Røverkjøp

Sier seg vel selv at grafikken på de to siste er bedre enn på de to første. Men etter min mening er gameplayet og historien best i det første. Gameplayet gir deg riktignok flere muligheter i de senere spillene, men det føles også veldig ufokusert til tider for et såpass historiedrevet spill som Yakuza. Historien i det første spillet er også den klart beste, og selv om de andre historiene også er bra, så hadde de nok hatt godt av å "starte serien på nytt" snart med nye karakterer og gjerne i en helt ny by. Men er selvfølgelig en smakssak ja :) Jeg er glad jeg startet med det første ihvertfall.
 
Ja det blir subjektivt:) Siden jeg ikke har spilt 1ern skal jeg ikke være så kjepphøy på min sak, men med tanke på 2,3 og 4 syntes jeg feks kampsystemet er best i 4. Rett og slett pga mer variasjon (4 karakterer) med mange tøffe Heat sekvenser.
Byen er veldig godt brukt ja..
 
Yakuzaene er i praksis alle det samme spillen så man kan fint starte på 4.

The Whispered World går for 28 spenn hos Impulse denne helga. Det er så billig at jeg coppa det og skal se om jeg kan overleve den grønnjævlige dubbinga.
 
Golden Sun DS til en billig penge. Har hørt mye bra om det. Jeg likte iallfall GBA spilla kjempe godt.
http://shop.gameplay.co.uk/nintendo-ds/golden-sun-dark-dawn/_/DS5475/productpage.html

Par andre gode priser på påske tilbud der, bla denne:
http://shop.gameplay.co.uk/playstat...ss-bluetooth-keypad/_/PX0431/productpage.html

Kun i dag:? Halo Reach Limited Edition
http://www.zavvi.com/games/platforms/xbox-360/halo-reach-limited-edition/10166154.html

Pokemon Black/White 249kr, inkl frakt
http://www.game.no/acatalog/Pok_mon_White_DS_Nintendo_DS.html
 
Golden Sun DS er fette bra, kjøp det. Ellers hører jeg at Pokemonz er bra, men føler at jeg har spilt det for mye (Rød + gul + gull, ca 5-6 ganger hver). Har Halo Reach Limited selv, bruker boksen til fancy ting, og boken er alle bokbinderes våte drøm - just sayin'.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Alien Anthology på Blu-ray til £19.98 når VAT-en trekkes fra hos Amazon.co.uk.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Sheriffen: jeg likte Fable2 veldig godt men var kraftskuffa over Fable3. De tok hele Fable2 og gjorde alt verre og/eller dummere.
 
Tja... Fable III er vel mer eller mindre mer av det samme, men med noen forandringer. Hvis du spiller for historien/atmosfæren/stemningen, så vil du ikke bli skuffet. Kontrollen er også drastisk forbedret, og det er det første Fable spillet hvor fyren din ikke styrer som en tanks. Det er mye som er bedre i Fable III, og en del som kanskje kan karikateres som dårligere. Har ikke spillt det siden jeg fullførte det da det kom ut, men det rapporteres om en del tekniske problemer, og jeg vet ikke om de er fikset. Men det eneste jeg slet var framerate problemer - plutselig uten spesiell grunn fikk jeg vel nærmere 5 fps eller noe, men det gikk relativt fort over. Kan tenkes dette er fikset i patch.

Skal gå til anskaffelse av PC versjonen i fremtiden.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg syntes faktisk historien var ganske ræl. Kontrollen er også ganske sluggish slik at figuren virker utrolig seig, jeg følte fyren min var mye mer spretten i Fable2. Alle "forandringene" StarEye prater om er neddumminger.

La oss starte med den enkleste: interaksjon med NPC-er. Tidligere virket gestures slik at du holder en gesture inne og slipper knappen når du treffer en topp for å få en bonus til slutt. Dette er erstattet med hold-knappen-akkurat-så-lenge-du-vil-det-påvirker-absolutt-ingenting. Den banale interaksjonen med NPC-er er altså redusert.

Neste: menyer og inventory. Fable2 hadde allerede det problemet at menyene var treige og at man møysomt måtte navigere seg gjennom et hav av submenyer og inventorydritt før du fant tingen du skal bruke, for så å måtte starte på nytt om du mot formodning skal bruke flere ting. Fable3 fjerne inventory management ved å ikke gi deg ting å plukke opp i førsteomgang, men gjør "menyen" enda treigere ved å la den være rom du må bevege figuren din rundt i i stedet for rene menyer. Skifte våpen? Trykk start og vent litt på at "menyen" lastes inn, løp så til riktig rom, vent litt til det lastes, løp til riktig våpenområde og finn frem et våpen du vil bytte til, trykk A (sørg for å stå rett foran), vent til våpenet lastes inn på figuren din. Fornøyd? Trykk start for å gå tilbake til spillet (vent litt til "menyen" lastes ut).

Jeg husker ikke helt hvordan levelsystemet fungerer lenger, men jeg var frustrert på flere områder der og.

EDIT: Jo, man sanker generelle poeng i stedet for XP basert på hva du bruker (melee, ranged, magic). Disse poengene bruker du til å åpne kister som gjør deg sterkere eller gir deg nye egenskaper. Ye.
 
Tja, synes historien var grei, men kunne vært fleska ut litt mer, og den virket ganske "rusha". Hvordan du kan synes kontrollen er mer sluggish er litt rart, i og med at det er det første spillet i serien uten delay i bevegelsene. Selve slossingen var mer eller mindre det samme, men at du ikke trenge å holde kontrollen inne et halvt sekund før fyren begynte å løpe var jo en fordel. Men men.

Interaksjon med NPC: gestures var mer eller mindre ubrukelig i begge spill, så med med mindre du synes det var fryktelig artig med promping og raping og den lille "utfordringen" de utgjør, så skader det ikke akkurat den helhetlige spillopplevelsen betraktlig. Dessuten, i Fable 2 kunne du "jukse" deg til med å gå inn i en folkemengde, for så å interreagere med en av de, og deretter påvirkes hele folkemengden av din handling. I Fable 3 var det begrenset til den enkelte personen du interreagerer med. Dermed fungerte det ikke lenger som en snarvei til god/dårlig karma.

Menyer: raskere, og ikke minst faktisk mer underholdende enn Fable 2. Ja, raskere. Du fikk ikke med deg snarveiene til de enkelte rommene på d-pad'en? Å bevege seg gjennom en meny er faktisk treigere enn å løpe tre centimeter til det du vil gjøre. Dessuten var det mye stiligere å se på. Ingen loading heller, som var ganske imponerende.

Levelsystemet: enkelt, er vel den beste beskrivelsen. Ingen grunn til å bli frustrert. Velg en ting å spesialiser deg i, og fokuser all XP på det, men det er greit å kunne få med seg interaksjons-kommandoene du kommer til å bruke også. Selvsagt lett å la seg friste til å plukke med seg alt på din Road to Ruin, men det vil du ikke få utnytte av før helt på slutten uansett, og det er bedre å maksimere det du bruker mest først.

Men uansett, hver sin smak. Noen elsket Fable 3 men likte ikke Fable 2, andre motsatt, andre igjen, som meg, liker begge veldig godt på hver sin måte.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Der sa du noe, man må faktisk gå inn i en egen MODUS for å interagere med folk i stedet for at det bare kan flyte fritt i verdenen man allerede løper rundt i. Det er noe av det aller teiteste jeg har opplevd med tanke på at det var helt unødvendig i Fable2. At det fungerte som en "snarvei til god/dårlig karma" betyr at man må fikse balansen, ikke gjøre hele opplegget enda døllere.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, jeg rådigga Fable 2 til tross for alt det hadde av ting mange ikke likte. Hadde planer om å skippe 360-utgaven av Fable 3 og bare vente på PC-versjonen men herregud 150 spenn for Collector's Edition da gitt. Aner ikke hvem jeg heier på av Buggz og StarEye (eller kanskje begge to), men vi får se om noen uker. Med litt flaks dukker bestillingen fra Zavvi opp akkurat samtidig som PC-versjonen lanseres.

Har noen av dere testa å spille med Fable 3 installert på harddisken, forresten? Husker det så godt som fjerna de ekstra innlastingspausene i toeren, iallfall.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Installerer konsekvent spill jeg skal spille på xboxen, jeg nekter å høre på den relativt intense duringa fra drevet. Poenget med "menyen" er en bagatell i den store sammenhengen, men man bruker den ofte og i starten må man lete etter ting. Fades gjør at man fortsatt "venter" på hver operasjon, og siden man fysisk må flytte seg rundt blir det et lite irritasjonsmoment som følger med deg gjennom hele spillet. Vil du sammenligne våpen må du fysisk flytte figuren din mellom de forskjellige våpenstandsa i stedet for at du kan flikke ei stikke opp eller ned for å se på neste/forrige. Etter det jeg kan huske nå da. Slike ting irriterer i det lange løp, og absolutt hele spillet er gjennomsyret av slike designavgjørelser.

Spillet er ikke dårlig, verdt det til 150 spenn, men spillet er på langt nær så bra som så mange vil ha det til.