Zelda: Phantom Hourglass

#1
Yes, da har endelig det lenge etterlengtede spillet kommet ut og jeg har fått kloa på det. Utrolig artig hvordan man spiller spillet. De fleste burde ha fått det med seg, spillet handler om ettertiden til Wind Waker, og Link må nok en gang ut og redda Zelda (gee-wiz, something new?) Men nå har han en liten fe (enda mer nytt må jeg si) som skal hjelpe han. Du svinger sverdet på tre måter, enten tappe på fienden, tappe en halv sirkel eller lage en hel sirkel rundt deg for det kjente spin-attacket. Ble nettopp ferdig med fire dungeon og jeg vil spille mer, men DS har nå gått tom for batteri og må lades, så jeg stakk like greit innom og slengte opp dette emnet.

Andre enn meg som har fått kloa på dette spillet?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Jeg har nok også fått kloa i Phantom Hourglass, sannsynligvis på samme måte som deg. Har bare spilt en snau halvtime, er fortsatt helt i starten. Uansett kan jeg slå fast at dette virker meget lovende; grafikken er ikke helt som i Wind Waker (pussig nok), men forbløffende nær. Selve gameplayet minner mye om de eldre Zelda-spillene, men med freshe kontroller og sånt. Tenkte å ta en økt til før jeg køyer, så jeg får begynne med det nå.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#3
Wut? Er det norsk releasedato 1. oktober også? Jeg har bestilt mitt fra VG+, så jeg venter det i posten i løpet av uka.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#4
Jeg forhåndsbestilte det fra VG+ og gleder meg som en unge. NGamer har allerede kåret dette til det beste DS-spillet til dags dato. De testet såvidt jeg vet den japanske versjonen, så da må jo gameplayet ha overbevist.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
For å si det sånn så har jeg flashcart til DS-en min, da.

For å bidra litt kan jeg jo informere om at det skal bli noen Zelda-kamper over Wi-Fi Connection her på forumet. Skal.
 
#6
Må si den multiplayer delen virker artig, hvor en styrer 3 vakter og den andre styrer link. Kan bli et lite SG mesterskap ut av det :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Testa Wi-Fi tidligere i dag, og som om jeg ikke hadde grunn god nok til å kjøpe spillet når jeg får lønn fikk jeg enda et da: Piratversjonen hardlocker akkurat når jeg skal til å spille. :p

Sånn ellers, dette er faenmeg sakene sine. Det beste kontrollsystemet i noe Zelda-spill hittil (inkludert Twilight Princess til Wii, noe som sier litt), koblet med stemningen og designen fra Wind Waker. Har funnet to av... de tre tingene man må finne først i spillet, og det har vært konge. Oppgaveløsingen i spillet drar virkelig nytte av DS-en (selv om man må drive og blåse i mikken og lukke DS-en for å "overføre" ting og sånt skvip), og det er ingenting som ikke fungerer perfekt. Bortsett fra hovedtempelet som man returnerer til flere ganger, hvor man av og til må løse samme oppgave om igjen. Det er det ene trekkpunktet jeg har funnet så langt. Musikken kunne nesten vært fra Wind Waker, grafikken er utrolig bra og langt bedre enn jeg trodde var mulig på DS, og ikke minst: Alt utstyr man får, all slåssing, alle oppgaver man må løse, og det å kjøre skip er morsomt. Legg til en bøtte med den samme, lune humoren som man fant i Wind Waker (visuelle gags og pastisj-figurer, for eksempel) og mer involverende områdedesign, og du har noe som kan vise seg å bli det beste Zelda-spillet hittil. :eek:

Hett tips til andre utviklere: Dette er sånt som blir resultatet når man virkelig legger seg i selen, og virkelig forstår plattformen man lager spill til.
 
#8
Har nå kommet noenlunde langt i spillet, og jeg må si at Phantom Hourglass tar i bruk alle DS' funksjoner. Mikrofon, touchpad og alt annet (det finner du ut når du skal løse en gåte hvor genialt dette spillet er for DS)

Ble nettopp ferdig med Ghost Ship og skal tilbake til Temple of the Ocean King. Det du skal mot slutten av Temple of the Sun er genialt Yetipants, gled deg, spesielt bossen er kjempeartig!
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#9
Så ... dette er kommet til Norge altså? Eller har dere importert?
 
#12
Har selv prøvd dette litt, liker det så langt. Er vel halveis i første tempelet, så jeg kan ikke si så mye, men det virker lovende, i hvertfall!
 
#13
Ble nettopp ferdig med spillet...Vil dessverre ha mer :/

Dette er det beste spillet jeg har spilt på DS, selv om jeg er en idiot og får ett forsøk til før jeg får deng.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Har spilt Phantom Hourglass avsindig mye i kveld (dagen har gått med til techsupport på damas laptop; reinstallering av Windows, oppsett og overføring av 10GB med greier hun skulle ta vare på, ergo mye dødtid), og jeg nærmer meg garantert slutten med stormskritt. Tenkte bare å nevne at dette fortsatt - etter ganske mye spilling - er et knallspill. 8/10. Kan skrive en omtale hvis noen gidder å lese.

Men! Alt har ikke bare vært fryd og gammen. Selv om det har vært mest gammen. Jeg har funnet en ganske kjip bug i spillet, serru. Det har seg slik at to ganger har følgende skjedd: Jeg har seilt av gårde mot en uoppført øy på sjøkartet, og istedenfor at Navi (eheh) sier ifra om at oi! Øya må føres opp og så videre, så har jeg bare seilt videre helt til jeg er helt borti øya, hvorpå kameraet panner ut og zoomer inn på båten min, og så skjer det ikke noe mer. Tid for restart. Jeg lurer på om buggen kommer av at jeg var engasjert i noe annet mens jeg seilte mot øyene (en gang var det en sånn pengemanet, den andre var det ei piratskute), slik at scriptet som "oppdager" øya blir nedprioritert og ikke kjører under rette omstendigheter. Så, tipset for å unngå heng i spillet må bli å lagre og avslutte hvis du er mystisk nære en uoppdaget øy. Vennlig hilsen meg.
 
#16
Må si at spilelt virkelig er verdt de 249,- det kosta meg på Platekompaniet (studentkatalog for teh win). Får en god Zelda-feeling, mer enn jeg fikk av Twilight Princess. Kontrollene fungerer ypperlig. Det føles naturlig å gå og sloss. Det eneste som jeg ikke klarer å bli helt vant med er å Har ikke kommet så veldig langt, men det første tempelet var litt kort. Jeg synes det er fint at det er korte templer, for da blir jeg ikke så lei, men kunne ha vært litt lengre.

Uansett, flott spill. Tror jeg skal ta fram Wind Waker snart og, koselig :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Hett tips: Temple of the Ocean King er bra langt nok. Og de første templene er en del kortere enn de som kommer etter hvert, ja.
 
#18
Hmm disse tilbakemeldingene virker lovende... Har bevisst ikke lest så mye om spillet da jeg har vært veldig hypp på å teste det selv... Kjøpte spillet på mandag men har ikke rukket å spille det ennå(sparer det til imorgen da jeg drar til england, mellomlanding= mye dødtid)....

Synes også det ser overaskende bra ut grafikkmessig(har til dags dato ikke blitt imponert of ds grafikken, mener den er vesentlig dårligere enn n64 selv om den skal være den samme....)

Likte WindWaker veldig godt så dette blir bra... Synes for øvrig ikke man kan "sammenligne" zelda følelsen man får i ww/ph med TP/Ooc.... Det ene er fargesprakende og "eventyrlig" mens det andre er mer dystert/storslått.. tja sånn halvveis ihvertfall... Jeg klarer ikke å sammenligne de ihvertfall, digger begge typene!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Hett tips: DS er bedre på 3D-grafikk enn N64. Sammenlign f.eks. Mario Kart 64 med Mario Kart DS, eller Metroid Prime Hunters med... øh, hva som helst på N64, eller det faktum at Super Mario 64 DS fikk mer detaljert grafikk enn originalen.

Eller bare spill Phantom Hourglass. Det ser konge ut.
 
#20
Hmm.. Har alle spillene du nevner og synes ikke at DS versjonene ser noe bedre ut... Spesielt godt(synes jeg ihvertfall) du ser det på pro evolution til DS, kontra ISS til N64... N64 versjone(e) er milevis unne DS versjonen... Men ja jeg skal holde kjeft og spille Phantom hourglass