World in Conflict

CyberK

Finner ikke på noe.
"War is Coming Home."

World in Conflict kommer til dere fra kule folka som en gang brakte oss de mer enn kompetente Ground Control-spillene. De har sett seg lei på "near future"-spill, og har da bestemt seg for å lage et "alternative near past". Greia er at i 1989 bestemte Sovjetunionen seg for at istedenfor å legge seg på rygg og dø, skulle de heller gå til krig mot NATO. Som tidligere dataspill har fastslått, er da en grunnleggende strategisk manøver en overraskelsesinvasjon av USA. Spillet er da et RTS der vi får lov til å leke med alle de morsomme dupedittene vi kjenner fra nyhetssendingene nå om dagen. Bare med et større innslag av taktiske atombomber.

Grunner til å følge med på dette spillet:
1. Teasertraileren er mer enn barka.
2. Det er dritgøy å sprenge amerikanske småbyer.
3. Grafikken er heit.

Så, hva mener dere? Trenger verden enda en "hardkokt" RTS? Vil ressurssystemet fungere? Er det gøy med udiskriminerende atombombing?(Ja.) Blir dette spillet en verdig utfordrer for den massivt mer hypede C&C3?

Jante

privileged CIS shitlord
Alltids bra med konkurranse, og Ground Control var ganske gjennomførte spill, så håper på det beste. Det ser ihvertfall lovende ut! Etter Generals har det vært et lite vakuum på RTS-fronten for min del, blir spennende i tiden fremover.

Trench_Rat

Sommerbildene våre
fikk litt sånn Red Dawn følelse når jeg så de russiske fallskjermjegerne FREEEEEEEEEEEEEEDOM

Ground Control er etter min mening det mest gjennomførte RTS spillet noensinne. Det er klart jeg setter stanga høyt på dette spillet.....!!

Kilik

Lokal moderator
Svært så solide anmeldelser:

Gamespot: 9.5
Eurogamer: 9/10

Som med Company of Heroes på samme tid i fjor er dette en positiv overraskelse for min del. Plottet minner om en spirituell oppfølger til Red Alert, så dette må absolutt sjekkes ut.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg testa betaen og fikk inntrykk av at det var Ground Control 2 med ny grafikk, men jeg har tydeligvis tatt skammelig feil. Eurogamers omtale beskriver noe sånt som et strategispill som omtrent er skreddersydd til mine preferanser (for et nesten perfekt eksempel på en katastrofal og en utmerket omtale av samme spill, kontraster Eurogamers omtale med GameReactors - sistnevnte befinner seg i et helt annet univers), så jeg blir nok å skaffe dette. Håper det kommer på Steam. :p