Xbox Connect (XBC)

#22
Opprinnelig skrevet av Mongis+20.02.2005, 14.38-->
<!--QuoteBegin-blizzy
@20.02.2005, 14.32
Må xboxen være moddet for at dette skal la seg gjøre=?)
180004​
Jepp, det må den.
180006​
[/b]
Aner ikke hvilken bukselomme du fant denne informasjonen fra.
Du kan bruke XBC eller KAI på en umodifisert xbox. Dette har ingenting å si i det hele tatt.

Ikke bare svar i hytt og pine, villedende for folk og ikke en god egenskap generelt <_<
 
#27
Dette er ikke rette plassen egentlig å spør, xbc og live er to forskjellige ting. Spør i et Live emne.
 
#28
Wikkid: Var på XBC i går kveld og for å ta noen runder Halo 2. Plutselig fant jeg en som hadde 100 mbit linje, og som tilsynelatende skulle ha plass til 64 spillere! Jeg trodde at 16 spillere var maksimalt antall? Og hvordan joiner man en slik server? Jeg fikk beskjed om at den var full, selv om det var mange ledige. Må man ha en modifisert utgave av Halo 2 eller noe?
 
#29
Opprinnelig skrevet av Mongis@24.07.2005, 11.46
Wikkid: Var på XBC i går kveld og for å ta noen runder Halo 2. Plutselig fant jeg en som hadde 100 mbit linje, og som tilsynelatende skulle ha plass til 64 spillere! Jeg trodde at 16 spillere var maksimalt antall? Og hvordan joiner man en slik server? Jeg fikk beskjed om at den var full, selv om det var mange ledige. Må man ha en modifisert utgave av Halo 2 eller noe?
244817​
Du kan ikke spille 64stk samtidig. Det blir et slags køsystem. Det tar jævlig lang tid før du respawner. Så det er best å styre unna disse serverene egentlig. Er egentlig forbehold veldig store klaner ville jeg tro.

Vi må ta oss et game en gang. Har masse tid om nettene, har ferie :D
 
#30
Det er ikke meg imot. :)

Har sett deg online noen ganger på Xlink Kai faktisk. Ikke vanskelig å gjenkjenne deg på grunn av nicket, som du også bruker som navn på serveren om jeg ikke tar feil. Men har ikke joinet på grunn av en avtale med noen andre. Jeg spiller hos en kompis, og har torsdagskveldene som fast spillekveld. Er forresten med i en liten wannabe-klan ved navn BoN, så om du ser en ved navn BoN Mongis så er det meg. Har ikke headsett heller, men en kompis av meg har.
 
#31
Opprinnelig skrevet av Mongis@24.07.2005, 15.26
Det er ikke meg imot. :)

Har sett deg online noen ganger på Xlink Kai faktisk. Ikke vanskelig å gjenkjenne deg på grunn av nicket, som du også bruker som navn på serveren om jeg ikke tar feil. Men har ikke joinet på grunn av en avtale med noen andre. Jeg spiller hos en kompis, og har torsdagskveldene som fast spillekveld. Er forresten med i en liten wannabe-klan ved navn BoN, så om du ser en ved navn BoN Mongis så er det meg. Har ikke headsett heller, men en kompis av meg har.
244856​
Stemmer det, samme nick. Spiller dere fast hver torsdag ja ? Hmm.. Kanskje mulig jeg spør om å joine en eller annen gang :)
 
#32
Opprinnelig skrevet av The sorte ice@06.03.2005, 05.06
Xbox Live!
Details: DNS error...
Noen som kan hjelpe meg?
185732​
Du bare prøver igjen.
 
#33
XBC med spill som er laget for xbox LIVE er faktisk ofte BEDRE over XBC enn over LIVE. Et godt eksempel er Halo 2. På LIVE på en persons host i Norge kan det være knall, men aldri helt LAN. Kjører du det over XBC, så brukes LAN-nettkoden til Halo 2, som er laget litt anderledes enn LIVE-nettkoden.

Derfor føles det nesten som LAN å spille på XBC. I alle fall mot folk i skandinavia. XBC har dermed også en drawback. Siden LAN-nettkoden brukes vil spillet ofte bli veldig laggy når man spiller mot folk lengre borte (nederland, tyskland osv.) enn LIVE (som faktisk kan funke ok selv over atlanteren).

Det er vel mer eller mindre fasiten. Dog er XBC et meget godt alternativ for de som ikke har LIVE, og for de som vil spille mot folk som ikke er supergode (det er ingen hemmelighet at nivået på XBC er ganske så lavt i forhold til LIVE).

Når det gjelder spill som lagger på XBC: Hvis du har god host, funker alle LIVE-spill like godt eller bedre på XBC. Spill som ikke er laget for å spilles over nett (slik som Halo 1) har for eksempel synkron nettkode (Halo 1 f.eks.). Synkron nettkode er kanskje noe av det siste man vil kjøre over nett, og det er nesten ikke godt nok for LAN. Derfor funker Halo 1 bare sånn halvbra på nett. (Med mindre du er host ;-p)

Men, siden jeg synes H1 er ett bedre spill, spiller jeg det på XBC allikevel ;)
 
#34
det er ingen hemmelighet at nivået på XBC er ganske så lavt i forhold til LIVE
Jeg må flire litt av den kommentaren. Om du tror virkelig at det har noe å si ? En person er verken bedre eller dårligere avhengig av om han/henne bruker LIVE tjenesten eller ei. Skulle gjerne sett noen dyktige som spiller LIVE mot Xlink "spillnarkomane"..

Jeg har sett mange non-cheaters der ute som virkelig VET hvordan man skal spille Halo 2 og whupper så mye ass at det er skremmende.

Resten av innlegget ditt fant jeg fornuftig. Men ikke denne kommentaren...
 
#35
Opprinnelig skrevet av Oby+19.08.2005, 17.16-->
Derfor føles det nesten som LAN å spille på XBC. I alle fall mot folk i skandinavia. XBC har dermed også en drawback. Siden LAN-nettkoden brukes vil spillet ofte bli veldig laggy når man spiller mot folk lengre borte (nederland, tyskland osv.) enn LIVE (som faktisk kan funke ok selv over atlanteren).
253280​
[/b]
Har aldri vært plaget med lagg verken på XBC eller Xlink, og spiller ofte mot folk fra Amerika. Her spiller vel pingen en stor rolle? De få gangene jeg har opplevd lagg, så klager omtrent alle i hele gamet.
For å kunne søke etter spillere nær deg, må man ha forresten ha XBC Pro. I Xlink er dette gratis.

<!--QuoteBegin-Oby
@19.08.2005, 17.16
Det er vel mer eller mindre fasiten. Dog er XBC et meget godt alternativ for de som ikke har LIVE, og for de som vil spille mot folk som ikke er supergode (det er ingen hemmelighet at nivået på XBC er ganske så lavt i forhold til LIVE).
253280​
Nå har jeg ikke spilt Live, men det er nok av de på XBC og Xlink som er sykt gode(dette gjelder spesielt enkelte klaner). Men du har rett, det er mer "n00bs" enn profesjonelle.
 
#36
er det noen her som spiller 360 med xbconnect? og hvordan er det man gjør det? hoss meg komme det bare opp hele tiden at xbconnect ikke kunne finne consolen min.. HELP ME!!
 
#38
Prøv KAI istedet. Latterlig enkelt..

Xlink/KAI
[/b]
nei, xkai synes jeg suger rett å slett.. hver gang jeg skal spille noe der så detter jeg bare ut etter 10-20sek, skjer det sånn hoss deg også? xbconnect funker helt fint på min vanlige xbox men ikke på 360 :blunk: ..noen andre som har opplevd dette?
 
#39
nå har jeg fått det til å funke.. endelig! noen som blir med på noen par runder på perfect dark på xbconnect?