World of Goo [PC, Wii]

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det veit vi ikke enda, siden det kommer som retail-produkt i Europa og ikke WiiWare slik usanerne får.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Oooog der var det en demo ute også. Hele kapittel 1, ryktes det. Burde være nok til å finne ut om en verden av gørr er noe for deg eller ikke.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Spilte meg gjennom demoen, og fant ut at dette er et spill jeg vil støtte! Livlig, pen grafikk, god musikk og effektive lydeffekter, og ikke minst en knallbra fysikkmotor. Har nylig skaffet meg Sin & Punishment og No More Heroes, men dette er nok det jeg vil bruke tid på fremover :D

Ingen kopibeskyttelse heller? Deilig, jeg liker disse 2D-gutta :D

Lodin

Der Waaaah
Og der var spillet fjerna fra Steam og D2D fordi også PC utgaven skal selges fysisk. De lover at det skal dukke opp igjen en gang i februar eller mars. Heldigvis er ikke 2D Boy selv bundet av denne dealen så man kan fortsatt kjøpe det derfra. :)

Novastrum

Feminist-elitist
FECK! Skulle kjøpe det i morga kveld og spille da. Jeg kjøper av prinsipp bare på steam, fordi alle andre nedlastingstjenester kommer til å være ustabile om ti år.

oma

Village Drunk
Jeg kjøpte spillet fra 2dboi sin side, pga teite regionkodegreien. Må si jeg ikke er overmåtelig imponert, det som er gøyest er egentlig metagamet som unlockes etter 3 brett. (Skal også si jeg bare har spillt igjennom chapter 2). Ser vel heller ikke så mye replayvalue i det (utenom metagamet). Det har heller ikke vært særlig vanskelig til nå, men heller ett spørsmål om å finne ut av hva man skal gjøre, og bare gjøre det, noe som for min del består av prøv og feil teknikken. Noen av brettene har også vært spesielt ghnøete å komme seg gjennom, fordi det man gjør ikke er spesielt vanskelig, men rett og slett kjedelig å gjøre (luftballongbæring av ting feks)

Men til tross, så er det da faktisk ok. Kjæresten syns det er moro å se på, så det er jo også ett pluss. Skriver mer når jeg har spillt mer

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er replay value, jo. Hvert brett har et OCD-krav (øh, står for "Obsessive Completion Distinction" eller noe og altså ikke den sinnslidelsen...), som da er et ekstra vanskelig krav for å få en medalje. Ett av brettene skulle fullføres på under ni sekunder, for eksempel. Stort sett så er det enten å klare brettet på kort tid, bruke få trekk eller redde mange kuler fram til røret. Har bare klart en så langt. :(

oma

Village Drunk
jeg har klart 3 ocd på de første på demoen, (eller var det 2?) - og det er jo ok, om du gidder. Jeg føler ikke at det "gir" meg noe bedre spillopplevelse, men heller at når jeg må tvinge meg gjennom traurige brett for å få de ekstra gooene til GooCooperation levelet som jeg digger.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg for min del synes det er kult bare å fikle rundt og mekke ting av gørr, men diff'rent strokes og det der.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Jeg digger stilen og stemningen i spillet. Det er et lekent spill, og du må hele tiden prøve deg fram til løsningene. Ingen kjedelige og unødvendige tutorials. Du har full kontroll hele tiden. Musikken, animasjonene og lydeffektene er i aller høyeste grad med på å bevare denne følelsen, og det er det som gjør at World of Goo virker så vanvittig sinnrikt gjennomført om du sammenligner med alle lignende spill som jeg har prøvd. Visst kan jeg kose meg med å leke med gørrballene mine, men jeg kan like gjerne sitte å se på skjermbildet og ta innover meg musikken. Jeg tar meg også alltid god tid til å lese beskjedene til Skiltmaleren, gjerne flere ganger. Akkurat som spillet er de knappe med konkrete hint, men full av sjarm og lekenhet!
Det er lenge siden jeg har blitt så opplukt av et spill, såpass kan jeg si.

Jante

privileged CIS shitlord
Noen som har klart å OCD'e epilog-brettene?

oma

Village Drunk
Hva med å justere lydnivåer på spillet da? Jeg kunne gjerne tenkt meg å høre min egen musikk mens jeg spiller

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Noen som har klart å OCD'e epilog-brettene?
Huff nei, satt meg ned for halvannen time siden og tenkte jeg skulle feie gjennom kapittel 1 som en tornado, men jeg kom til tredje level da jeg innså nøyaktig hvofor det kalles Obsessive Completion Distinction. Her må man altså (må kanskje skjule fremgangsmåten min)
Hive gørrballene inn i klynga under deg helt til man har vekket alle sammen. Man har ikke råd til å lage en stige ned dit, å nei du. Og selv etter du har klart å vekke opp alle sammen skal det ikke mer enn en liten feil til før du må begynne på ny. Du vil nemlig bare akkurat karre deg til 22 gørrballer likevel
. Klarte det til slutt da, men jeg skjønner at dette kan ta tid :p

I selvhevdelsen navn kan jeg vise til at jeg elsket det.

Det er et svært godt spill for alle gåteentusiaster, men det blir kanskje først riktig briljant for de av oss (meg inkludert) som synes beinharde OCD-krav er manna fra himmelen. De grå flaggene kommer ikke gratis. ;)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gidd å nevne at det tallet var like høyt som et annet indie-spill som hadde DRM da, i det minste. <_<
2D Boy skrev:
this is in line with a previous estimate by russell carroll (director of marketing at reflexive) for the game ricochet infinity. russell estimated a 92% piracy rate and i found his analysis quite interesting (check it out here if you’re curious). one thing that really jumped out at me was his estimate that preventing 1000 piracy attempts results in only a single additional sale. this supports our intuitive assessment that people who pirate our game aren’t people who would have purchased it had they not been able to get it without paying.

in our case, we might have even converted more than 1 in a 1000 pirates into legit purchases. either way, ricochet shipped with DRM, world of goo shipped without it, and there seems to be no difference in the outcomes. we can’t draw any conclusions based on two data points, but i’m hoping that others will release information about piracy rates so that everyone could see if DRM is the waste of time and money that we think it is.

Lodin

Der Waaaah
Problemet er at disse mongoene fortsatt tror piratkopiering skjer mellom venner på gutterommet og at Don't Copy That Floppy fortsatt er relevant. Spiller ingen rolle i hele verden hvor innfløkt DRMen er sålenge en liten jævel i Russland greier å knekke den og legge ut spillet på nettet.
Det som hadde vært mer interesant hadde vært konkrete salgstall for WoG. Siden det vistnok er jævla mange som har spilt det vil jeg tro 2D Boy har tjent gode penger selv etter at 90% av brukerbasen trekkes fra.