Ingen av FF spillene henger sammen, med untak av FFX og X2, men jeg regner ikke X2 som et spill, det var så elendig

.
Historien er nok dypere i WoW enn i FFXI, enten dere vil det eller ikke.
Lvl 30 + for å pvp'e ? Latterlig, og når det tar såpass lang tid for å komme seg dit er det enda kjipere, folka som jeg møtte gadd heller aldri å groupe, satt i 3 timer en dag husker jeg og spurte etter group i det helvetes ørkenstedet, prøvde å soloe, men det gikk jo ikke, der syns jeg wow er bedre, hvor du faktisk kan velge mellom å groupe eller solo'e, ikke være så avhengig av groups som jeg følte jeg var i FFXI.
Jeg kom meg lenger enn 10 btw, tror jeg slutta mellom 14-16 et sted pga. elendig miljø.
Noe jeg også digger med FF, er at når man kommer til lv30 med en job, har man mulighet til å gjøre quests for å skaffe nye "advanced jobs" som feks. Ninja/Paladin/Dark Knight/Dragoon/osv. I WoW kan man kun ha en job på en fyr, i FFXI kan man kombinere to jobs, da man har en main og en subjob. Man får da muligheten til å mixe med forskjellige abilities.
Finnes da professions i WoW, i tillegg til de planlagte hero class'ene. Som sagt har FFXI vært ute mye lenger, og virker derfor mer komplett i noens øyne.