WoW Vs. FFXI

Hva liker du best?

  • WoW

    Stemmer: 0 0,0%
  • FFXI

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#1
Får meg ny pc nå og tenkte jeg skulle prøve meg på ett mmorpg.
(har aldri prøvd det før)

Så lurte jeg på hva dere ville anbefalt meg av World of worcraft og final fantasy xi.
Hva er liksom forskjellen på spillene?

Har spilt ett par ff spill tidligere så jeg kjenner litt til den serien men har
aldrig prøvd noe fra warcraft serien før.

Og er det mange herfra som spiller disse spillene?
Kjenner ikke noen andre som gjør det så hvis det er spill jeg må spille med
andre så vil jeg gjerne komme i kontakt med noen normenn som spiller.
 
#2
Forskjellene er mange, men det du trenger å vite mest er vel at WoW er mye mer nybegynnervennlig. Jeg kan gå litt mer inn i dybden senere, nå må jeg stikke.
 
#3
Det er veldig forskjellige spill, FFXI er vanskeligere men i min mening også mer holdbart pga. at det tar mer tid å bli sterkest, i WoW er det ganske så lett å bli høy level.

FFXI er mer gruppe basert, altså man spiller med andre nesten hele tida, man kan også ha en karakter som kan skifte jobb når han vil, i wow må man ha fler karakterer.(i WoW soloer man mesteparten av tida)

rekker ikke forklare mer nå, må hjelpe en venn med noe...
 
#4
Sleng opp en poll så folk kan stemme.

Selv om jeg vet svaret.
Jeg ville nok valgt WoW hvis jeg var deg, selv om FFXI kan også være et knallspill.
 
#5
Opprinnelig skrevet av Variabel@23.08.2005, 17.15
Sleng opp en poll så folk kan stemme.

Selv om jeg vet svaret.
Jeg ville nok valgt WoW hvis jeg var deg, selv om FFXI kan også være et knallspill.
254465​
Hvorfor tror du det er bedre?
Jeg kommer nok ikke til å spille så veldig mye, har bare altid hatt
lyst til å prøve ett onlinespill som det, og nå får jeg ny pc så nå har jeg muligheten.

Er det mulig å redigere inn en avstemning nå som emnet
allerede er laget?
 
#6
WoW har ingen sjangs mot ffXI.
final fantasy XI er bedere på alle punkter.

WOW er kun en dårlig kopi av ff XI. synd så mange liker wow, har aldrig kjønt hvorfor da?
 
#7
Opprinnelig skrevet av Geostigma@23.08.2005, 17.42
WoW har ingen sjangs mot ffXI.
final fantasy XI er bedere på alle punkter.

WOW er kun en dårlig kopi av ff XI. synd så mange liker wow, har aldrig kjønt hvorfor da?
254475​
Hvilke punkter?

Hadde vært fint om du kunne utypet deg litt mer siden
jeg ikke kan noe om spillene fra før. :)
 
#8
punkter:

generelt mer "voksne" folk som spiller, man møter ikke folk som sier "can i plx haw moneyz?????????!!!!!11111?" som for meg er en god grunn til å velge ff... som sagt er det teambasert, wow kan soloes, ff har mange forskjellige mikser av jobber vet ikke hvorfor men bare disse 2 grunnene gjør at ff er bedre, digger å være i bra party som bare flyr opp i level i ff, wow blir litt ensomt(man kan jo ta instances men det blir litt drøyt etterhvert)
 
#9
Opprinnelig skrevet av Geostigma@23.08.2005, 17.42
WoW har ingen sjangs mot ffXI.
final fantasy XI er bedere på alle punkter.

WOW er kun en dårlig kopi av ff XI. synd så mange liker wow, har aldrig kjønt hvorfor da?
254475​
Bare avataren sier alt mr. Sephiroth wannabe
jeg skal vedde på at du ikke en gang har prøvd WoW, eller?
 
#11
Hvorfor det? Vi vet jo alle at WoW kommer til å vinne, og det hjelper deg ikke med å bestemme deg ...

... Eller hvis du bare vil følge strømmen så ...?
 

Sancti

Terrorkatt
#12
Står det ikke "legg til avstemning" helt øverst på siden? Tror du kan bruke den når det er du som har laget tråden.
 
#13
hadde vært kjekt så jeg kunne sett hvor mange som spiller ff xi.
blir kansje nødt til å følge strømmen hvis det ikke er noen her
som spiller det.

Vet jo slevfølgelig at det er tonnevis av WoW spillere her på forumet.
 
#15
Opprinnelig skrevet av Sancti@23.08.2005, 18.28
Står det ikke "legg til avstemning" helt øverst på siden? Tror du kan bruke den når det er du som har laget tråden.
254509​
ser ikke noe sånn knapp, bare en "new poll"
men hvis jeg trykker på den lager jeg vel ett nytt emne gjør jeg ikke?
 
#17
Siden jeg får World of Warcraft etterpå, venter jeg litt med å stemme. I mens kan dere glede møkka ut av dere til jeg stemmer.
 
#18
Det er mange mange som spiller FF, vi har norsk linkshell med mange mange medlemmer.. bare at mange av dem ikke henger her da..
 
#19
ser ut som det er noen som spiller ff da, nå er det 3-3.
Er ffI ett vanskelig spill? for en som ikke har spilt mmorpg før?
Og likner det i det hele tatt på resten av serien?
 
#20
Vel det er en god del likheter med FF serien. Det er også en del ulikheter som egentlig er ganske logisk siden det når er et MMORPG og ikke lenger et RPG. Det er også andre likheter som feks mye lik armour fra de gode gamle FFI-VI spillene og andre særtrekk som hele tiden minner deg om FF. Moogles, Chocoboes, Summons, navn på våpen osv.

Historien er ganske kompleks og ca 1000 ganger mer avansert enn WoW, men det tar en god stund før man skjønner noe av den, men den er selfølgelig ikke like bra som den ville ha vært i et normalt FF spill.

Det som kanskje er mest likt er at man som i FF må kjempe i grupper mot de vanskelige fiendene og ikke bare er onemanarmy som hakker og knuser alt alene. Gode balanserte grupper kreves fra starten av og stort sett alt avhenger av samarbeid og ikke inviduelle ferdigheter.

Dette krever også en viss modenhet og forståelse. Det er en velgidg høy læringskurve og jeg ihvertfall bruke laaang tid på å virkelig sette meg inn i spillet. Har spillt spillet i nesten 2 år og det er fremdeles mye jeg ikke kan. Selv om min egen jobb.

Jeg vil si at FF passer bedre til folk som spiller mye og er litt hardcore. WoW er et spill du kan nyte uansett som du er hardcoregamer eller bare spiller en gang i blant. FF krever enn god del tid, men er tilgjengjeld så sinnsykt morro når man får det til. Jeg hadde det ihverfall mye mer morro med FF enn jeg hadde med WoW.