Zelda: Phantom Hourglass

#41
SITAT(Onkelsander @ 02.11.07, 15.27) 87705
Edit: Hadde anmelder skrevet(ordrett): "Jeg synes A Link to the past er tidenes beste Zelda spill og synes at serien bare har gått nedover etter det" så hadde jeg ikke sagt noe.
[/b]
Det finnes ikke en eneste profesjonell skribent, verdig stillingen sin, som ville skrevet noe slikt. En omtale er ikke noe annet enn en persons subjektive mening, og det er ikke skribenten sin feil at du må bli påminnet det hele tiden. Neste gang du leser en omtale av spill, film, musikk, hvasomhelst, gå ut ifra at objektivitet ikke hører hjemme der, så vil du kanskje forstå den bedre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#42
SITAT(Endre @ 02.11.07, 17.56) 87744
Jeg har ikke testet WFC-greiene så langt, men (og dette er uten å la lest denne tråden), er det slik å forstå at det fungerer litt som i Animal Crossing? At noen av skattene hos deg er mer verdt hos noen andre, og motsatt? Hos meg er det eksempelvis sånn at Zora-krona bare er verdt femti rupees, mens en polert korall er verdt femhundre. Ja, jeg kunne vel egentlig sjekket dette, men antar at det er sånn det fungerer.[/b]
Du vant nettopp en kulepenn. :)
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#43
SITAT(Endre @ 02.11.07, 17.56) 87744
... Jeg synes også det var en del morsomme bruksområder for DSen (uten å avsløre noe), for eksempel hvordan man bekjempet de kaninene med store ører, eller hvordan du fjernet sanden fra et av kartene, og spesielt hvordan du måtte presse det ene ikonet på sjøkartet ditt!...
[/b]
Får jeg gjette vilt på sanden fjernes ved hjelp av mikrofon og potensielt flaut blåsing på offentlig sted?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#44
Det er et tilfelle der en ting du trenger blir billigere jo høyere du skriker i mikrofonen. Den er fin å dra på en buss. :D
 

Endre

Ødela forumet
#45
Hah, ja, og etterpå blir du mobbet fordi du faktisk skrek høyt (jeg skrek ikke så veldig høyt, hvis dere lurte). :eng101: "Så du skrek, du? Åhåhå! En lur fyr som deg bør vite at det holder å knipse."

Da er det i hvert fall noe som kan trekke ned karakteren på Phantom Hourglass, nemlig den beryktede "Hvor dumt vil det se ut å spille dette på bussen?"-kategorien enhver DS-omtale bør ha med.

CyberK: Det stemmer, men hvordan får du det ikonet på sjøkartet? Hæ? Hvordan?! JEG STÅR FAST!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#49
SITAT(Endre @ 02.11.07, 23.44) 87777
Hah, ja, og etterpå blir du mobbet fordi du faktisk skrek høyt (jeg skrek ikke så veldig høyt, hvis dere lurte). :eng101: "Så du skrek, du? Åhåhå! En lur fyr som deg bør vite at det holder å knipse."[/b]
Jeg fikk dama mi til å gaule så høyt hun kunne første gang (katta sprang og gjemte seg, må vite), og andre gang prøvde jeg faktisk å knipse. Det funka ikke.

Under ingen omstendigheter ble jeg lurt til å tro at DS-en faktisk kunne høre om jeg ropte "salvage arm", dog.

Selv om spillet faktisk merker om du sier "Objection!" eller "Hold it!" i Phoenix Wright. Litt rart at de ikke gjorde det i Zelda, egentlig.
 

Endre

Ødela forumet
#50
SITAT(Yetipants @ 02.11.07, 23.51) 87781
Under ingen omstendigheter ble jeg lurt til å tro at DS-en faktisk kunne høre om jeg ropte "salvage arm", dog.

Selv om spillet faktisk merker om du sier "Objection!" eller "Hold it!" i Phoenix Wright. Litt rart at de ikke gjorde det i Zelda, egentlig.
[/b]
Nå husker jeg ikke hva jeg skrek, men det var i alle fall ikke "salvage arm". Siden jeg ikke har spilt Phoenix Wright (ikke skyt), visste jeg heller ikke at DSen (vel, teknisk sett er det vel spillet, blablabla) kunne høre forskjell på orda, så jeg tenkte ikke på det. Hadde jeg visst det, hadde jeg kanskje ropt "salvage arm". :$ Så, hvor mye betalte du for krana? Jeg tror jeg fikk den så billig som mulig, for å si det sånn. Høhø.

Redigert: Selv uten å ha vært på WFC-greiene, har jeg over 7000 rupees nå. Litt av en lommebok man fikk i dette spillet, altså.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#51
250 smekkers her i gården.
 
#52
:eng101: i brain training-spillene må en si en rekke ord(stort sett farger) og den tar ikke imot hva som helst
 

Endre

Ødela forumet
#53
Åhå, det visste jeg selvfølgelig heller ikke. Sier vel litt om hvor godt trent hjernen min er, amirite? =D

Tryggve: 200 her. iceburn.gif osv.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#55
200 på meg også. Trikset med den der er faktisk at det blir billigere jo mindre lyd du lager.

SITAT(Endre @ 02.11.07, 17.56) 87744
hvordan man bekjempet de kaninene med store ører[/b]
Skammelig at det kun var to slike fiender i hele spillet. SPOILERTEXT: Første gang jeg møtte dem var jeg på jobb, og drepte dem ved å blåse i mikrofonen mens jeg gledet meg til å komme hjem og rope DØ! for å ta knekken på dem. Den gang ei. :(
 
#56
Eg har eit spørsmål: Sjølv om eg har fått 8 big plays i multiplayerdelen, og dimed har fortent to bonusting, får eg ingenting når eg går til Cannon island. Eg klarte big playane før eg byrja å spela eventyrdelen, men skal det ha noko å seia? Er det nokon som veit korleis dette verkar?
 
#57
SITAT(Endre @ 02.11.07, 23.44) 87777
Da er det i hvert fall noe som kan trekke ned karakteren på Phantom Hourglass, nemlig den beryktede "Hvor dumt vil det se ut å spille dette på bussen?"-kategorien enhver DS-omtale bør ha med.[/b]
Ekte mannfolk driter i hvor "dumt" noe ser ut på bussen, guttevalp. Jeg setter i hvert fall min ære i å bryte ned oppfatninger som at dress og slips ikke hører sammen med å sitte med nesen klistret til skjermene mens jeg blåser i mikrofonen eller liknende.

Nei, hvis jeg ikke har lyst til å rope til DS-en min handler det ikke om at det ser/høres dumt ut, men at jeg har en viss forståelse for at slik oppførsel kan være irriterende for folk som forsøker å gjøre andre ting.

Phantom Hourglass, forresten. Fint spill. Jeg liker det. Ikke like gjennomført engasjerende som Twilight Princess, kanskje, men lettere å plukke opp, og lettere å spille bare for moro skyld.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#58
SITAT(Ypia @ 07.02.08, 15.43) 102000
Eg har eit spørsmål: Sjølv om eg har fått 8 big plays i multiplayerdelen, og dimed har fortent to bonusting, får eg ingenting når eg går til Cannon island. Eg klarte big playane før eg byrja å spela eventyrdelen, men skal det ha noko å seia? Er det nokon som veit korleis dette verkar?[/b]
Hvor lenge har du spilt på eventyrdelen? Det kan hende at du må spille deg fram til et visst punkt for at du skal få noe. Forøvrig så fikk jeg først beskjed via brev i spillet da jeg fikk nok Big Plays, så det kan være noe der. Skal man tenke logisk, så må man møte han verkstedkisen og kjøpe kanon før man får brev fra ham, så du kan jo spille videre og se om det hjelper.

Sånn ellers så fikk jeg ende-faens-lig fanga Neptoona her for ikke så lenge siden. Alle hjertene, yay. Eneste jeg mangler nå er to Spirit Gems. Aner ikke hvilke. -_-
 
#59
SITAT(Yetipants @ 07.02.08, 23.21) 102053
Hvor lenge har du spilt på eventyrdelen? Det kan hende at du må spille deg fram til et visst punkt for at du skal få noe. Forøvrig så fikk jeg først beskjed via brev i spillet da jeg fikk nok Big Plays, så det kan være noe der. Skal man tenke logisk, så må man møte han verkstedkisen og kjøpe kanon før man får brev fra ham, så du kan jo spille videre og se om det hjelper.
[/b]
Eg har nett kjøpt kanona. Då fekk eg eit brev frå postmannen om at me måtte vera snill med han, og so har ikkje meir skjedd. Men eg fekk jo beskjed då eg hadde 4 og 8 big plays om at eg kunne gå til postmannen (eller kanonmannen?) og få spesielle gåver. Det er jo dumt om eg vert snytt for det. Eg får spela litt meir og sjå kva som skjer. Dei gav jo ingen åtvaringar om at eg ikkje burde spela multiplayerdelen før eventyrdelen.