Jepp, straks er det klart for World of Goo: Et puzzle-spill for PC og Wii laget av to karer i San Francisco. Kort fortalt så er jobben din å frakte et visst antall kuler med gørr bort til et rør (iallfall i de brettene jeg har spilt), og for å gjøre det må du bruke gørrkulene til å bygge forskjellige byggverk som frakter kulene rundt. Hvis du tenker deg Pontifex på syre og ikke så jævla kjedelig så er du godt i gang. Siden jeg bare har en preview-versjon (som jeg fikk fordi jeg forhåndsbestilte spillet fra 2D Boy, $20) har jeg ikke sett så mye, men Rock Paper Shotgun har en omtale som forklarer det ganske greit:
RPS skrev:
Really, that’s it. Two guys, sat in coffee shops all day long, made the best puzzle game in many years. I’ve given a great deal of thought before saying the following, to be sure I mean it. It’s not a statement to throw around: It’s hard not to think about David Jones at DMA, coming up with Lemmings. There is a fierce intelligence at work here, from a two-man team overflowing with phenomenal talent.