Zelda: Phantom Hourglass

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Hvis du ikke ser forskjellen i grafisk detalj mellom DS- og N64-versjonene på de spillene jeg nevnte, da er det ikke spillene det er noe galt med, for å si det sånn. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Og mer detaljerte teksturer, flere objekter på banene, lengre sikt, flere effekter...
 
#24
Greit.... Jeg skal fyre opp mario kart 64 og ds versjonen samtidig og så komme med en vurdering.... Skal innrømme at det er en stund siden jeg har spilt mk64 men mener å huske at jeg ikke ble videre imponert over ds grafikken(og at det er et generelt inntrykk jeg har av ds spill).

Har forsåvidt smugtesta PH nå og må si sånn skal ds grafikk være.... Ble positivt overraska og kan ikke annet enn å henge meg på hyllesten der....

SITAT
Hvis du ikke ser forskjellen i grafisk detalj mellom DS- og N64-versjonene på de spillene jeg nevnte, da er det ikke spillene det er noe galt med, for å si det sånn.[/b]
hehe sist gang jeg sjekket synes så fikk jeg beskjed om at jeg hadde perfekt syn... Men det begynner å bli en 10 år siden.....
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#25
SITAT(Onkelsander @ 26.10.07, 14.24) 86869
Greit.... Jeg skal fyre opp mario kart 64 og ds versjonen samtidig og så komme med en vurdering.... Skal innrømme at det er en stund siden jeg har spilt mk64 (...)
[/b]
Akkurat den der er det lett og la seg lure av. Husker godt første gangen jeg fyrte opp GoldenEye etter at N64-en hadde stått parkert noen år. Jeg prøvde alle mulige slags innstillinger på TVen, samt forskjellige kabler, men til slutt måtte jeg bare innse at grafikken ikke var bedre :(
 
#26
Gameranmeldelse

For en gangs skyld er jeg ikke enig i karakteren. :p Synes spillet fortjener 8/10 eller 9/10, rett og slett fordi spillet er utrolig gøy, grafikken er herlig og sammenlignet med andre spill i samme sjanger til NDS (hvilke sa du?) så står Phantom Hourglass i en klasse for seg selv!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#27
Jeg sier 8/10. Nest siste gang jeg toga gjennom Sjøkongletempelet var jeg faktisk skikkelig nervøs, fordi jeg hadde lite tid og det kom skumle greier etter meg. Det funka bra. Det var den ene gangen det tempelet funka bra. Å kjøre skip synes jeg er artig i seg selv, men så er jeg litt rar også.

Ja, og med WiFi-byttemulighetene, er samle-sidequestene i Phantom Hourglass de beste hittil i serien. Likte også at bytteleken fra de første GameBoy-spillene (riktignok i kort utgave) var med igjen.
 
#28
SITAT(kakarlsen @ 27.10.07, 01.15) 86956
Akkurat den der er det lett og la seg lure av. Husker godt første gangen jeg fyrte opp GoldenEye etter at N64-en hadde stått parkert noen år. Jeg prøvde alle mulige slags innstillinger på TVen, samt forskjellige kabler, men til slutt måtte jeg bare innse at grafikken ikke var bedre :(
[/b]

Guilty as charged... Akkurat det jeg gjorde.... lasta det tom ned fra VC på WII da jeg ikke har komponent kabel til GC(, men har til WII). Så jeg må nok krype til korset ang Mario Kart versjonene.....

Slutta å lese anmeldelsen etter første avsnitt. No disrespect til de som snakker dialekt(støtter de faktsik) men klarer ikke lese det... Jeg får vondt i hodet.... Og etter SITAT
ankane går tilbake til storheitsdagane på Super Nintendo med A Link to The Past, og frykta for at Link aldri heilt skal nå storform igjen vekker ein viss melankoli. Zelda-serien har alltid vore av eit skyhøgt kaliber, men med Wind Waker og Twilight Princess har det i begge tilfelle vore ting som har øydelagt engasjementet mitt[/b]
så ser jeg liten vits i å ta dette som annet enn en persons subjektive svada.... Greit nok at Snes Zelda var en hit og regnes av såkalte "hardcore" Zelda fans som det beste i serien, men det var uten tvil OOC som satte Zelda på kartet for "mainstream" gameren.

Og kalle TP og spesielt Windwaker som skuffelser tilsier jo at denne personen ikke skulle ha anmeldt PH(aka Windwaker 2). mulig jeg er litt streng her og 7/10 er jo på ingen måte en dårlig score, synes bare at vedkommende som anmelder kommer skjevt ut ved at han åpner med so at WW var en flopp(og atpåtil på dialekt).

Edit: ser nå at han sier "visse ting" og ikke kastrerer de nevnte Zelda titlene så da skal vel jeg moderere meg litt også... Har lest hele anmeldelsen og skal bøye meg til å si at det var engrei anmeldelse. Synes ilikhet med Yeti at båtkjøring er gøy. Beste Zelda håndholdt, og en verdig oppfølger til WW
 
#29
Nynorsk. Ikke dialekt :v:
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#30
Opprinnelig skrevet av Yetipants
Å kjøre skip synes jeg er artig i seg selv, men så er jeg litt rar også.
Slettes ikke. Tror jeg er en av de få som nøt Triumph Forks-questet i Wind Waker B) Det var jo knall å seile rundt og utforske.
 
#31
SITAT(Onkelsander @ 01.11.07, 10.57) 87566
så ser jeg liten vits i å ta dette som annet enn en persons subjektive svada....
[/b]
Hmmm, jeg ser liten vits i å ta noen anmeldelser for noe annet enn en persons subjektive mening. Det blir ikke svada bare fordi han har en annen mening enn deg.

Og dessuten, nynorsk, ikke dialekt.

SITAT(Onkelsander @ 01.11.07, 10.57) 87566
Og kalle TP og spesielt Windwaker som skuffelser tilsier jo at denne personen ikke skulle ha anmeldt PH(aka Windwaker 2).[/b]
Så du mener at kun folk som elsker tidligere Zelda-spill burde anmelde de nye? Slik at alle anmeldelser av fremtidige Zelda-spill bare blir trangsynt vissvass? Bleh.


Selv syns jeg ikke at Phantom Hourglass er så fengende. Mulig jeg bare er mettet når det kommer til Zelda-serien akkurat nå, siden det ikke er så lenge siden Twilight Princess kom, og jeg spilte det ganske mye. Og rett før det spilte jeg Okami, som er mistenkelig likt. Jeg har hatt det i baggen min siden jeg fikk tak i den amerikanske utgaven, men jeg har enda ikke fullført det. Tror faktisk ikke jeg har rørt det på to uker nå, når jeg tenker meg om. Har kommet frem til at jeg bare skal legge det på hylla, og begynne på nytt om ett halvt år eller noe.
 
#32
SITAT(Agahnim @ 01.11.07, 20.49) 87630
Hmmm, jeg ser liten vits i å ta noen anmeldelser for noe annet enn en persons subjektive mening. Det blir ikke svada bare fordi han har en annen mening enn deg.
[/b]
Når man begynner anmeldelsen med å si at Zelda serien begynte å gå nedover etter Snes versjonen så forebeholder jeg meg retten til å ta anmeldelsen men en liten klype salt da det er en påstand som i beste fall er tvilsom(hvis man da tar med mottakelsen senere Zelda spill har fått). At anmeldelser er subjektive sier jeg ingentingen på, men synes anmelder drar det litt langt. Det er ikke jeg som har kåret bla OOC til et av tidenes beste spill......

SITAT
Og dessuten, nynorsk, ikke dialekt.[/b]
Godt poeng, bra vi fikk oppklart dette... Da lærte jeg noe nytt idag også.

SITAT
Så du mener at kun folk som elsker tidligere Zelda-spill burde anmelde de nye? Slik at alle anmeldelser av fremtidige Zelda-spill bare blir trangsynt vissvass? Bleh.[/b]
Nei, det er nettopp det jeg ikke mener....Skal man anmelde et spill så må man uavhengig av personlige preferanser klare å ordlegge seg nogenlunde nøytralt. Det er uproblematisk at anmelder sier at Snes versjonen er favoritten i serien, men å hevde at det gikk nedover etter det blir feil.... Ser du forskjellen?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#33
Det blir ikke feil å hevde at Zelda-serien har gått nedover siden A Link to the Past, hvis man faktisk mener det.
 
#34
Tja... Det er en gråsone ihvertfall... Mulig flisespikkeri men jeg synes det er dårlig ordvalg......Man(les jeg) får intrykk av å lese nevnte avsnitt at Zelda serien generelt har gått nedenom og hjem etter Snes spillet, noe som ikke er tilfellet uavhengig av hva man personlig mener(les generell mainsream annerkjennelse senere zelda spill har fått)... Er du enig?

Han nevner vel også at det er hans mening i slutten av avsnittet, så igjen skal gå med på at det er flisespikkeri, men jeg står fast på at jeg synes det er en dårlig formulering. Det kommer ikke tydelig nok frem at det er hans personlige mening selv om han sier det i forbifarta på slutten. Det fremstår som en "universal" sanhet, og det er det ikke.

Mulig det er jeg som er rar som har hengt meg opp i akkurat det, men det får heller være!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35
Jammen i fankern daske da, det er like mye en universal sannhet at Zelda-serien har gått nedover siden A Link to the Past som det er at serien har gått oppover siden A Link to the Past. Du vil alltid finne folk som er uenig i begge utsagn. Skulle anmelder ha skrevet ut ifra det andre folk mener, kunne han like gjerne gitt faen i hele omtalen.
 
#37
Her tror jeg vi kan diskutere til vi blir blå i trynet begge to uten at vi blir enige.... Hva er det som er rett? hva er galt? Jeg tar som utgangspunkt at når en/et spill (serie) høster en drøss med priser og anses som et av tidenes beste spill(serier) så kan man med en viss form for sikkerhet konkludere med at serien ikke har gått nedenom og hjem. Ihvertfall hvis du legger til salgstall og sammenligner det med andre spill serier....Når seriens utgivelser skaper så mye blest som det Zelda titler gjør mener jeg det er grunnlag for si at det ihvertfall ikke går dårlig.....

Så kan vi selfølgelig si at ja men hvis vi skal høre på/gjøre som alle andre så kan man likegodt la være osv...... Og det er greit, man må mene hva man vil uten at det nødvendigvis er feil, MEN noen holdepunkter må man jo ha.... Og hvis du har noen andre og bedre holdepunkter som tilsier at Zelda serien har gått under etter Snes annet enn at det er din rett til å mene det så er jeg åpen for forslag.

Edit: Hadde anmelder skrevet(ordrett): "Jeg synes A Link to the past er tidenes beste Zelda spill og synes at serien bare har gått nedover etter det" så hadde jeg ikke sagt noe.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#38
Jammen... hvorfor sier du noe nå? Hvordan kan et utsagn i en omtale bli noe annet enn anmelders subjektive mening?

Og i følge det du skriver, så må jeg altså mene det at fotball er ålreite saker fordi det er så sabla mange folk som mener det, til tross for at jeg heller vil sage av meg huet enn å se en VM-kamp? Jeg mener, du må jo se på hvor mange som følger med på kampen, det var jo mange tusen som kjøpte billett og enda flere som fulgte med foran TV-en. Da er det jo bra og spennende.
 
#39
Du vil ha siste ordet også ser jeg.....

Dette kommer vi aldri til å bli enige om så vi kan likegodt bare droppe emnet.

Jeg mener et spill kan måles gjennom visse kriterier(uavhengig av enkelt individers mening).
Du mener ikke det, fair enough.

SITAT
Og i følge det du skriver, så må jeg altså mene det at fotball er ålreite saker fordi det er så sabla mange folk som mener det, til tross for at jeg heller vil sage av meg huet enn å se en VM-kamp? [/b]
Når det kommer til fotball spesifikt, ja det mener jeg :D

Takk for DS linken foresten....
 

Endre

Ødela forumet
#40
Hva slags objektive kriterier er det man kan vurdere spillene etter, Onkelsander? Hvis man ser på Gamerankings får man en oversikt over hva en rekke publikasjoner eller nettsteder mener om en gitt tittel, men denne oversikten er basert på, nettopp, meningen til enkeltindivider! At flere personer mener at et spill fortjener den samme poengsummen, gjør ikke at de som mener noe annet tar feil. Uten disse personenes mening, ville man ikke kommet frem til gjennomsnittspoengsummen i utgangspunktet.

Kanskje noen kan utvikle et system slik at de spillene som selger mest får høyest poengsum? La oss si at man rangerer fra 1 til 10, og for hvert 100 000 solgte eksemplar øker poengsummen til spillet med 1 poeng. Det blir vel den mest rettferdige og objektive vurderingen av spillets kvalitet, eller hva? :/

Nei, seriøst, jeg vil ha noen eksempler på hvilke kriterier man kan vurdere et spill utifra som ikke er basert på enkeltindividers meninger.

Sånn ellers ... Jeg har spilt en del Phantom Hourglass, men det har blitt lite de siste dagene. Det siste jeg gjorde var vel istempelet, og jeg er egentlig veldig overrasket over lengden på spillet. Jeg leste noe i EDGE for en stund siden om at det var litt tynt (og kanskje det er nettopp derfor jeg er positivt overrasket), men det synes jeg ikke i det hele tatt. Det har vært en del ålreite minigames å gjøre mellom templene (noen var rimelig utfordrende og), og ellers har det vært ålreit å dra opp skattene jeg har fått merket på kartet.

I starten var jeg litt skeptisk til å styre med stylusen (spesielt å tegne små sirkler for å rulle, uten at det er så fryktelig viktig), men nå føles alle bevegelser veldig naturlige, og jeg ville faktisk foretrukket denne styremåten fremfor vanlig d-pad i neste Zelda-spill (håndholdte, da). Jeg synes også det var en del morsomme bruksområder for DSen (uten å avsløre noe), for eksempel hvordan man bekjempet de kaninene med store ører, eller hvordan du fjernet sanden fra et av kartene, og spesielt hvordan du måtte presse det ene ikonet på sjøkartet ditt!

Jeg har ikke testet WFC-greiene så langt, men (og dette er uten å la lest denne tråden), er det slik å forstå at det fungerer litt som i Animal Crossing? At noen av skattene hos deg er mer verdt hos noen andre, og motsatt? Hos meg er det eksempelvis sånn at Zora-krona bare er verdt femti rupees, mens en polert korall er verdt femhundre. Ja, jeg kunne vel egentlig sjekket dette, men antar at det er sånn det fungerer.

Redigert: Jeg synes forøvrig du har overdrevet hele greia, Onkelsander. Omtalen starter tross alt med "Eg skal vere ærleg og innrømme at dei siste Zelda-spela ikkje har imponert meg heilt. Dei har alle starta veldig bra, men utover det har dei ikkje prestert å motivere meg nok til å fullføre." Med mindre den har blitt redigert, er det ikke som om han ikke presiserer at dette er hans subjektive mening. Og han gjør det faenmeg heeelt i starten av omtalen.