Xbox-360 vs Ps3.

#41
Opprinnelig skrevet av Mongis@21.05.2005, 13.32
Interessant artikkel om X360 VS PS3 på IGN

PS3 er ikke så overlegen som alle skal ha det til. Les og døm selv.
224120​
Interessant lesning. Spesielt viktig er det å legge merke til floating point calculations som gjør Cell til et beist på noen fronter, men ikke til spill. Det er tydelig at MS har tatt av boksehanskene og angrepet med begge hender. Blir spennende å se om Sony finner på noe lurt innen programmeringen. Selvom dette er veldig MS sentrisk sier det kanskje noe om at 360 er en anelse mer balansert enn ps3. Time will show.
 

Kilik

Lokal moderator
#42
En såkalt sammenligning utført av en av partene er noe jeg velger å ta avstand fra. MS har noen gode poenger med tanke på design, men jeg venter heller på en uavhengig sammenligning av folk med god teknisk innsikt.

Forresten litt småfrekt av MS å snakke om Sony sine 7 SPE'er som rene DSP-prosessorer. Greit nok, de er langt fra like generelle som en vanlig prosessor, men har mye mer å by på enn en enkel vektorprosessor.

Sammenligning mellom DPS VU'ene (Vector Units) i PS2 med de i PS3:

 
#43
Ja, forsåvidt enig i poenget om upartiske kilder, men det står Sony Computer Entertainment US Research and Development så jeg stoler heller ikke på dette. Gleder meg til Anandtech eller noen andre med like mye peil tar en grundig titt på hardwaren.
Det blir nok uansett utviklingsverktøyene som kommer til å avgjøre hvor mye utviklere klarer å presse ut av maskinene. Det skal litt mer enn innsikt i C++ og assembler programmering for å få fullt utbytte av Cell/3 G5.
 
#44
Opprinnelig skrevet av SilentBob@17.05.2005, 13.14
Specs meg her og specs meg der.
Begge prøver å vinne markede med å ha høyest specs,
men nå er det ikke specs det går på, det er
kvaliteten på spillene, som vår kjære vanguard sa rett over meg.

Og, jeeesh.. hvem bryr seg egentlig så mye om specs these days?
Selv har jeg en liten følelse av at Sony vinner denne runden også.
221846​
"Denne runden også"? Hva faen skal det bety? Xbox er - unnskyld for denne teite setningen som kommer - mye bedre enn PS2. Grafikken til PS2 er elendig, i forhold til Xbox sin. Spillene.. Jo, folk som sier at det ikke er så mange spill til Xbox, de er teite. For hvem har råd til 300 spill? Jeg vil heller ha 10 spill med god grafikk enn 100 uten.

Beklager hvis jeg var litt hard nå. Men jeg må spørre, selv om jeg har tolket og svart på det du skrev som jeg har fremhevet med tjukk skrift: Hva var det Sony vant sist runde også? :)

Opprinnelig skrevet av Lodin om PS3-kontrollen
Ser ut som den støgge pod-racer hjelmen til Anakin i Episode 1 jo.
:ler:
 
#45
Opprinnelig skrevet av Revan@21.05.2005, 20.44
Grafikken til PS2 er elendig, i forhold til Xbox sin.
MGS3, GT4, God of War.

Eid.
 
#46
GPU-en til PS3 skal være kraftigere enn GeForce 6800 Ultra i SLi. :O
Heftig, men jeg tror ikke GPU blir det viktigste i disse maskinene så det har ikke så utrolig mye å si.
 
#47
Siden jeg ikke har en brøkdel av peilingen til egghodene til Microsoft (og jeg er fornøyd med det), kan jeg vel ikke uttale meg i forhold til hva jeg tror blir best. Joda, Microsoft fortalte IGN pent med grafer og tørre fakta at deres konsoll er bedre og mer fleksibel, men det har så lite å si. Spillene vil utgjøre faktumet. Og hva så hvis Xbox 360 blir raskest og best? Det har jo ingen verdens ting å si, siden begge konsollene blir perverst utkonkurrert av PC'ene på den tiden. Alt jeg kan si er; så lenge jeg får enorme spill i spillseriene jeg liker med Microsoft's konsoll, er jeg fornøyd, og litt til. :)
 
#48
Opprinnelig skrevet av Freeman+21.05.2005, 20.57-->
Opprinnelig skrevet av Revan+21.05.2005, 20.44-->QUOTE(Revan @ 21.05.2005, 20.44)
Grafikken til PS2 er elendig, i forhold til Xbox sin.
[/b]
MGS3, GT4, God of War, Black, Okami, Rez.<!--QuoteBegin-Freeman og Morbo i kor
@
EID
224301​
[/b]


<!--QuoteBegin-Rævan

Jeg vil heller ha 10 spill med god grafikk enn 100 uten. [/quote]
Vil du heller ha 10 spill med god grafikk enn 100 spill med godt gameplay? Jeg er glad i boxen min, men det du sier er fjas.
 
#50
Bruk og kast, bruk og kast.
 
#52
På tide å svare i dette emnet.


Jeg skal fortelle alle her på forumet at jeg gir så jævla blanke i spesifikasjonene til xbox 360 og PS3. Dette er faktisk ikke til noe nytte i dette emne. Jeg skal til å med fortelle dere at jeg skal ha begge konsollene. Ikke en kjeft bryr seg, men jeg sier det likevel.

Dessuten så er det ingen her inne som kan si at PS3 konsollen suger eller noe lignende. Dere har ikke prøvd den.

Jeg skal kun si en ting til. 100% sikker på at Microsoft taper på å ikke ha en anne løsning enn DVD. 4,7 GB mot 25 GB pluss. Tenk hvor mye mer data de kan legge inn på en blue-ray disk. Kunstig intelligens, større spill, mer lyd, mer grafikk, kulere animasjoner osv. Dette vil ikke merkes i starten, men om 3 til 4 år så vil xbox 360 slite på grunn av dette. DVD ut med deg. Sony har skjønt det: CD 650MB - DVD 4,7 GB - Blue-ray 25 GB +. Mer data hele tiden. Det er ikk bare maskinkraft som teller, men også hvor detaljerte spillene skal være. Om 3 år krever vi bedring på alle områder i et spill og det er defor lurt å ha mye å gå på.

Ikke misforstå meg. Xbox 360 ser også kul ut.

Ja, jeg er trøtt.
 
#53
Sulky da.. Hva i helvette har AI med plasslagrin å gjøre? Det er jo ren regnekraft..

FY FAEN? har du en ai på 300GB? SINNSYKT.

Tro meg. ingne kommer til å bruke mer enn en DVD-9 plate.. og det er IKKE 4,7 gb.. Du kan jo ingenting. Det er 8GB ++. husker ikke helt tallet.. 8.7 kanskje?
 
#54
Opprinnelig skrevet av Sulky@22.05.2005, 00.20
Jeg skal kun si en ting til. 100% sikker på at Microsoft taper på å ikke ha en anne løsning enn DVD. 4,7 GB mot 25 GB pluss.
224366​
Rettelse: Xbox og Xbox 360 kan bruke DVD9 plater som har en kapasitet 8,5 GB. Grunnen til at de valgte DVD også i denne runden er at de har snakket med flere utviklere, og mesteparten vil fortsette å ha DVD som lagringsformat.
 
#55
Det sa jeg også, men jeg er så å si 100% sikker på at man vil ha behov for mer plass. Kanskje ikke 25 GB +, men mer enn 4,7 GB. Man kan selvfølgelig benytte seg av dobbel dvd, men dette blir for krøkkete. Hvis spillet er på 6 GB, noe som ikke blir så lite sannsynlig i fremtiden så er 4,7 GB rett å slett for lite. Det som Xbox 360 er jo Live tjenesten. Kanskje de finner på noe nedlastning greie (fint ord).


Mongis: Tja...der opplyste du meg litt ^_^ . Men vi for se. Mange sa også at DVD hadde for stor lagringskapasitet for PS2 og at man burde ha holdt seg til CD.
 
#56
Sulky, hva ER det du prater om? DVD9 er på 8.5 gig, noe som er mer enn nok. Det sier til og med gutta som skal lage RPG på størrelsen med London by. Slutt med teite konspirasjonsideer.
 
#57
sulky da. Har du i det hele tatt noen erfaringer innen spillutvikling. Selv har jeg holdt på i mange år med 3d-programmering. At spill innen 2010 krever mer enn 8.5 GB blir bare fjollete. Mer og mer går på fysikk, lys og andre effekter som tapper mer av CPU og GPU enn lagringsplass. Det er jo en grunn til at PCer begynner å få PPUer også.
 
#58
Arnis: Du vet sikker mye mer enn meg på dette området, men jeg har bare sett en stor økning de siste åren når det gjelder plass av spill og lagringskapasitet på datamaskiner. Legger sammen to og to og resultatet for meg har jeg vel allerede sagt. Niks, har aldri lagd et spill i hele mitt liv og har heller ikke tenkt til å gjøre det.


Mattman: Hva preiker du om?
 
#59
De spillutviklerene som skal lage spill til xbox 360 sier at DVD9 er mer enn nok plass for deres spill. Så slutt å si at 25 GB er en nødvendighet.
 
#60
Opprinnelig skrevet av MattMan@21.05.2005, 23.45
De spillutviklerene som skal lage spill til xbox 360 sier at DVD9 er mer enn nok plass for deres spill. Så slutt å si at 25 GB er en nødvendighet.
224381​

Det har jeg heller ikke sagt.