Xbox 360 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg ser at du ikke har spilt Dead Rising. :elsk:

Litt sykt, men det var faktisk det ene spillet som var tunga på vektskåla. Live Arcade er også fett. :)

Kilik

Lokal moderator
Nyheter fra Microsofts pre-TGS event
-HD-DVD-addon ute i November til 20,790 yen (ca. 1150 kr.), støtter 1080p.
-Blue Dragon, det tradisjonelle JRPG-et fra folka bak Chrono Trigger, er endelig ute i Japan 7.desember.
-Lost Odyssey: "as Dynasty Warriors meets Final Fantasy with a little of The Matrix thrown in".

...og et nytt slogan: Do! Game, Do! Choice, Do! Live

Kommende Dead Rising har visstnok skapt litt entusiasme rundt konsollen. I tillegg skal en 360 Core-pakke med Ninety-Nine Nights og PGR3 til ca. 1500 kr. og en drøss med Arcade-spill lokke japanerne i Microsofts armer. Det kan ikke gå dårligere enn det har gjort til nå i alle fall. Såvidt den selger mer enn Gamecube...

D

Deleted member 1518

Gjest
Quote fra next-gen.biz:
"Well, I have seen the demo of Lost Odyssey in action. The game is so very grown-up and pieced together with such seamless virtuousity that I really don't know what to say. I'm impressed as I've ever been with a videogame. It is beautiful. I'm about as excited about it now, as a fully functioning (really), independent adult, as I was excited about Final Fantasy VII as a college student, as I was about Final Fantasy IV as much younger man. I look forward to this game."

Link:
http://www.next-gen.biz/index.php?option=c...=1&limitstart=2

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare en liten notis: Det jeg fikk ut av pressemeldingen, var at man ikke kjøpe HD-DVD-addon-en for å få 1080p-støtte:
Opprinnelig skrevet av Microsoft
Microsoft also revealed details of other entertainment offerings enabled through Xbox 360, with availability date and pricing provided for the Xbox 360 HD DVD player in Japan, as well as news of an update that will allow the Xbox 360 console to output full 1080p games and video.
(Min utheving)

Det jeg tolker dette som, er at 1080p-støtten blir tilgjengelig som en separat oppdatering, og altså ikke kommer til å bli knyttet sammen med HD-DVD-kit-et. Er det jeg som er mongo, eller...? :p

Yetipants har rett.

Les mer her. 360'en får 1080p støtte via en oppdatering. Det betyr at spill og DVD-er skal kunne oppskaleres til 1080p. I tillegg vil HD-DVD spilleren kunne spille av filmer i full oppløsning.

Blir spennende å se om det kommer noen spill som støtter native 1080p. :)

Novastrum

Feminist-elitist
Lurt fordi drivere og programvaren blir oppdatert? :blunk:

SITAT(Novastrum @ 20.09.06, 12.52) 24509
[/b]
Man blir forsåvidt lurt hvis man er en av de stakkars jævlene uten tilgang til internett og oppdateringer. Dette gjelder de aller færreste av oss.
Dette burde forbrukeren få tilsendt i posten eller få tilnærmet gratis hos nærmeste Xbox360 forhandler.

Jeg vil føle meg lurt hvis det kommer must have-spill som trenger HD-DVD-addonen. Da blir det litt som den Memory Expansion-saken til N64, bare mye dyrere.

Ellers er det jo bare positivt.

SITAT(DiRTY D @ 20.09.06, 17.05) 24527
Man blir forsåvidt lurt hvis man er en av de stakkars jævlene uten tilgang til internett og oppdateringer. Dette gjelder de aller færreste av oss.
Dette burde forbrukeren få tilsendt i posten eller få tilnærmet gratis hos nærmeste Xbox360 forhandler.
[/b]
Er nokså sikker på at det er mulig å få oppdateringene tilsendt på en CD i posten... Korrekt meg hvis jeg tar feil.

SITAT
We've made a little discovery here that may prove useful to 360 users without an expensive harddrive for their console.
Xbox Live Arcade Titles will execute when placed onto CDR/DVDR disks.

XBLA on HDD reside in this format on Partition3 of HardDrive. /Content/0000000000000000/*TitleID*/000D0000/*XBLA Game*

Burning this directory structure to any writable disk and placed in a console will populate the XBLA Menu with the titles on the disk. Of course, they will still run in TRIAL mode unless said console has purchased this content. However, we felt this was still useful for people with Memory Units that can only hold one title at a time or even people without any storage options at all.

Demos, Videos, Profiles, and Saves were also tested in this fashion but were not recognized by the system unfortunately. USB Drives and Memory Sticks also tested and not working for either XBLA or the latter.
[/b]
Kilde: Xbox-scene.com

I korte trekk er dette en god nyhet for de uten harddisk til Xbox360 da man kan kjøre Xbox Live Arcade spillene man har betalt for via DVD-ROM'en på 360'en. En hendig liten hack det der =D

SITAT(Novastrum @ 20.09.06, 14.52) 24509
[/b]

Jeg tenkte på all informasjonen rundt HD-DVD spillerene til 360. Det virket som om at hvis vi ikke kjøper den spilleren så driter vi skikkelig på draget.....Det er så mye forskjellig informasjon rundt hele greia. Er bombesikker på at vi som forbrukere blir lurt et eller annet sted, men kan ikke helt se hvor....

Lodin

Der Waaaah
Så på messa er det altså annonsert at 110 spill er på vei til det japanske markedet. Det er jo rimelig imponerende.
Helt til man får vite at mesteparten er Live Arcade spill. Betyr vel at feks. Nintendo kan si de har en masse Mario titler klare til Wii launchen da? =D

Sikkert nevnt tidligere i tråden, men dropper innom en tur for å si at Xbox Live Gold er GRATIS for alle fra i dag av, til den 29 september. Forvent mye videoer/trailere og annet snacks i denne perioden, med tanke på TGS og X06.

Status
Stengt for ytterligere svar.