Xbox-360 vs Ps3.

#3
Vel jeg tror at den konsollen som blir først lansert vil selge best... Den første konsollen vil også kjøre monopol på neste-genrasjons konsoller inntil de andre kommer.
 
#4
Jeg vet ikke helt. På papiret er PS3 kraftigst, men selv om den skal være dobbelt så kraftig" som 360, tror jeg ikke grafikken vil bli dobbelt så bra. Det blir nok veldig jevnt. Når PS3 kommer ut, vil andre generasjons spill begynne å komme til 360, stemmer ikke det?

Synes for eksempel at Gears Of War på Xbox 360 ser like bra ut som PS3 spillene vi har sett hittil.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#5
Siden begge her lanserer to meget gode konsoller, tror jeg endelig det vil bli spillene som avgjør kampen. Fordelen med en slik "krig" er jo at flest mulig spill vil bli produsert, som gjør at vi gamere kan nyte fruktene av en ellers hard kamp mellom disse to kjempene. Jeg tror dog at PS3 vil ha et bittelite overtak av den simple grunn at PS2 hadde det, noe som i seg selv skapte en enorm fanskare over hele verden.
 
#6
Specs meg her og specs meg der.
Begge prøver å vinne markede med å ha høyest specs,
men nå er det ikke specs det går på, det er
kvaliteten på spillene, som vår kjære vanguard sa rett over meg.

Og, jeeesh.. hvem bryr seg egentlig så mye om specs these days?
Selv har jeg en liten følelse av at Sony vinner denne runden også.
 
#7
Etter det vi har sett til nå fra PS3- og Xbox 360-spill, ser PS3 foreløpig hakket mer imponerende ut. Tenker da spesielt på videoen de viste av Killzone 2. Flammene, røyken og eksplosjonene så helt fotorealistiske ut. Nærmere kommer man nok ikke virkeligheten, jeg kan i hvert fall ikke forestille meg det. Men bevares, det er mye pent til Xbox 360 også. Forskjellene er ikke veldig store, så det er kanskje tvilsomt om PS3's høye specs vil ha noen særlig betydning.
 

Kilik

Lokal moderator
#8
Kommentar til artikkelen:
Altså hvis man skal sammenligne specs, må man ikke gi feilaktige opplysninger som her.
PS3 har 8 kjerner - ikke 7.PS3 har en PowerPC-basert prosessor i tillegg til 7 SPEs. BEGGE har altså G5 PowerPC-basert kjerner. Xbox 360 har 3 slike kjerner, PS3 har 1.
PS3 ser ut til å være en del bedre, men langt fra dobbelt så bra som Sony hevder.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#9
Oh joy, et konsollkrig-emne. Nuvel, jeg gjentar hva jeg sa i en eller annen tråd: Jeg forstår ikke hvorfor Sony vil slippe konsollen sin tidligere bare fordi Xbox360 kommer i år. Hadde det ikke vært mye lurere å drøye utgivelsen litt, slik at folk a) får råd til en ny konsoll, og b) oppfatter Xbox360 som leddet mellom denne generasjonens konsoller og next-gen? Tenk Dreamcast. Meeeeeen jeg aner ikke.
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Kan ærlig talt ikke si jeg er særlig imponert over noen av de nye maskinene. Det er jo gromme specs på dem, men det betyr veldig lite når det meste vi har fått se fra spilla er prerendra CG.
Og hvorfor ligger dette emnet under Xbox seksjonen?
 
#13
Opprinnelig skrevet av K999@17.05.2005, 15.57
men uansett så vinner, ps3 i utsende av maskinen og xboxen vinner i utsende av kontrollen. :)
221941​
Når hadde utseende på konsollen noen som helst betydning? Hva angår kontrollen er jeg enig i at PS3 har en stygg kontroll, men om den er god (man må være litt positiv her), så er det et fett. GameCube-kontrollen er jo ikke direkte pen, men den er likevel god å bruke.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#15
Jeg skal snappe til meg begge. Xbox 360 til jul, PS3 til etter bursdagen. :D Og personlig likte jeg både utseendet og kontrollen til Xboxen mye bedre enn Sonys saker. Huffameg.
 
#16
Opprinnelig skrevet av Ronin@17.05.2005, 15.59
Jeg tror hvertfall det blir ps3 på meg. De har de spillene som jeg finner mest interessante.
221943​
Samme her. Da tenker jeg mest på spill som Metal Gear Solid -og Grand Theft Auto-serien.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#18
Jeg hørte rykter om at PS3-GTA-et skulle være PS3-eksklusivt ... then again, vi vet hvor "eksklusive" slike avtaler er. "Only on Xbox"-stempelet for eksempel, betyr ikke at spillet bare er på Xbox: Det betyr at spillet ikke kommer på noen andre konsoller før etter tre måneder. Så .. vet dere det.
 
#19
Kan du nevne en Only on xbox tittel som har kommet på konsoll 3 mnd etter? (da teller ikke PC). De avtalene er nok forskjellige fra gang til gang
 
D

Deleted member 91

Gjest
#20
From the top of my head: Det derre Yakuza-bilspill-saken, som senere da kom på PS2 også. Yakuza Missions, eller noe, het det. Jeg husker ikke. Jeg kan sikkert komme med flere eksempel en tid på døgnet når jeg er mer våken. Gjesp.