Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure [Wii]

Lodin

Der Waaaah
#1
Hva er dette? Skal også vi få det der adventurespillet satt til piratmilja ala. Monkey Island med puzzles som bruker Wiimoten innovativt og ingen amerikanere eller japser kjøpte? :eek:
Ja det skal vi faktisk og det kommer fredag den attende så det er ikke lenge å vente nå. Selv veit jeg nesten ikke noe om det annet enn at det er et av de høyest ranka Wiispilla, at man styrer en liten pirat ved navn Zack og at Wiki sansynligvis er den flyvende apedingsen. Også skal man sikkert ha tak i en skatt da. Jo også kjøpte ingen det pga. den sukkersøte animustilen og den er rimlig lik Windwaker så det er litt rart.
Uansett har jeg bestilt det nå så vi får se om det når fram til fredan og om det er noe å samle på. Noen andre?







Anmeldelser

Trailer
 
#2
Jeg har så vidt sett ett bilde av det. Jeg kjøper det fordi alle maser om at det er så steike bra og at vi må støtte originale spille fra tredjepartsutviklere og så videre. Jeg håper det lever opp til alt det skrytet det har fått. Blir vel sendt i dag om ikke CDON er like treg som sist.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Dette skal kjøpes. I februar, siden det er litt kjerkerottetendenser her i gården nå. Nytt skjermkort + strømregning + forsikring + TV-lisens og sånt snusk, dere veit. Gleder meg uansett stort. :D
 
#6
Spillet var bestilt lenge hos Absolutt Spill nå, men fikk mail fra dem i morges, hvor jeg ble informert at en feil hos Nintendo betød at de ikke kom til å få det inn. Så ordren ble kansellert, og jeg fikk rabattkode på 150. Jeg klager ikke. Spillet er uansett bestilt hos Gamezone nå. Jeg tror jeg ble glad i dette spillet da det ennå het Project Treasure eller noe i den duren, og etter det har jo blant annet IGN falt pladask for det. Gleder meg stort til fredag, tror det blir ett forfriskende spill.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#7
Var faktisk innom butikken i går for å kjøpe dette, men fant ut at jeg hadde lest 18. januar som 8. <_< Uansett, jeg er spent på dette. På den ene siden kan det være ett kjedelig spill som har fått mye støtte av anmeldere fordi det er annerledels og tredje-parts, på den annen siden kan det jo være en oversett perle ^_^ Blir i hvert fall kjekt å prøve noe nytt, har aldri kommet særlig inn i denne sjangeren selv om jeg mistenker at den passer meg bra.

Og ja Bad Mongo, jeg syntes også det kommer ut mye bra for tiden. Og jeg kjøper kun spill til Wii og DS. Fatter ikke hvordan folk klarer det å ha flere konsoller. Jeg må nok opp i en litt annen lønnsklasse ja :p
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Slik jeg forstår det er det ikke klassisk point & click adventuredill med masse historie, men mer at man blir presentert for et brett med en kiste. For å komme til den må man løse en masse problemer som å finne ei sag å kappe et tre med, men kanskje man trenger den saga til noe annet så man finner en annen vei forbi treet. Jo også kan man dø, noe som annet enn i Hotel Pjusk har vært borte fra sånne spill i årevis av meget gode grunner. Vistnok en del trial and error som jeg ikke er så kjempeglad i, men vi får se.
Regner alikevel med at det ikke er noe kjempeproblem siden både anmeldere og de ti folka som kjøpte det ikke ser ut til å bry seg særlig.
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Men det ble det på meg. B)
Sjarmerende lite spill er det. Starten var litt masete med hvordan man bruker kontrollen, men bare man kommer litt igang får man holde på selv. Veldig intuitivt er det og. Litt som Warioware må man bare prøve seg fram når man finner noe nytt å manipulere, men det er alltid logisk.
Så langt har jeg lurt kanibaler, fisket en diger fisk og gjort om frosker til bomber. Det er det ikke mange spill som kan skryte av.

Forøvrig: ZACKUUU! :3
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#13
Zack and Wiki unngår meg. De 3 butikkene jeg sjekket i dag hadde det ikke inne, det var visst helt utsolgt. :argh: Tegn på at IGN's kampanje har vært vellykket?
 

Lodin

Der Waaaah
#14
Hva går IGNs kampanje ut på?

Uansett er dette diabolsk vanskelig når man kommer et stykke ut. Særlig bossene er nådeløse og dreper deg bare du nyser på feil sted. På den annen side, når man først skjønner logikken og hva man skal gjøre føler man seg som et lite geni.
Sånn ellers har det ørlitegrann replayverdi og siden man ofte vil dra tilbake til gamle baner og se om man kan løse dem mer effektivt og raskere siden man får mer poeng samt at man får samla opp mer penger.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#15
Så, det er bra? Har det i butikken (hvis du bor i Oslo Tutankoopa), og har vurdert å ta det med hjem, men... Ja?
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Det er veldig bra, men passer nok ikke for alle. Man må like å løse problemer og vri hjernen på kreative måter. Det er ikke så mye et adventure-game som en moderne og mer avansert versjon av Adventures of Lolo og Solomon's Quest. Hvis du kan låne det med deg så bør du det. Helt klart verdt en titt.

EDIT: av et brett er vel den beste måten å beskrive spillet på. Han fyren her knoter fælt, men det er altså første boss som vel er mer en miniboss. Ikke noen spoilere annet enn at du lærer åssen man tar brettet. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Okay, jeg er nå enda mer solgt enn før. Digg. :D
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#18
Jeg holder hus i Oslo for tiden ja, men greia er at det må jo liksom være en Spaceworldbutikk, siden jeg har noen fete gavekort der. Fyren i kassa mente at dem var utsolgt over hele linja <_<

Lodin: IGN har vært pådrivere bak en kampanje for å sørge for at dette spillet blir lagt merke til. De har tydeligvis fryktet at det dølle navnet og den usynlige lanseringen skulle gjøre at folk overså det.
 
#19
Helvete, jeg har hatt problemer med å få fatt i spillet selv, men ringte Gamezone i dag, og de sa de skulle få det inn i morgen, så jeg har det forhåpentligvis til torsdag/fredag. Men jeg tror de har det inne på elkjøp, hørte ihvertfall at de hadde i Tønsberg, så da skal det være håp for at de har det andre steder og.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#20
Det er godt å få bekreftet at det er en grunn til at jeg ikke kjøper spill over disk i Norge :p