Hva Microsoft (og tredjepartsutviklere) har å by på framover

Husker ikke, men jeg husker jeg mislikte det sterkt nok til å kvitte meg med spillet. Liker generellt ikke Wiimote'n eller nunchuk'en, så det har nok noe med det å gjøre også. Det var så vidt jeg kom meg gjennom Super Mario Galaxy på grunn av dette. Jeg har enda ikke spillt et spill hvor denne Nunchuk og Wiimote har vært til fordel fremfor en ulempe i forhold til vanlig dual-analoge joypad.
 
Det var muligens det du leste i huet ditt, men det var ikke det jeg skrev. Jeg kom meg så vidt gjennom Galaxy fordi jeg ikke likte kontrollen og måtte tvinge meg gjennom det, ikke fordi det var spesielt vanskelig. Det var det definitivt ikke. Men jeg følte at det var ingenting i Galaxy som ikke kunne blitt gjort bedre med en vanlig dual analog. Bortsett fra å skyte stjernebiter, men det var poengløst og gimmicky hele spillet gjennom.

Kan godt tenke meg at enkelte spill har nytte av det, som for eksempel FPS'er, men jeg spiller ikke FPS så da får jeg lite glede av den fordelen.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Hva hadde du trengt analog #2 til? Mario-spillene har aldri hatt behov for dette tidligere, hva gjorde at du savnet det i Galaxy?
 
Kamera :) Samtlige 3D Mario spill har hatt det, men ikke i friform, som de fleste normale spill i tredjepersons-sjangeren siden den gang. Fatter ikke hvorfor Nintendo ikke bruker dette i Mario-spillene sine.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Den godtar jeg bare ikke. Er det noe som gjorde Galaxy lettere å spille enn noe annet 3D-Mario så må det være kameraprogrammeringa. I tillegg er 90% av brettene tilsvarende top-down eller sidescroller, i resten følger kameraet bak Mario på samme måte som tidligere, og du har knappene på wii remoten til å fikse avstand og retning, på samme måte som tidligere.

EDIT: Friform ja. Nei. De aller fleste spill som gir deg friformkamera gjør at du bruker mer tid på kameraet enn spillet. Galaxy er et kremeksempel i hvordan kameraprogrammering burde være. Nintendo kan User Experience.
 
Den godtar jeg bare ikke. Er det noe som gjorde Galaxy lettere å spille enn noe annet 3D-Mario så må det være kameraprogrammeringa. I tillegg er 90% av brettene tilsvarende top-down eller sidescroller, i resten følger kameraet bak Mario på samme måte som tidligere, og du har knappene på wii remoten til å fikse avstand og retning, på samme måte som tidligere.

EDIT: Friform ja. Nei. De aller fleste spill som gir deg friformkamera gjør at du bruker mer tid på kameraet enn spillet. Galaxy er et kremeksempel i hvordan kameraprogrammering burde være. Nintendo kan User Experience.
Går an å ha begge deler. Kamera var sjeldent i veien, men det var perioder jeg gjerne ville hatt kontrollen over den selv. Jeg ser ikke hvorfor friformkamera skulle være noe negativt i det store å hele. Bruker du mer tid på kamera enn spillet er du tilbakestående med t-rex hender, og det er ikke mitt problem.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
er du tilbakestående med t-rex hender, og det er ikke mitt problem.
Tøffingen.

Så hvis kameraet sjeldent er i veien og du bare i perioder "skulle ønske" å ha mer kontroll (!), hva er egentlig problemet ditt med Mario Galaxy igjen? Det som gjorde at du ikke greide å spille det og ga det tilbake.
 
Er det så vanskelig? Jeg liker ikke wiimote og nunchuck'en generellt. Derfor får jeg mindre glede av spillen (amidoingitrite?). Synes hele greia er ukomfortabel å bruke, waggle er djevelens verk og gjør enkle kommandoer mer "komplisert" enn det er. Samme med Zelda... smart når du skal sikte med pil og bue eller bomerangen eller hva det måtte være av slike prosjektilduppedingser, men dette er bare en brøkdel av hva du bruker tiden på ellers i spillet. Nemlig riste på en fjernkontroll for å vifte med et sverd.

For meg, må kontrollere være anvendelig til det meste. Da hjelper det lite at den er glimrende på ett område, og suger på de fleste andre. Allround kontrollere er alltid de beste for meg. X360 kontrolleren er nok den best noensinne, selv om bumperne og d-pad'en er ræva. Knappene er også ikke fullt så gode som på Dual Shock'en, men den har ikke like gode analoge stikker, og triggerene er ikke spesielt gode de heller (så fremt man ikke får slike add-on dingser som faktisk gjør de bedre enn X360 triggerne - fåes faktisk på Spaceworld nå til 99,- nå for dere som vil prøve).

Microsoft bør forøvrig få seg et navn på kontrolleren sin, hvis den skal fortsatt være den "offisielle Windows kontrolleren".
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Er det så vanskelig?
Trenger ikke være det, men du drar inn nye elementer i diskusjonen for hver gang.

Jeg liker ikke wiimote og nunchuck'en generellt. Derfor får jeg mindre glede av spillen (amidoingitrite?).
Helt i orden, mange som synes det.

Samme med Zelda... [ord]
Ok. Men du sa at du leverte tilbake Mario Galaxy. I Mario bruker du en glimrende analog stikke for å bevege deg og fysiske knapper for å hoppe, gripe, skyte, whatever. I tillegg er det denne glimrende pil-og-bue-effekten som kommer inn i bildet de gangene du trenger dette (blå gravitasjonsstjerner). Spin er det eneste jeg kommer på som krever waggle. Spant du deg gjennom hvert brett siden dette var så forferdelige og uhåndterlige greier?

For meg, må kontrollere være anvendelig til det meste. [ord]
Ok, her sklir det over til noe helt annet og vi er til og med jevnt over enige.

Det høres mest ut som du bare ikke likte spillet men prøver å dra inn at du også har et hatforhold til Wii-ens kontrollere til spilling generelt dvs alt annet enn Mario.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kamera :) Samtlige 3D Mario spill har hatt det, men ikke i friform, som de fleste normale spill i tredjepersons-sjangeren siden den gang. Fatter ikke hvorfor Nintendo ikke bruker dette i Mario-spillene sine.
Ukas svakeste trolling?
 
Kvittet meg med Resi, for jeg visste det fantes et hav av alternativer til (PS2, GC, PC, nå også X360, PS3). Har aldri sagt at jeg leverte tilbake Mario, men kan godt skjønne det ble forstått slik. Jeg mente at jeg likte SMG mindre på grunn av kontrolleren. Ikke at jeg leverte det tilbake.SMG har jeg enda og har faktisk spillt gjennom det, og guttungen på 5 rådigger det. SMG2 kommer nok også i hus etterhvert, men ikke til mer enn 200 kroner. Det blir ikke jeg som spiller det 99% av tida uansett.
 

Lodin

Der Waaaah
Bwahahaha, det er en fåkkings port av PS2 versjonen med tilhørende teksturer. De har ikke engang giddi å fikse orntlig widescreen på det. XD