg er også småskuffet over enkelte ting som mangler. Hvor er alle de rare dinosaurene fra World? Hvor er alle de forskjellige bakgrunnene fra World? Hvor er EPLENE TIL YOSHI?? :yoshi: Tilgang til litt mer basic scripte-muligheter hadde også vært kjekt. Det er mange gode ideer jeg har hatt som har blitt fullstendig ødelagte pga. at AIen til fiendene er 100% rigid.
Det spillet du beskriver eksisterer allerede, og heter LittleBigPlanet. Det er ganske tydelig at Super Mario Maker handler om å etablere et (noenlunde) felles rammeverk av elementer som går igjen i fire ulike spill, og å se hva folk får til innenfor de begrensningene. Jeg synes det er helt knall sånn sett, men ser poenget ditt om at det kunne vært mer stæsj med; det er bare det at det ikke skal så mye mer til før det ikke lenger er Super Mario Maker.

Pussig nok så går det ikke an å mekke playlists i LBP heller, selv om du kan søke etter tags og sånt der. Enig i at det burde vært flere valg i lista, det er helt håpløst å finne noe bra uten å bare slumpe gjennom.
 
#26
Goomba Town likte jeg. Den fikk ei stjærna og en hjertefølt kommentar.

Dette brettet som er lagd av en ikke-SGer er bra. Spill det brettet!

The Mystery of Spiny's Castle: 9439 - 0000 - 0013 - 78F3

Hva med kategori i førsteposten for brett ikke lagd av folk herfra, men som fortsatt burde prøves?

Og nytt brett fra meg:

Kick'n toss - DC14 - 0000 - 002F - 0E30

Gikk for juice og crowd pleasing denne gangen. Folk flest gidder ikke (klarer ikke) spille ferdig bretta mine, så har forsøkt å snurpa inn vanskelighetsgraden betraktelig jeg også.
 
#27
Det spillet du beskriver eksisterer allerede, og heter LittleBigPlanet. Det er ganske tydelig at Super Mario Maker handler om å etablere et (noenlunde) felles rammeverk av elementer som går igjen i fire ulike spill, og å se hva folk får til innenfor de begrensningene. Jeg synes det er helt knall sånn sett, men ser poenget ditt om at det kunne vært mer stæsj med; det er bare det at det ikke skal så mye mer til før det ikke lenger er Super Mario Maker.

Pussig nok så går det ikke an å mekke playlists i LBP heller, selv om du kan søke etter tags og sånt der. Enig i at det burde vært flere valg i lista, det er helt håpløst å finne noe bra uten å bare slumpe gjennom.
Ja, det var jo LBP jeg hadde i tankene som et eksempel på hva jeg vil de skal snegle seg litt nærmere. Jeg er også enig i at alt som skal være mulig i Mario Maker må gi mening innenfor rammeverket Nintendo har lagt ned gjennom årene. Det jeg har lyst på er ganske grunnleggende ting som å gjøre at sopper ikke beveger seg automatisk, triggerområde for når spøkelser og thwomps utløses (de kan utløses uten å være på skjermen slik det er nå), timer på hvor ofte kanoner skyter, trigger på om de skal skyte hvis det de skyter allerede finnes på skjermen, osv. Enkle ting som ville gitt et hav av nye muligheter uten å ødelegge Mario, IMO.
 
#28
The Mystery of Spiny's Castle hadde jeg allerede spilt og likt :)

Ny bane fra meg:
Shy Guy's Adventure: 3D21 - 0000 - 0036 - 1CBF

Forøvrig kan man legge ut 20 baner til sammen om man får 50 stjerner.

En av grunnene til at jeg har tatt ned vanskelighetsgraden er at jeg merker selv at jeg liker brett hvor jeg slepper å dø med en gang, der jeg heller kan utforske litt samtidig som brettet inneholder nok utfordring.

Et brett må i hvert fall være utrolig interessant for at jeg gidder å bruke mer enn 1 liv på det. Kan jo ha noe med at jeg stort sett spiller andres brett via 100 Mario challenge og det meste der er ræl.

Edit: om du sletter brett beholder du stjernene.
 
Sist redigert:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#30
Gullmina eide!

Snellers har jeg laget to veldig korte baner. Den første er helt krise, men den andre tror jeg ikke er like krise:

Turtles, all the way down
06DE-0000-003D-AD27

Får hive meg på en lengre bane når jeg får litt mer verktøy.
 
#31
Takker!

Den andre banen er litt vel kort? Har også en snarvei man kan ta ved å spinjumpe over piggsvina (eller hva de nå heter), så den blir ennå kortere. Ellers gleder jeg meg til å se en lengre bane :)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#32
Ja, la til den snarveien med vilje men det slo meg ikke at spinjump også fungerer. Jeg tenkte man måtte treffe bra med fart og bruke R.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#33
Jeg merker at det vanskeligste er å ha en idé. For Turtles all the way down hadde jeg første brett i Alex Kidd til Master System i tankene, et brett der man starter øverst og jobber seg nedover. Etter jeg begynte viste det seg at man ikke får laget helt de store høydene, så jeg begynte å tenke ut måter å bevege seg oppover igjen på også, men der hadde jeg rett og slett ikke utvalget i verktøykassa (eller idéene for verktøyet jeg hadde), så jeg bare avsluttet brettet for å få det opp på skyen i påvente av mer ting.

I går skjønte jeg at 100 Mario Challenge unlocker kostymer, så ganske jeg får et innfall etter hvert som jeg får tak i flere. Nei, jeg vet ikke. Når starter et nytt brett føles det virkelig som en skrivesperre, og det plager meg litt siden jeg var så veldig gira på spillet før jeg faktisk fikk det i hendene.


EDIT: Jeg lot Ladybugs prøve seg på brettet mitt og fikk notert meg et par ting jeg overhodet ikke tenkte på. Det var faktisk litt motiverende.
 
#34
Jess, jeg har akkurat samme greie selv. Jeg sitter der med blanke ark og fucker litt rundt med verktøyene, men så står det liksom helt stille. Håper jeg får litt flere kreative innfall når jeg låser opp mario world-greiene.

Btw, hvordan knytter man spesifikke kostymer til soppen? Risting ser ikke ut til å funke.
 
#35
Du trykker på soppen, kostymer kan man kun bruke i Super Mario Bros. forøvrig.

Har akkurat laget en mare av en oppfølger av Spin to win, klarer du den Yeti?

Spin 2 Win!: AAF9 - 0000 - 0041 - 24B3
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
Skal oppdatere førsteinnlegg og spille noen baner neste gang jeg har tid til å sette meg ned med mekkern igjen. Har et par ideer som må testes ut også. Flott at det er såpass aktivitet i denne tråden, ikke vær redde for å legge ut brett og sånt - jeg får bli litt bedre på å gi feedback. :p
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#37
Legg i det minste ut én bane, slik at jeg kan stjerne og dermed følge dere.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#38
Prøver å godsnakke med kona om et eksemplar av det her. Får legge vekt på barn og kreativitet. Vi får se. Vi. Får. Se.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#39
Hvordan låses nye greier opp? Satt en times tid første dagen og et par timer i går, men har fortsatt bare noob-greier tilgjengelig i verktøykassa?! (lastet opp én jallabane for å se om det hjalp, men den gang ei)

Skal gi en kode når jeg har noe å vise frem.
 
#40
Haha, har begynt å speedrunne mine egne brett. Har foreløpig en rekord på Spin 2 Win! med sluttiden 470, tror nesten ikke det går an å slå den tiden (men dere kan jo prøve, høhø).

Grunnen til det er at jeg lagde slutten alt for vanskelig første gang, så prøvde sikkert å slå banen nærmere 100 ganger før jeg gav opp og redigerte slutten til å bli litt menneskelig, så har nesten utarbeidet et muskelminne på den banen :D