[WiiU] Super Mario Maker-baner vi er stolte av/skammer oss over

#41
Nova: Det virker som det kommer etterhvert, bare du føkker rundt i makeren. Apropos det, jeg satt og lekte meg med vann-tilesettet for å låse opp mer stash og det ble sånn halvveis:

Sunken Surprize: F87A-0000-0042-A629
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#42
Har spella litt bretters i kvæll da.

Spin 2 Win: Det er jo bra laga, men jeg oooorker ikke å spille det mer nå. Skal prøve igjen seinere når jeg ikke er så trøtt, da.

Shy Guy's Adventure og Wario's Gold Mine: Synes disse blir litt for gimmicky. Den sjenerte kisens eventyr imponerte lite, standard plattforming og lite variasjon. Wario-banen synes jeg bygger fint opp mot noe, men det "noe" kommer aldri. Bra ideer og konsepter, men trenger mer arbeid.

Goomba Town: Dette var kult. Bra feeling. Får litt genuine SMB3-vibber av det, noe som er ekstremt positivt. Litt... tjah, rotete hemmeligheter, som i at jeg så et rør og en dør, gikk litt oppover og fant en annen dør og kom ut den første døra, litt mye klunder for lite. Jeg likte at jeg kunne beholde SUPERSKOEN hvis jeg var god nok. Slutten var fet! PS han som posta Miiverse-kommentar om at han ikke ville miste skoen er confirmed scrub.

Sunken Surprize: Slett ikke verst. Ikke spesielt spennende, men variert nok til at jeg likte det. Den satans piggtråden jeg måtte svømme gjennom mot slutten kunne du spart deg for, dog.

Kick'n'Toss: En av de beste banene jeg har spilt så langt i SMM. Ordentlig godfølelse på linje med klassisk Mario. Veit ikke hva mer jeg skal si, men det henger bra sammen og har den derre ubestemmelige Mario-følelsen.

Ellers lagde jeg en liten guide.



Jada jada markøren kom med på skjermbildet. Jeg er trøtt ok.
 
#44
Takk for tilbakemelding!

Spin 2 Win er meningen skal være vanskelig og har også postet rekorden min i starten av brettet slik at spillere har noe å strekke seg etter.

Shy Guy's Adventure er den banen jeg faktisk er mest fornøyd med, nettopp fordi jeg har klart å begrense variasjonen og fiendene blir vanskeligere og mer utfordrende etterhvert, noe også dødsmarkørene så pent viser.

Wario's Gold Mine er jeg enig med at føles uferdig. Jeg er fornøyd med første halvdel, men den andre gruven ble desverre litt halvhjertet, delvis fordi jeg ikke kunne legge ut flere brikker, men vet at jeg kan jobbe litt rundt det, så var vel kanskje en smule latskap inne i bildet også.
På dette brettet viser også dødskurven at jeg har feilet, da de aller fleste ser ut til å dø i første halvdel.

Goomba Town er jeg ganske fornøyd med, litt tilfeldige secrets og litt dårlig struktur, men liker følelsen av utforskning, dessuten liker jeg den første undervannsbiten.
SMB3 tror jeg funker best for meg når det kommer til å lage "kosebaner", kanskje mest fordi det var det spillet jeg selv brukte desidert mest tid på som guttunge.

Én av grunnene til at jeg spyr ut baner litt fort (annet at jeg har brukt litt mye tid på spillet i det siste) er at feedbacken på stjerner, kommentarer, winraten og dødsmarkøren gir meg en viss følelse på om jeg har lyktes i å formidle banens "budskap" på en god måte. Dessuten får jeg idéer av hvordan jeg kan gjøre baner bedre eller annerledes til neste gang også.

Klaymen: hadde ildblomsten i starten av piggtråden, men var jo umulig å svømme forbi den uten å bli liten. Ellers god bane, er faktisk overraskende mange undervannsbaner jeg klarer å like i dette spillet i forhold til de originale brettene.
 
#45
Ser ut som jeg burde gjort piggtråden lengre sånn at det faktisk var umulig, også med blomst, uten å finne "hemmeligheten" til venstre.

Skal kjøre gjennom en del baner på nytt og komme med tilbakemelding iløpet av helga jeg og!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#46
Undervannsbaner i SMB1 er noe av det kjedeligste i hele Mario-universet. Og jeg må lage en.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#47
Undervannsbaner i SMB3 er tilgitt siden musikken er så fin.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#49
Kan man lage undervanns-autoscrollere? For jeg tror jeg fikk en idé jeg vil prøve ut når jeg får verktøy nok.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#51
heh
Kan man lage undervanns-autoscrollere? For jeg tror jeg fikk en idé jeg vil prøve ut når jeg får verktøy nok.
Autoscroll er bare en innstilling du låser opp, så jeg blir veldig overraska hvis det ikke går. Pluss at det har vært undervanns-autoscrollere i Mario-spill før.
 

Lodin

Der Waaaah
#52
Protip, alle banene dine med koder blir slengt ut på Miiverse. Selv er jeg bare på dag tre eller fire og har bare slengt opp no ubrukelig ræl fordi jeg er ubrukelig og ræl.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#53
I går fikk jeg skvist ut en bane jeg hadde det gøy med å lage:

Classic 100 Coins Challenge
F49A-0000-0048-24CB
Sidequesten er da å samle 100 penger.



Har ikke låst opp SMW-temaet enda, men det fungerer tydeligvis å bruke en eksempelbane som utgangspunkt. (bare ikke bytt tilbake til SMB1/NSMB-tema i editoren, da er du screwed - inntil temaet er låst opp på vanlig måte.)

Mye artigere å lage baner i SMW, men gleder meg også til å teste SMB3.

Ellers har jeg lastet opp en annen noob-bane - relativt enkel SMB1-bane med fokus på enkle langhopp:

Have Faith and Coins
A652-0000-0043-1BEA



Edit:

Miiverse-siden min:

https://miiverse.nintendo.net/users/novastrum/posts
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#54
Keep calm and coins
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#56
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#57
Min side. Bla nedover for å se hva en mann som har passert tredve finner det for godt å legge ut mens han speller Mario-spella sine.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#58
"MiiVerse - Beitrag von Tryggve. Das MiiVerse wurde umgestaltet."

Jeg aner ikke hvordan Nintendo visste at jeg bodde i Berlin for over femten år siden.
 

demake

Seksuelt godteri
#60
Den første der er min type humor.