[Wii U] ZombiUguu~

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#1
zombi-u-has-been-announced.jpg

zombiu-preview-hands-on-screens-video-10.jpg

zombiu0604-610b.jpg


Jeg skal innrømme at dette spillet ikke vekte noen særlig interesse da det ble presentert på E3. Eksemplene deres for brukern av Wii U-padda virket gimmicky, markedet er stappfullt av zombiespill, navnet er helt krise og vi har brent oss på tilsynelatende lovende launchtitler fra Ubisoft tidligere (Red Steel). Men! Så snublet jeg over denne previewen hos Eurogamer som stakk over til Ubisofts booth for å gi det en prøveomgang.

Noen utvalgte utdrag:
Eurogamer skrev:
But in the interests of being fully comprehensive we duly hauled ourselves over to Ubisoft's booth for a quick look. And believe it or not, what lay in wait was one of the few genuine surprises of the week, offering some of the most creative, imaginative design on show not just for the Wii U but for any console shooter on display.
Eurogamer skrev:
You play as an unremarkable survivor of a zombie apocalypse, setting out from a central safehouse hub on various missions. Should you be bitten by a zombie, that's it - game over, you're dead. The player then respawns back in the safehouse as a completely different survivor. You'll venture out again, hunt down your reanimated predecessor, put them out their misery and retrieve their inventory to allow you to continue exploring the city. Similarly, any friends killed while playing the game on another machine will also pop up as a zombie and attempt to rip chunks off you.
Eurogamer skrev:
Yes, ZombiU is essentially a first person survival horror take on From Software's brilliantly menacing two-steps-forward, one-step-back template.
Eurogamer skrev:
While on paper this all sounds tantalising, it'll all be for nought if the gameplay itself turns out be an afterthought. Our 10 minutes with the game was too brief to glean any real impression of how it holds up, but there's cause for optimism. The shooting feels sturdy enough and the dimly lit basements of London town provide a suitably tense backdrop for some solid scares. ZombiU is made by the same Ubisoft Montpelier team behind Ghost Recon: Advanced Warfighter, Rayman Origins and Beyond Good and Evil, so they clearly know what they're doing in terms of mechanics.

Jeg skal (selvsagt) ha meg en Wii U uansett, men jeg ble ganske nysgjerrig på dette. "Launch window", med mindre jeg husker feil, ble definert som de første fire månedene etter launch og jeg ble ganske nysgjerrig på dette. Venter i spenning på mer info og etter hvert flere previews og omtaler.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Reggie har definert launch window som de første tre månedene.
Sånn ellers har dette en multiplayer modus også. Opp til fire spillere kan kjøre gjennom det som FPS med Wiimote og chuck mens en femte setter ut zombles med den nye kontrollen. Litt som Left 4 Dead altså. Bare at en spiller dealer zombles istedetfor Gaben.
 
#4
Resident Evil+Dark Souls høres ut som et fett konsept. Jeg er interessert, men også forberedt på at det kommer til å være en gedigen flopp.
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Jeg er litt redd for det jeg og, men når de annonserte Red Steel viste de kun noen bullshots. Tror faktisk ingen fikk prøve det før spillet ble sluppet og med god grunn. Her har de derimot annonsert og latt folk teste et nært ferdig spill og de fleste er positivt overaska.
Og igjen, det første spillet Ubi ga ut var Zombi så dette er en "remake" og det er derfor det har teit navn. :p
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#9
Var ikkje Red Steel 2 bra?
Red Steel 2 er faktisk overraskende bra. Forventa noe standard ubi-trash, men den stiliserte grafikken er top notch og kontrollene sitter godt. Mitt eneste ankepunkt er faktisk at det er blir alt for repetivt mot slutten.

Angående såmmbi-juu er jeg fortsatt litt skeptisk, men hvis det er ute til launch skal man ikke se bort i fra at det blir anskaffa.
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Jepp, Red Steel 2 var et meget bra spill og det er det jeg håper Ubi kan greie å gjenta med dette.
Dealen den gang var at det skulle vise Wii Motion + og det gjorde det. Sverdinga funka så godt som det kan bli med viftepinne og er en av grunnene til at jeg er skeptisk til Clang.
 
#12
OLOL ZOMBIER YEEEY "\o/"
Trådens mest unødvendige post? Zombier er blitt et trøtt konsept, men dette spillet får vi og det kan bli bra.