Xbox 360 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
SITAT(Mongis @ 03.07.2006, 16.52) 12673
Aporopos Splinter Cell. I følge augustutgaven av OXM skal Gears of War, Call of Duty 3 og Splinter Cell: Double Agent bruke Halo "regenerering" helsesystemet.

Bare jeg som reagerer på dette? Jeg elsker regenereringen i Halo, og kan forstå at de bruker det i GoW siden det er et futuristisk spill, men i Splinter Cell? Ingen mennesker burde kunne ta imot uendelig med kuler bare fordi man hviler i noen titalls sekunder.
[/b]

Burde man da kunne bli 100% frisk av å bruke et first aid kit etter å ha blitt skutt i hodet 4-5 ganger?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Psh. Alle som har spilt Deus Ex vet at det holder å spise fem pakker med nudler for å helbrede et hagleskudd i magen fra kloss hold. :p

Lodin

Der Waaaah
:eng101: I Deus Ex blir næring omdannet til energi som spesifikt driver nanomaskiner som fikser ødelagt vev og andre skader. Medkitene fungerer omtrent på samme vis bare i større skala. Med tanke på at man spiller en cyborg er det ikke helt usansynlig at slikt går ann i det universet.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Alle som har spilt Max Payne vet at man bare trenger to-tre paracet for å fikse skadene fra 10-20 kuler i kroppen.

Fant nettopp ut en liten ting om Gears of War:

SITAT
There's also something to be said about the teamwork that involves contact. The game will make use of microphone support, so you can shout commands amongst your team and keep in constant contact, and the voice recognition system and real-time lip syncing promise to keep the communication as smooth as possible, all while it actually looks like you're screaming to your team instead of just keeping a stiff face. Leave it to Epic to implement little details like that and make them shine that much more.[/b]
Ikke en stor sak, men "attention to detail" er alltid bra. :)

Les resten av previewen her.

SITAT(Buggz @ 04.07.2006, 11.15) 12782
Alle som har spilt Max Payne vet at man bare trenger to-tre paracet for å fikse skadene fra 10-20 kuler i kroppen.
[/b]
Remedy prøvde aldri å gjøre Max Payne serien realistisk. Spillet skulle være underholdende, se fett ut og benytte seg av den økende populariteten av Hong Kong action :p

Det blir som med Sin City, ser stilig ut, underholdende historie. Men med null rot i realismen.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Xbox 360-spill for dyre?

Cheap Ass Gamer har funnet en del spill som kun koster 250 spenn i Japan, og som er sonefrie med full engelsk-støtte.:

Blazing Angels: Squadrons of WWII
Call of Duty 2
FarCry Instincts Predator
Ghost Recon Advanced Warfighter
Gun
Hitman: Blood Money
MotoGP '06
Quake 4
Tomb Raider: Legend
X-Men: The Official Game

The place? Play-Asia.com!

Hvis Play-Asia gidder å merke pakkene som gave, er dette skikkelig gode nyheter. Ser ikke bort fra at jeg sikrer meg et par av de spillene.

D

Deleted member 91

Gjest
Du kan ihvertfall sende dem en mail på siden deres. Det er litt rart, folk har hatt forskjellige opplevelser med dem - i noen tilfeller satt de bare ned prisen med 10%, mens andre ganger har de vært villige til å sette den ned til 10%. Og alt imellom. Anywayz, lolz. Kanskje jeg endelig gidder å skaffe meg CoD2.

Har et lite spørsmål. Det lureste er vel å kjøpe et slikt play-and-charge kit om man har en eller flere trådløse kontrollere, for å unngå masse kjøp av batterier. Men hvor lange kan man spille før man må lade? Tenker da både med og uten vibrasjon.

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg har to trådløse stikker, og jeg har ihvertfall kjøpt en play and charge-kit (innhold: En ladeledning og ett oppladbart batteri), og et ekstra oppladbart batteri. Da har jeg totalt to oppladbare batterier og én ledning som da deler på å lade den opp. Så om jeg kjøper flere trådløse stikker etterhvert, kjøper jeg da et oppladbart batteri med hver av dem. I lengden blir det rimeligst, altså.

Poenget mitt var bare det at du ikke kan lade opp de vanlige AA-batteriene som følger med kontrollen. Hva levetid angår, så aner jeg ikke. Kanskje rundt ... 20-30 timer? Ikke ta det for god fisk, jeg bare tipper her. Har alltid rumble-funksjonen på, vet ikke om den kan skrus av.

Nicholas, forklar meg dette med Play and Charge-kit. Jeg vet at man må ha to forskjellige typer greier, men hva er det? Batteriet i en pakke, ladegreiene i en annen? Kjøpes hver for seg selvsagt.

Forresten, jeg var klar til å bade i Helgøysund i Rogaland idag for å få tak i en Se og Hør-flaskepost klokka fem. Men først så måtte jo selvsagt Gaute fuckings Idoldeltaker synge ferdig, før de skulle kaste flaksene og alt reklamegreiene fra scenen. Han gamlingen som stod forran meg, som knabbet flaskeposten min fra meg, han hadde jeg uten tvil svømt i fra hvis Se og Hør hadde kastet flaskene på sjøen, det er jo normalt for faen. Jaja, flasksepost ble det ikke, men jeg fikk da se Idol-Gaute opptre Live, hurra!

D

Deleted member 91

Gjest
Fun fact: Vi har fanga fire eller fem Se & Hør-flasker opp igjennom åra.

Altså, Revan. Play & Charge Kit er en pakke med ett oppladbart batteri du fester under stikka, og en ledning som da lader batteriet gjennom kontrollen. Kjøper du flere batterier kan du ha oppladbare batterier i alle stikkene dine, og bare lade dem på tur med ledningen du fikk i Play & Charge Kit. Er ikke vanskelig.

Ellers: Xbox Live Arcade Wednesday begynner idag. Hver onsdag framover kommer MS til å slipp et nytt XBL Arcade-spill, og begynner med Frogger klokken åtte imorra tidlig. Lista ser noe slik ut:

* July 12 - Frogger
* July 19 - Cloning Clyde
* July 26 - Galaga
* August 2 - Street Fighter II Hyper Fighting
* August 9 - Pac-Man

Microsoft sendte ut info ved en feil, så jeg tror det er blitt fjerna fra de fleste nettsider. Ingen problemer med å tro det er teh real deal uansett.

Takk for svar Nicholas, da kommer jeg nok til å kjøpe et Play & Charge Kit, sammen med 360en når den tid kommer. Og ja, det er mulig å slå av vibrasjonen, og på den måte spare batteri. En kompis av meg kjøpte maskinen i mai, og han har enda ikke byttet batteri i kontrollene(!). Men det sier egentlig ikke så altfor mye siden han ikke er en av de som spiller hele dagene.

Godt å høre at det kommer flere XLA spill(det har jo vært en liten tørke), og ikke minst Street Fighter. :)

I noen perioder kan jeg spille svært mye, men allikevel holder batteriene svært lenge. Har vibrering på, ja. Tror jeg har byttet batterier to ganger siden jeg kjøpte den på launchen (men så har jeg to kontrollere jeg bruker, så jeg har byttet to ganger på hver kontroll). Jeg synes det er greit å forholde seg til vanlige batterier. Jeg vurderte også å kjøpe Play & Charge kit, men jeg fant ut at jeg lever fint uten. :)

EDIT: Gamereactor har fått mer informasjon om Fable 2:
SITAT
Selv om Fable 2 kun ble presentert frem i trailerform på årets E3-messe, så fikk det likevel munnvannet til å løpe løpsk på mange av messens tilhengere. Dessuten var det tydelig å se at Fable 2 ikke ville foregå i helt den samme tidsalderen som eneren, bl.a. introduserer traileren skytevåpen.

Nå har det 70 mann store teamet hos Lionhead Studios avslørt nye detaljer rundt spillet og på firmaets offisielle nettside forteller de bl.a. annet at Fable 2 foregår 500 år etter opplevelsene i Fable og Fable: The Lost Chapters. Dette skulle ifølge gjengen gi de nye muligheter på det gameplaymessige planet. Dessuten hevder gjengen at historien i toeren er vesentlig mer voksen - dog uten som teamet sier det, at det blir noe GTA-inspirert, eller handler om en karakter som blir din venn for senere å forråde deg.[/b]

Fuzion Frenzy 2 på vei? Har spilt en god del FF sammen med kompiser, så dette er gode nyheter i mine øyner. Om de klarer å lage flere kvalitets minispill som Sumo og Twisted System kan det bli bra. Kanskje det hadde passet bedre som et 200 kroners Live Arcade spill, i stedet for å kreve fullpris.

Siste oppdatering om HD-DVD spilleren som kommer i løpet av året:

SITAT
ATI Technologies (TSX: ATY)(NASDAQ: ATYT) today announced that Microsoft Corp. has chosen ATI's H.264 decoder for the Xbox 360™ HD DVD player, bringing users sharper, more true-to-life visuals and smoother playback of high-definition content. HD DVDs encoded using one of three approved codecs deliver up to six times the resolution of traditional DVDs all on a single disc. Built on ATI's Avivo™ technology, the decoder used for the Xbox 360 HD DVD player brings to bear ATI's considerable multimedia know-how to ensure gamers, home theatre buffs, and casual viewers alike get a more perfect picture from the H.264 format.

"The Xbox 360 gives consumers access to a world of high-definition games and video content through Xbox Live Marketplace. With the new Xbox 360 HD DVD player using ATI's decoder technology, we're giving consumers the choice to playback the latest in high-definition movies," said Todd Holmdahl, corporate vice president of Xbox 360 hardware development. "HD DVD brings new meaning to the term home theater. When people see the visual clarity and realism that Microsoft and ATI are delivering through the Xbox 360 this holiday, they will be blown away."[/b]
Høres bra ut.

D

Deleted member 91

Gjest
Høres bra ut det. Om det er én ting X360 trenger for tiden, så er det flere sofa-multiplayerspill, i stil med Fusion Frenzy, Mashed og Kung Fu Chaos. Jeg har sett noe som ligner på Mashed/Micro Machines som skal slippes på Arcade mot slutten av året, og det er en Super Smash-ripoff kalt Small Arms på vei, så det ser ihvertfall lyst ut.

SITAT
Xbox 360-branded Ecstasy on Sale in UK
Microsoft still on one long comedown in Japan.
13 Jul 2006

Related Links Companies Microsoft
Link to This Article http://news.spong.com/article/10394
Apologies for the slightly misleading sub-header above. Of course, you might already have realised our slight mistake. Because, as any heavy drug abuser will know, in order to experience a bad comedown, one has to have experienced a really great high.

And Microsoft have not yet experienced anything resembling a ‘high’ in Japan with Xbox 360, which continues to function as little more than a bit of a joke amongst Japanese gamers, who are known to be more than a little Xenophobic and anti-Microsoft (read: anti-American) in their outlook.

In the last week of June, Xbox 360 sales totalled 1,897 units versus the PlayStation 2's 23,133 units, according to market tracker Media Create. That'a quite a gulf, although the 360 still placed in the number two position among consoles, just ahead of Nintendo's GameCube, which sold 1,002 units in the same period.

Perhaps then, these Japanese anti-American Xenophobes should just chill out at bit and try some of this new Xbox 360 branded Ecstasy! Yes, that’s right. Some entrepreneurial crustie has come up with the wizard idea of nicking Microsoft’s next gen console’s brand name and using it to market hard drugs to kids (read: students).

It seems that a new 'brand' of ecstasy powder (aka MDMA) is doing the rounds amongst the UK’s finest drug abusers, thanks to the ever helpful stoners posting over on Squatjuice, where there is a debate raging about whether the Microsoft console-inspired hard drug is cut with MDMA, LSD or Mescalin.

Well, each to their own we say here at SPOnG. Whilst we spend out time discussing the relative merits of Mario over Zelda, others spend their time getting right off their nut, then comparing the experience on Squatjuice, SPOnG’s new favourite site about hard drug abuse.

In the interests of science (you understand) we will be trying to get our hands of some prime, uncut Xbox 360 MDMA to see how it compares with Microsoft’s Xbox 360 console, and also (in a controlled environment, you understand) if a combination of the two experiences proves to be synaesthetically pleasing or anxiety-inducingly displeasing.
[/b]
:hehe:

Må få tak en akkurat den varianten. Samleobjekt, limited edition :hehe:

Noen som gleder seg til PS3 ;) ?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
hehehehehe loll knark r qlt az 2 kewl 4 skewl zir j barre....!!!!1

Status
Stengt for ytterligere svar.