Xbox 360 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
Golden Axe - første (CGI?) skjermbilder.

Og er det noen som husker spillet BC, som skulle komme til Xbox, men ble lagt på hyllen av Peter Molyneux? Vel, fra et nylig intervju med karen sier han følgende:

SITAT
"Kikizo: Can we expect projects like BC coming back, or...?

Molyneux: Uh, we're definitely not saying what the second title is... and um, you know, no hints allowed. But I thought BC was a fantastic world, I loved the idea of being in this savage, brutal environment, and, um, who knows? It's on the shelf, and it's not being ripped up and thrown away, and I definitely can't say more than that."
[/b]

SITAT
Xbox 360 Cache Clear Code Revealed

HEXUS has discovered a new way to clear the Xbox 360 hard drive cache. Previously, you needed to reset your Xbox 360, and hold down the A button as a game was booting up. This new code allows you to clear the entire hard drive cache:

Go to the system blade and then select memory.

Press Y on the HD symbol and then press X,X,Left Bumper, Right Bumper, X,X. Once you do this a messsage will appear saying: Do you want to perform maintenance on your Xbox 360 storage devices?

Performing this function will also clear any software updates.[/b]
Kilde: TeamXbox

Gjorde nettopp dette selv. Tar kun noen sekunder.

D

Deleted member 91

Gjest
Så dette tidligere idag ... finnes det noen god grunn til å gjøre det? Jeg hørte Oblivion hadde noen cache-relaterte problemer, men utover det, er det som diskfragmentering på en vanlig PC - dvs., man burde gjøre det nå og da?

Ved å gjøre det med Oblivion, forhindret man at menyer og slikt ble tregere enn vanlig, så godt mulig det vil hjelpe for generell ytelse på konsollens oppgaver.

Moto GP 2006 omtale hos IGN.

Høres mer enn godkjent ut, men synd det at det lider litt av framerate og pop-in trøbbel, siden det er et meget raskt spill. Tror ikke det er så mange som interesserer seg for spillet her på forumet, men det er en av mine favorittserier på den gamle Xboxen. Fysikken og kontrollen er meget god og enkel å lære, vanskeligere å mestre. Siden det handler om ren racing er det veldig morro og givende og spille online, spesielt om du har skills.

Absolutt et spill jeg vurderer å kjøpe når jeg en gang skal ha 360. Spesielt om jeg finner det til en hyggelig pris om noen måneder.

Over til noe annet, de første detaljene har kommet om Grand Theft Auto: IV på denne siden. Ikke akkurat de store detaljene, men bedre enn ingenting. Håper vi får se skjermbilder snart, kanskje på X06, men det blir vel å være overoptimistisk.

SITAT
Commodore4eva Xtreme Firmware for Hitachi-LG 47D Xbox 360 DVD Drive
>> It's released! Commodore4eva, who already released a modified firmware for the Xbox1 Samsung drive and Toshiba-Samung TS-H943 Xbox 360 drive some time ago, now released a modified firmware of the Hitachi-LG GDR-3120L Xbox360 DVD drive. This release will only work if you have a Hitachi-LG with FW version 47D, FW version 46D will need a different release that will be out later (it patches the onboard FW and does not fully overwrite it, so it's easy to understand you will need a different release for a Hitachi-LG drive with firmware 47D and 46D).[/b]
Med andre ord, begge dvd drivene kan nå bruke bruke annen firmware som åpner for backups. Tidligere kunne man kun oppdatere firmware på Samsung dvdrom'en.

Modchip som lar deg kjøre unsigned code er ventet, men er fremdeles WIP og vil neppe se dagens lys de nærmeste ukene, muligens månedene.

Litt mer informasjon om Forza 2 hos Gamereactor :

SITAT
Forza 2 ble første gang presentert på E3 06. Selv om det bare ble vist i videoform, lærte traileren ikke oss mye om selve spillet. Men etter en del graving og mailer hit og dit har ført til litt mer info om spillet...

Utviklerne Turn 10 er en gjeng som elsker motorsport, sjefen for utviklerne er Dan Greenwalt. Dan har erfaring fra motorsport og er besatt av fysikk i bilspill, dette går frem i flere intervju med han.

Greenwalt var den første til å beklage mangelen på demo under E3, men det finnes ikke muligheter for å lage en demo med det tidsskjemaet de er under nå. Forza 2 er planlagt utgitt før jul, det vil si å bruke en måned på og lage en demo er en ting det ikke finnes tid til.

Forza 2 er satt opp til å knuse det første spillet i serien på tre kjerneområder, innhold, ytelse og online funksjoner. Dette er ikke bare lett da det første spillet i serien leverte varer på de feltene, så disse stakkars folkene har mer enn nok og stri med. Det er lite som er annonsert enda, men det er annonsert en oppgang i antall biler fra 230 til litt over 300. To av de nye merkene er McLaren og Lamborghini, dette er merker som passer godt inn i spillet.
Antall baner har og gått opp fra 45 til 60, det er spesielt gledelig at 12 timers løpet på Sebring er en av de som blir med denne gangen.

Greenwalt avslørte i ett intervju med Teamxbox at dekkfysikkmotoren var det eneste som ble med videre fra det originale Forza spillet, til og med denne skal forandres en god del på. Teamet mener det er mye å hente fra denne motoren innenfor dekkslitasje og andre felt som har med dekk og gjøre.

Forza 2 vil ha 60 fps på skjermen, men dette blir ett lavt tall mot frekvensen fysikken vil oppdateres på. Fysikken vil oppdateres flere hundre ganger i sekundet, dette er langt mer enn det første spillet hadde med bare 45 oppdateringer i sekundet, og vi sammenligner med GT4 som bare hadde 30 oppdateringer i sekundet.
Dette vil gjøre at Forza 2 vil ha en langt mer avansert fysikkmotor enn alle simulatorspill som er på markedet til dags dato.
Stratosfære fysikken i Forza 2 vil ha flere store kollisjonsdetektorer, de to største vil være bil - vegg og bil - bil. Disse motorene vil være lagd for å ta hensyn til de forskjellige fysikk- kreftene som oppstår i kollisjoner mellom disse forskjellige elementene.
Forza 2 vil ikke bruke defleksjonsfysikk i kollisjoner, dette er det nesten alle bilspill bruker for og få realistiske reaksjoner fra biler som kolliderer. Forza 2 vil bruke en helt ny fysikkmotor til dette, denne motoren vil bruke realistiske metoder for og lage kollisjoner. Tallene de bruker for alle bilene er hentet fra krasjtester for de aktuelle bilene, dette gjør at vi ser på den mest realistiske kollisjonsmotoren i noe bilspill.

Oppdateringsfrekvensen vil gjøre underlagsmodellen mye mer avansert, se på Sebring banen som er en gammel flystripe med masse skjøter i banen. For fysikkmotorer er dette et mareritt, men ikke for motoren som blir brukt i Forza 2. Denne avanserte behandlingen av underlag åpner for bedre behandling av bremsefysikk og trigometrifysikk. Så at alle fire hjørner av bilen vil oppføre seg avhengig av underlaget, de fleste simulatorspill har aldri hatt en slik avansert modell.

Videoen på E3 var lagd i den aktuelle grafikkmotoren som Forza 2 vil bruke, men bortsett fra dette er ingenting kjent om grafikken i spillet. Men basert på videoen kan en vel si at det blir bra nok.

Forza 2 ser ut til å bli langt bedre enn det første spillet. Da vil bare tiden og GTR 2 vise oss om dette blir det simspillet med mest utvikling på kort tid.[/b]

Som en bilsimulatorfan må jeg si at jeg gleder meg stort til Forza Motorsport 2. Storkoste meg nemlig med orginalen. Er mulig jeg må investere i rattet som kommer, spesielt om det blir flere spill som støtter det. Force Feedback frister også veldig, så håper det leverer varene.

Problemet med Forza Motorsport var at det pøste på med premier. Du kunne låse opp/kjøpe alle bilene etter bare et par timers spilling. Det er jo ikke noe morro. Når man får en belønning så skal man ha gjort seg fortjent til den...

Liste over alle achievementsene til Prey.

Achievement Points Breakdown:
- 44 total achievements
- Single player points total: 655
- Multiplayer points total: 250
- Secret points total: 30
- Hard mode points total: 65
- 1000 total gamertag points possible

D

Doctor Downs

Gjest
SITAT(Mongis @ 10.06.2006, 21.18) 9110
Og er det noen som husker spillet BC, som skulle komme til Xbox, men ble lagt på hyllen av Peter Molyneux?[/b]
Gjett om jeg gjør, det var én av tre grunner til at jeg kjøpte Xbox (en annen var Perfect Dark Zero, og det kom jo heller ikke på den maskinen). Hadde vært kult om det hadde blitt tatt opp igjen. Det så ganske kult kult, og med ny maskinkraft skel jeg ikke legge skjul på at jeg får en liten ereksjon med tanke på hvordan et T-Rex-møte kunne blitt. For ikke å snakke om hvor store mengder av flokkende dyr man i teorien kan ha på én gang. Phew.

Command & Conquer: Tiberium Wars kommer nå til Xbox 360 også:

SITAT
EA meddeler at teamet bak Ringenes Herre: Kampen om Midgard II arbieder for øyeblikket for fullt med Xbox 360-versjon av deres kommende Command & Conquer: Tiberium Wars.

Spillet er annonsert til PC i begynnelsen av 2007. Om Xbox 360-versjonen kommer til samme tid har vi ikke fått bekreftet enda.

Men så beviser EA at nok en gang trenger man ikke PC for å spille et skikkelig strategispill.[/b]
- Skjermbilder fra spillet

Kilde: Gamereactor

Vedder på at dette kommer til å ble en mote fra EA sin side. De starter olig med Battle for Middleeart og fyrer til slutt opp med de virkelige stortitlene.....håper jeg..

Men har disse strategispillene støtte for usb- mus og tastatur? Hvis ikke så er det jo helt meningsløst å spille dem på konsoll.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Tingen er at Battle For Middle Earth for første gang viser at hvis noen setter seg ned og jobber med kontrollskjemaet så kan det funke på konsoll også. Absolutt alle tidligere strategispill på konsoll har vært porter fra pc, der kontrollmåten har blitt porta mer eller mindre direkte, og resultatet blir griseri. Battle For Middle Earth er langt fra perfekt, men et veldig godt steg i riktig retning. Det som også tidligere har vært pc-ens område er kraften og minnet til å ha plenty av figurer og action på skjermen samtidig, men Burk2pi står ikke så ille til der.

Xbox 360 støtter ikke usb mus og tastatur til spill. Du kan bruke usb mus og tastatur i menyene, dashbordet, osv., men ikke inne på spillet. Kanskje det blir tilgjengelig i fremtiden. Jeg synes det skulle vært nødvendig med støtte for det når det gjelder strategispill. Hadde det vært støtte for mus og tastatur for f. eks. FPS-spill hadde det nok blitt en stor konflikt.

På Xbox.com står det forresten følgende om det kommende Lord Of The Rings strategispillet: Kontrollmetode:Den nye og intuitive konsollspesifikke kontrollmetoden gjør det mulig å oppleve strategispill på Xbox 360.

SITAT(znaak @ 21.06.2006, 10.46) 10939
Xbox 360 støtter ikke usb mus og tastatur til spill. Du kan bruke usb mus og tastatur i menyene, dashbordet, osv., men ikke inne på spillet. Kanskje det blir tilgjengelig i fremtiden. Jeg synes det skulle vært nødvendig med støtte for det når det gjelder strategispill. Hadde det vært støtte for mus og tastatur for f. eks. FPS-spill hadde det nok blitt en stor konflikt.
[/b]
Kun støtte for mus og tastatur i menyer og dashboard? Smart trekk Microsoft. Dashboardet knuser jo selvsagt alle spill, så det er der vi vil trenge det mest. <_<

Greit nok at det blir mye lettere å skrive og sånt da, men det hadde vel vært ganske lett å brukt det til spill også for de som skulle ønske det. Psh.

Jeg tror det hadde blitt urettferdig skulle det vært støtte for mus og tastaur i online FPS-spill. Blir jo et mareritt for de som spiller med vanlig kontroll å spille mot de med mus og tastatur.
Men det skulle vært støtte for det når det gjelder strategispill, rollespill, osv. Er jo ikke noe i veien om singleplayer spill støtter det mener jeg.

Status
Stengt for ytterligere svar.