"War is Coming Home."
World in Conflict kommer til dere fra kule folka som en gang brakte oss de mer enn kompetente Ground Control-spillene. De har sett seg lei på "near future"-spill, og har da bestemt seg for å lage et "alternative near past". Greia er at i 1989 bestemte Sovjetunionen seg for at istedenfor å legge seg på rygg og dø, skulle de heller gå til krig mot NATO. Som tidligere dataspill har fastslått, er da en grunnleggende strategisk manøver en overraskelsesinvasjon av USA. Spillet er da et RTS der vi får lov til å leke med alle de morsomme dupedittene vi kjenner fra nyhetssendingene nå om dagen. Bare med et større innslag av taktiske atombomber.
Grunner til å følge med på dette spillet:
1. Teasertraileren er mer enn barka.
2. Det er dritgøy å sprenge amerikanske småbyer.
3. Grafikken er heit.
Så, hva mener dere? Trenger verden enda en "hardkokt" RTS? Vil ressurssystemet fungere? Er det gøy med udiskriminerende atombombing?(Ja.) Blir dette spillet en verdig utfordrer for den massivt mer hypede C&C3?
World in Conflict kommer til dere fra kule folka som en gang brakte oss de mer enn kompetente Ground Control-spillene. De har sett seg lei på "near future"-spill, og har da bestemt seg for å lage et "alternative near past". Greia er at i 1989 bestemte Sovjetunionen seg for at istedenfor å legge seg på rygg og dø, skulle de heller gå til krig mot NATO. Som tidligere dataspill har fastslått, er da en grunnleggende strategisk manøver en overraskelsesinvasjon av USA. Spillet er da et RTS der vi får lov til å leke med alle de morsomme dupedittene vi kjenner fra nyhetssendingene nå om dagen. Bare med et større innslag av taktiske atombomber.
Grunner til å følge med på dette spillet:
1. Teasertraileren er mer enn barka.
2. Det er dritgøy å sprenge amerikanske småbyer.
3. Grafikken er heit.
Så, hva mener dere? Trenger verden enda en "hardkokt" RTS? Vil ressurssystemet fungere? Er det gøy med udiskriminerende atombombing?(Ja.) Blir dette spillet en verdig utfordrer for den massivt mer hypede C&C3?