Wipeout HD

CyberK

Finner ikke på noe.
Ja, nå har jeg også svippet meg en liten tur innom online-delen. Helt grei funksjonalitet, opplevde ikke noen bizarre hendelser i de løpene jeg var med på. Men jeg observerer at kjøringen blir råere og hyppig bruk av våpen med påfølgende eliminations blir langt mer utbredt når man spiller mot ordentlige mennesker. :D

Prøvde forøvrig også 2-player lokalt, den innholder i grunn de samme mulighetene som online. Men stor bonus for at man kan velge hvilken vei skjermen skal deles mellom spillerne.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Wosj. Da har jeg også kjøpt meg Wipeout HD, og det er - med ett ord - fantastisk. Grafikken er tett opptil det beste jeg har sett punktum. Selve spillet kan beskrives med en fin vending fra verdens beste PC-blogg: "It is a wonderful vagina of a game, being as it is astonishingly tight and just deep enough." (Opprinnelig skrevet om Action Half-Life, for den som lurer. Les den artikkelen, den er jævla bra.)

Dere kan si hva dere vil om musikken, jeg synes den passer som hånd i hanske og hvis den ikke skulle falle i smak så går det an å bruke sin egen. Har bare spilt spillet i cirka to timer, men førsteinntrykket er at det er perfekt justert; det er så vanskelig at du virkelig må jobbe for å vinne, og når du vinner så føles det dermed som en faktisk seier. Jeg spratt opp av sofaen og lo da jeg klarte gull - med tjuefem hundredels margin - på siste runde av Speed Lap på... den derre ene kule banen med magnetgulv. Jeg får litt Trackmania-følelsen av dette her, fordi det går an å plotte den perfekte rundelinja ganske presist bare du får oversikt over banen og fordi ghost-skip fra den beste runden din dukker opp med en gang du klarer et Speed Lap så du kan se hvor du må forbedre deg. Og milde skaper, spillet har støtte for Trophies innebygd. Nesten så man begynner å lure. Dessuten har spillet en innebygd fotomodus, og dermed skal jeg plage dere med mine pene men kjedelige bilder... nå:

Det går an å stille inn motion blur, som dere ser her. Det skal lite til før det du blurrer blir umulig å tyde, som dere også ser her.

Det går også an å være litt mer forsiktig og dermed få til en futuristisk versjon av elg i solnedgang.

Fikle med fargebalansen kan man også. Du store.

Dessuten kan man legge på motion blur bare på banen og ikke på skipene, og da ser det litt kulere ut, som her. Ahh. Forresten så er det der den oppløsninga spillet kjører i, og ikke noe Halo 3-oppskaleringsjuks. 60fps, forresten. Null slowdown. Tenk det.

Testa også online såvidt, og der opplevde jeg ingen problemer i det hele tatt i tillegg til null lag. Sånn skal det gjøres. Kjøp dere Wipeout HD, folkens.

Anbefales på det sterkeste, den absolutt kjappeste racerspillet i historien.

Så treffer du en Boost pad.

Og så enda en.

Så fyrer du av speed boost, og du ser ikke banen, du kjører kun på innstinkt, og det ender med at du går så fort at du skulle tro at du burde tatt fyr.

Den gang ei, virkelige verdens fysikk kan dra en lang en.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
:mad: mulig jeg må skaffe ps3 bare for dette. Eneste som holder meg tilbake nå er at jeg har kjip ikke-hd-tv.

Jeg husker jeg kjøpte wipeout 1 til psx, og synes den laveste vansklighetsgraden var såååå kjapp. Helt sinnsykt hver gang du gikk opp en grad.

Terje

mostly harmless
Yetipants skrev:
Selve spillet kan beskrives med en fin vending fra verdens beste PC-blogg: "It is a wonderful vagina of a game, being as it is astonishingly tight and just deep enough."
Selv hadde jeg planer om å omtale det for angry-gamer.net, men siden gud, hvermann og bikkja til naboen hans har gjort det alt så dreit jeg i det. Men taglinen jeg skulle bruke var denne: "Wipeout HD is like the greatest erection you ever had; Gorgeous to look at, extremely enjoyable and punishingly hard."

Skulle si det meste, var planen. :)

Scary Paladin

Ukjent herremann
Okay, så finnes det noen måte å få en startboost? Hver gang jeg begynner et race må jeg ta igjen cpu-ene som forsvinner i horisonten. :(

CyberK

Finner ikke på noe.
Jada, du må bare treffe riktig med gasspedalen. Det er sånn like etter 1-tallet blinker ut og du hører lyden av motorstart at du må treffe. Må si det er litt vanskeligere i dette spillet enn i Pure, men det handler vel om å øve det inn. Du kan jo trykke litt random rundt den tiden helt til du får boost og så vet du når den kommer. ;)

Scary Paladin

Ukjent herremann
Takker, nå vil det kanskje bli litt lettere å vinne på elite enn når jeg lå flere skipslengder bak fra begynnelsen.

Hadde vært kult å lage en egen WipeOut playlist til spillet med kun tekno-musikk ogsånt som passer inn. Har ikke et fnugg peiling på sjangeren, derfor spør jeg: noen som veit om noe kul musikk som kunne passa til spillet?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mekka en selv i kveld. Tok med noen godspor fra Orbital, Aphex Twin, Leftfield, Mental Overdrive, Underworld og litt fra PixelJunk Eden-soundtracket.

CyberK

Finner ikke på noe.
Prøvde meg på å bruke noen av de mp3ene som lå og slang på harddisken, og jeg si at det eneste jeg fikk ut av det var en bekreftelse på hvor utrolig mye bedre spillets DD 5.1-miksede spor er å høre på enn lusen mp3-kvalitet. :(

Scary Paladin

Ukjent herremann
Fordi Negersoft ikke klarer å lage konsoller har jeg fått enda en rød ring av drit som resulterer i at jeg spiller en del Wipeout HD. Noe som er synd med Wipeout er at spillet lider av sugen AI, sikkert grunnet idiotisk programmering. Hva er dette spør dere? Jo, det er når alle cpu-ene du kjører mot faktisk kun er mot deg. Hver eneste gang jeg kommer meg opp på en real plassering skyter de alt de makter bare etter meg selv om det er folk foran, på siden eller bak meg. Det føles som å spille et fps der jeg kommer opp mot to boter som skyter på hverandre bare for å oppdage at når de ser meg snur begge seg bare for å drepe meg. De som mener noe annet kan brenne i helvete.

Noe som også er fantastisk er at det virker som cpu-ene får våpen avhengig av hvilken plassering jeg er på. Hvis jeg for eksempel ligger på 4. plass vil de bak få masse ting de kan skyte fremover mens de som er foran vil få ting de kan skyte bakover. Det ser sånn ut for meg hvertfall. Startboosten er heller ikke noe å skryte av. Klart det går litt raskere, men det er det eneste som skjer også. Cpu-ene forsvinner fortsatt vekk foran meg og det er skikkelig ukult å måtte ta igjen flere sekunder når man kjører mot elite folk.

/rant :rant:

CyberK

Finner ikke på noe.
Hallo, det er et hardcore spill liksom. Det skal være smerte hele veien, akkurat som Mega Man. :p

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Dør du i Megaman er det i det minste din egen feil. Det blir som å sammenligne Mario Kart med sjakk.

CyberK

Finner ikke på noe.
En interessant sammenligning, jeg visste ikke at man kunne bli stormester i sjakk ved å spille mot samme motstander tusen ganger og lære deg utenat alle trekkene han alltid tar uansett hvor mange ganger dere har spilt sammen.

Og jeg spøkte egentlig bare angående hjertesmerten.