Y-akse: Vanlig eller invers?

Do you Invert?

  • "Normal"

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    1

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Ikke veit jeg hvilken vei dere ser når dere løfter huet bakover, men jeg ser iallfall oppover.
Invert er Sannheten.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#22
Ikke veit jeg hvor muspekeren din flytter seg når du beveger musa fremover, men min går iallefall oppover. ;)
Alt avhenger av hvordan man ser på det, om man flytter cursoren i forhold til skjermen, eller flytter hodet til den som ser. På konsoll har man derimot stikker, så der er det ingen tvil. Invert. *erte på seg halve SG*
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
SITAT(Buggz @ 14.05.2006, 21.27) 3671
Ikke veit jeg hvor muspekeren din flytter seg når du beveger musa fremover, men min går iallefall oppover.[/b]
Ikke veit jeg hvilket univers en må oppholde seg i for at en muspeker som beveger seg i et plan skal være analogt med et hode eller et kamera som beveger seg i et rom, men i mitt holder det iallfall ikke en millimeter. :p
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#24
Invert er det jeg liker best, selv om jeg hovedsaklig spiller PC-spill. Det er bare så naturlig for min del, siden jeg for det meste spillte flyspill i mine hardcore N64-dager(før den tid hadde jeg bare Sega Mega Drive og den har jo ingen analoge spaker).
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#26
Jeg tror jeg spiller bedre med invert, men jeg er ganske evneveik så jeg vet ikke hvorvidt det faktisk hjelper. Jeg foretrekker inverted i alle fall!
 
#27
Vanlig. Men jeg klarer å venne meg til alt til syvende og sist. Alle klarer det hvis de går inn for det.
 
#28
Jeg spiller vel egentlig med begge deler...avhengig av hvilket spill det er. Jeg pleier å kødde litt i starten, men med litt øvelse mestrer jeg spillet godt nok enten det er invert eller regular. Dette gir jo da utslag i neste FPS jeg prøver meg på, om dette har en annen innstilling enn det første. Men som før: etter et kvarters øvelse er jeg inne i det, gidder ikke la noe så banalt ødelegge spillopplevelsen min.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#29
Spillte alltid invert på N64, men da jeg fikk en analog stikke til vendte jeg med fort til normal. Føles mye mer naturlig.

Yeti: Du tar feil. Du er mislykket. Hvis man skulle festet en stropp fra stikke til bakhodet ville man spillt invert, ja. MEN, da ville X-aksen også vært invert. Fest stroppen til panna. Mye bedre.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#30
Invertert er sannheten, veien og livet. Tror det var GoldenEye i de glade N64-dager som dro meg dit. (før den tid hadde i hvertfall ikke jeg klart å venne meg til å bruke mus i PC-FPS). Det ville sikkert ikke krevd så voldsomt med engasjemnet å omvende seg, men jeg ser ikke helt hvorfor.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
SITAT(Aquila @ 15.05.2006, 12.50) 3801
Yeti: Du tar feil. Du er mislykket. Hvis man skulle festet en stropp fra stikke til bakhodet ville man spillt invert, ja. MEN, da ville X-aksen også vært invert. Fest stroppen til panna. Mye bedre.[/b]
Så det du sier er altså at vellykkede mennesker som deg selv ser til høyre når de snur hodet mot venstre, eller...? :hm:

Uansett: Det vi kan konkludere av denne tråden, er at utviklere må fortsette å programmere inn mulighet for å invertere Y-stikka i spillene sine.
 
#32
Vanlig Y-akse er for barn. For gutter med ballehår er det inverted som gjelder. For meg(ballehår og masse av det :D), så faller iallefall dette mest naturlig, og det er vel det mest riktige måten dersom man ønsker at spillet skal være realistisk(?).
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#33
Jeg tar strengt tatt bare og spiller med defaultinnstillingene, uansett spill. JEg stoler på at tviklerne har tenkt gjennom det, og jeg klarer fint å justere meg. Dog blir det ganske mye surr når jeg går fra en konsoll-FPS til en annen med motsatt y-akse i løpet av samme spillesession.
 
#35
Invert FTW!
Tror det hele begynte med å når jeg spilte mitt første fps spill, nemlig Unreal Tournament.
Vet ikke helt, men invert er bare naturlig... :p
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#36
Inversstyring = Djevelens verk
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#37
Normal uten tvil, både på konsoll og på PC. Flyspill er unntaket, da føles det mer naturlig siden det samsvarer bedre med virkeligheten.
 
#38
SITAT(Mongis @ 14.05.2006, 19.04) 3610
Normal her også, både i Y- og X-akse.
[/b]
Jasså? Og i hvilket spill kan en ha invert X- akse??
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#39
Flere. Prince of Persia: TTT kan du sette på "Reverse rotation", og Project Altered Beast og Jak & Daxter har det på som standard.
 
#40
Siden jeg aldri har vært noen tilhenger av flysimulatorer, har alltid vanlig Y-akse vært det normale for meg. Det føles så feil å trekke analogen ned for å se opp. Det er kun i de få flysimene jeg har spilt at det har føltes helt naturlig å ha invertert Y-akse.

SITAT(GombA @ 17.05.2006, 23.53) 4584
Jasså? Og i hvilket spill kan en ha invert X- akse??[/b]
Shadow of the Colossus har såvidt jeg vet en mulighet for å invertere X-aksen.