Wosj. Da har jeg også kjøpt meg Wipeout HD, og det er - med ett ord - fantastisk. Grafikken er tett opptil det beste jeg har sett punktum. Selve spillet kan beskrives med en fin vending fra verdens beste PC-blogg: "It is a wonderful vagina of a game, being as it is astonishingly tight and
just deep enough." (Opprinnelig skrevet om
Action Half-Life, for den som lurer. Les den artikkelen, den er jævla bra.)
Dere kan si hva dere vil om musikken, jeg synes den passer som hånd i hanske og hvis den ikke skulle falle i smak så går det an å bruke sin egen. Har bare spilt spillet i cirka to timer, men førsteinntrykket er at det er perfekt justert; det er så vanskelig at du virkelig må jobbe for å vinne, og når du vinner så føles det dermed som en faktisk seier. Jeg spratt opp av sofaen og lo da jeg klarte gull - med
tjuefem hundredels margin - på siste runde av Speed Lap på... den derre ene kule banen med magnetgulv. Jeg får litt Trackmania-følelsen av dette her, fordi det går an å plotte den perfekte rundelinja ganske presist bare du får oversikt over banen og fordi ghost-skip fra den beste runden din dukker opp med en gang du klarer et Speed Lap så du kan se hvor du må forbedre deg. Og milde skaper, spillet har støtte for Trophies innebygd. Nesten så man begynner å lure. Dessuten har spillet en innebygd fotomodus, og dermed skal jeg plage dere med mine pene men kjedelige bilder... nå:
Det går an å stille inn motion blur, som dere ser her. Det skal lite til før det du blurrer blir umulig å tyde, som dere også ser her.
Det går også an å være litt mer forsiktig og dermed få til en futuristisk versjon av elg i solnedgang.
Fikle med fargebalansen kan man også. Du store.
Dessuten kan man legge på motion blur bare på banen og ikke på skipene, og da ser det litt kulere ut, som her. Ahh. Forresten så er det der den oppløsninga spillet kjører i, og ikke noe Halo 3-oppskaleringsjuks. 60fps, forresten. Null slowdown. Tenk det.
Testa også online såvidt, og der opplevde jeg ingen problemer i det hele tatt i tillegg til null lag. Sånn skal det gjøres. Kjøp dere Wipeout HD, folkens.