Xbox 360 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg sier bare: Hvorfor tok ikke Bungie å sponsa di istede? Greit, de kunne krevd rettighetene men eller ansatt folka! Noen ganger blir jeg sjokkert over grådigheten til spillutviklere:sukk:

Da kan jeg tenke slik, jeg liker ikke Halo, så da slipper jeg å gi de penger...
 
D

Deleted member 91

Gjest
Mja. Såvidt jeg kan se, så er det heller Microsoft sin feil. Og de er, som alle vet, onde.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Noen gutter holdt på å mekke et strategispill basert på Halo-universet. Siden Microsoft/Bungie eier rettighetene på alt som har med Halo å gjøre, så stengte Microsoft ned prosjektet. Har skjedd mange ganger før også, problemet er gjerne at gutta bak moddene vil skryte litt og derfor tar det ikke lang tid før mange får høre om det - og til slutt en eller annen kis hos de som eier rettighetene. De burde heller lære seg å holde kjeft helt til slippes.
 
Eventuelt kan de lære å ikke bruke populære IPer for å skape blest rundt prosjektet sine. Skap noe eget for svarte! Nå har jeg ikke fulgt med så nøye på denne moden, men har lest så mye som at den var 'lovende'. Desto mer synd at de var dumme nok til å utfordre virkeligheten. Og hvorfor legge ned hele prosjektet? Ble de tvunget til å slette alt de hadde gjort? Eller var det ikke bra nok til å kunne bli populært uten å ha Halo-navnet klistret på seg?

Hvilket spill skulle moden være for, forresten?
 

SHDR

Gullmedlem
OMG YEAH I HAEV A GRATE IDEAR!

LETS MAEK THE TURTLES RTS/RPG HYBIRD!

LOL NO LAYWER KAN STOP ME!

Jeg blir trist bare av å tenke på hva slags kukskaller det er som har kapasitet og skillz0rs til å lage et spill, og velger å RIPPE AV EN JÆVLA IP DE IKKE HAR NOEN RÅDERETT OVER, og velger å KUTTE UT PROSJEKTET NÅR DETTE BLIR PÅPEKT ISTEDET FOR BARE Å SKIFTE RETNING!

Neste gang jeg ser et prosjekt som søker å remake et gammelt eller nytt spill, eventuelt en mod eller frittstående prosjekt basert på eksisterende, non-PD IP, melder jeg fra sjøl. Hvis du er så teit, fortjener du å gå på trynet.
 

Lodin

Der Waaaah
De tenkte vel som så at siden de som driver med Red vs. Blue fikk holde på fritt så kunne vel de også? MS kunne jo fint ha stampa ut dem og vil jeg tro. :hæ:
 

SHDR

Gullmedlem
Mechanima er en litt annen greie, selv om det har vært mye styr rundt det også. Hvorfor ser du aldri The Sims mechanima? Well, det er nok ikke fordi EA digger det så rått. Tror Red vs Blue ble så stort, så fort, at selv om MS ville shutte det ned, ville det sannsynligvis være ekstremt dårlig presse.

Han kuken som lager Half-Life 2 Comics med Garry's Mod er like ille. Ingen som shutter ham ned heller.

Dette var en mod som markedsførte seg selv via en velkjent IP. Det er som om jeg skulle lage en uoffisiell X-Men webcomic. Marvel hadde ikke digget det fordi det hadde vært en konkurrent til deres egen serie. Halo er eid av MS. De vil ikke ha konkurrerende produkter basert på deres IP.

Se det slik: Jeg finner på en tegneserie. Den blir kjempepopulær, så Lodin bestemmer seg for å lage sin egen versjon av den. Han tar min bakgrunnshistorie og mine figurer, og lager sin egen versjon. Han kaller den ikke eksplisitt for sin egen serie, men uansett så utgjør den en trussel for min serie. Den kan stjele lesere. Derfor vil jeg ha den bort. Er det vanskelig å forstå? Han skor seg i såfall på min suksess, hvilket selvsagt er urettferdig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Var innom Spiderman i Stavanger i dag, og til min store fryd hadde de fått inn demoen av NFS: Carbon! Yeah, woohoo, score!!

Til PS2, faen..

Som den logiske tenker jeg er, regnet jeg med at demoen var lagt ut på Marketplace. Men akk.. Der var den ikke.
Noen som har peiling på release av 360-demoen?
(Ja, jeg har googlet, men fant ingenting)
 
Tipper demoen kommer rett før spille slippes ut, EA sine demoer er altid på marketplace før spillene lanseres.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Og NFS-spillene er alltid dritt uansett, så da sparer du deg den. :)


SHDR: Fun fact: Gutta bak Red Vs. Blue har mekka en The Sims-machinima som allerede har en del episoder oppe. Sjekk Rooster Teeths hjemmeside.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Hjernen min eksploderte av intellektuelt spillstoff. Det var en helt ny opplevelse og jeg tror jeg likte det. Passe homogay om du vil.

On topix: sexbawsk
 
Denne pakken lanseres i Frankrike neste uke.



Sjansene er store for at den kommer ellers i Europa også. Ellers går det rykter om følgende bundler i julesesongen:
Xbox 360 + Gears of War
Xbox 360 + Pro Evolution Soccer 6
Xbox 360 + FIFA Football 2007
Xbox 360 + Need For Speed: Carbon
Xbox 360 Core + 4 games (TBA)
 
SITAT
Microsoft has started designing a new-generation of Xbox 360's equipped with an internal HD-DVD drive and is selecting manufacturers in Taiwan to build the drive, according to sources in Taiwan's optical disc drive (ODD) industry.

If the process of selecting partner makers and subsequent certification goes smoothly, Microsoft may launch the Xbox 360 equipped with the built-in HD-DVD drive in the first half of 2007 at the soonest, the sources noted.
[/b]
Kilde: Digitimes.com

Hvis dette er tilfelle vil nok en del folk føle seg snytt.
Maskinen blir selvsagt dyrere, men man slipper i det minste en stygg add-on som ligger ved siden av. 360'en er ikke direkte pen i utgangspunktet (etter min mening)
 
D

Deleted member 91

Gjest
Okay, hold telefonen her. Har lest disse ryktene flere steder nå, men det er fortsatt kun snakk om filmer på HD-DVDer, og ikke spill? Føler meg strengt talt ikke brukt, merkelig nok. Sant nok at jeg kanskje taper noen hundrelapper på å måtte kjøpe HD-DVD-spilleren separat, men jeg hadde uansett ikke planer om å kjøpe den med en gang den kom - har fortsatt litt tiltro til DVD-formatet - og det hadde bare vært en unødvendig bonus for meg om den var innebygd når jeg kjøpte 360en.
 

Kilik

Lokal moderator
Ikke overraskende, men det vil ikke ha noe med spill å gjøre nei. Man kan ikke ha enkelte spill som bare fungerer med nyere 360-er.
Den trenger ikke å bli noe dyrere heller. MS trenger så og si bare å bytte ut selve DVD-ROM-en med en HD-DVD-ROM, som takket være masseproduksjon trolig har kommet ned mot prisnivået til DVD-ROM i løpet av neste år.
 
Jeg tenkte helst litt mer på at man kunne fått denne innebygget fra starten av. Addons er noe drit ;)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.