Xbox 2 på MTV (OMFG)

#1
Microsoft Teams With MTV to Provide Exclusive Sneak Peek at the Debut of the Next-Generation Xbox
Elijah Wood and The Killers will host half-hour global premiere with a performance from The Killers, airing exclusively on MTV channels around the world May 12 and 13.
NEW YORK — April 11, 2005 — MTV: Music Television and Microsoft Corp. today announced a global marketing alliance to unveil the next-generation Xbox® video game system on MTV channels in the United States, Asia Pacific and Europe, all within a 24-hour window — a first for the video game industry. The highly anticipated console will be revealed to video game fanatics, music lovers and MTV viewers via a high-energy half-hour program titled “MTV Presents: The Next Generation Xbox Revealed.” The special will be hosted by entertainment icon, seasoned gamer and Xbox fanatic Elijah Wood, known globally for the Academy Award-winning “Lord of the Rings” trilogy. Island Records’ renowned Las Vegas rockers The Killers will deliver electrifying performances throughout the special. The global broadcast will premiere Thursday, May 12, at 9:30 p.m. EDT in North America and on Friday, May 13 in other regions around the globe (local air times below).
Viewers will get an exclusive look at the Xbox vision for the next generation — one that ensures that the user experience is always connected, always personalized and always in high definition. The special will feature never-before-seen, action-packed gameplay of future Xbox games, a peek into the future of the Xbox Live™ online gaming service, backstage celebrity interviews and exclusive insider footage on the making of the next-generation console.
The inside look at the next-generation Xbox will continue at MTV.com, where after the special, viewers will find extended event coverage including behind-the-scenes video, photos and other special extras. MTV.com will also provide ongoing in-depth coverage of the next-generation Xbox highlighting the latest news, product details and previews of hot next-generation games.
“We recognize and celebrate our viewers’ passion for gaming and are excited to be working with Microsoft to launch such a significant entertainment product,” said John Shea, executive vice president, Integrated Marketing and Sponsorship Development, MTV Networks Music Group. “We’re proud that Microsoft considers MTV the premier global network to launch its new Xbox gaming console and reveal the first look to MTV viewers around the world.”
“Just as MTV revolutionized the way the world experiences music, the next-generation video game console from Xbox will spark a revolution in how consumers experience games and other forms of digital entertainment,” said Peter Moore, corporate vice president of worldwide marketing and publishing for Xbox at Microsoft. “We are ecstatic about our alliance with MTV and unveiling a video game platform in a way that has never been done.”

“MTV Presents: The Next Generation Xbox Revealed” will be broadcast around the world. Local market times are as follows:
North America: Thursday, May 12, at 9:30 p.m. (21:30)
Japan/Asia: Friday, May 13, at 11:30
Europe: France: Friday, May 13, at 19:00
Germany: Friday, May 13, at 19:00
Italy: Friday, May 13, at 23:30
Netherlands: Friday, May 13, at 19:30
Poland: Friday, May 13, at 21:00
Portugal: Friday, May 13, at 20:00
Romania: Friday, May 13, at 20:00
Scandinavia: Friday, May 13, at 22:00
Spain: Friday, May 13, at 21:30
U.K.: Friday, May 13, at 20:00
Australia: Friday, May 13, at 19:00

Stjålet fra MajorNelson.com
----

Hurra, en grunn for å se på MTV ^_^
 
#5
Opprinnelig skrevet av Shigsy+11.04.2005, 17.41-->
Dette skal definitivt ses. Alltid spennende med nestegenerasjons konsoller.

Men litt off-topic: Er det kjent om Xbox 2 vil bli bakoverkompatibel?
205520​
[/b]
Vi får vite det på fredag, forhåpentligvis. De siste ryktene skal ha det til at den skal være det.

<!--QuoteBegin-Revan
@11.04.2005, 17.43
Får vi se bilder av den tror dere?
205523​
Ganske sikkert, ja. Får sikkert se tech-demoer også.
 
#10
Fredag 13. mai, kl. 22...
*merke av på kalenderen*
 
#11
Opprinnelig skrevet av MattMan@11.04.2005, 16.59
Microsoft ditcher e3 for MTV! Sjakktrekk!
205539​
Ja, det var litt av et sjakktrekk kan man si. Viser det frem på den største mainstream kanalen i verden.

Jeg undrer også på hva Sony skal gjøre for å bli lagt merke til og ikke drukne i Xbox 2 eksponering. Uansett så skal dette sees, ser aldri på MTV men her er det en skikkelig god grunn for å slå på den masete reklame fjortis kanalen.
 
#12
Microsoft kommer ikke til å avdekke Xbox 2 på årets E3-messe. I stedet blir den demonstrert for første gang på MTV.


Markedsføringsavdelingen til Microsoft ser ut til å ha gjort et lite sjakktrekk denne gangen, for i stedet for å avdekke Xbox 2 på E3-messen, slik alle trodde de kom til å gjøre, vil de demonstrere den i en halvtimes lang spesialsending som vil sendes på MTV. I Skandinavia vil programmet vises den 13. mai klokken 22.00.

Dette betyr at Xbox 2 sannsynligvis blir avdekket flere dager før både PS3 og Nintendo Revolution, som begge kommer til å vises første gang på E3-messen. Microsoft-mannen Peter Moore forteller at Microsoft mener det ikke er fornuftig å foreta den offisielle avdekkingen bak lukkede dører på en messe kun for industrien, og at det er derfor de har valgt å demonstrere konsollen sin på MTV.

Naturligvis har de sikret seg en rekke stjerner for spesialsendingen - verten vil være Elijah Wood (Frodo i Ringenes Herre), og på gjestelisten skal det finnes alt fra idrettsstjerner til Hollywoodkjendiser. I tillegg skal bandet The Killers spille direkte på scenen.

Hva selve lanseringen av neste-generasjons Xbox angår, vil den sannsynligvis bli lansert sent i år, i alle fall i USA. Sannsynligvis kommer ingen av de to hovedkonkurrentene til å lansere sin neste-generasjonskonsoll før til 2006.
 
#15
Hurra. Jeg kommer ikke til å se på da, for da er jeg hos min far, og jeg har ikke mtv på rommet "mitt".
 
#16
Da regner jeg med at noen skriver ned hva som blir vist (gjerne bilder) og slikt her. For oss (meg) som ikke har MTV.
 
#17
Husk at Microsoft ikke ditcher E3 for MTV. MS skal fremdeles ha sin E3-pressekonferanse mandag den 16. mai. Jeg tipper at MTV-showet blir en fancy, men ganske overfladisk introduksjon av maskinen, mens E3-pressekonferansen vil inneholde dypere info for bransjemenneskene.

Det kjipe er at jeg kommer til å sitte på flyet til LA mens MTV-showet går på tv, så jeg håper i alle fall at pressekonferansen blir verdt det!
 
#18
Hmm... Fradag... 13... noe passer ikke sammen...
 
#19
Opprinnelig skrevet av Freezar@13.04.2005, 12.28
Da regner jeg med at noen skriver ned hva som blir vist (gjerne bilder) og slikt her. For oss (meg) som ikke har MTV.
206180​
Du kan banne på at det showet blir lagt ut på nett. Så hvis du har en ok internett forbindelse så vil du kunne se det ikke så altfor lenge etterpå selv. Uten å lese en kjip tekst med bilder ;)
 

Lodin

Der Waaaah
#20
Men det vil jo ta litt tid og da vil jo MS sin virkelige E3 pressekonferanse allerede ha gått på sider som Gamespot og lignende vel?