Er det så vanskelig? Jeg liker ikke wiimote og nunchuck'en generellt. Derfor får jeg mindre glede av spillen (amidoingitrite?). Synes hele greia er ukomfortabel å bruke, waggle er djevelens verk og gjør enkle kommandoer mer "komplisert" enn det er. Samme med Zelda... smart når du skal sikte med pil og bue eller bomerangen eller hva det måtte være av slike prosjektilduppedingser, men dette er bare en brøkdel av hva du bruker tiden på ellers i spillet. Nemlig riste på en fjernkontroll for å vifte med et sverd.
For meg, må kontrollere være anvendelig til det meste. Da hjelper det lite at den er glimrende på ett område, og suger på de fleste andre. Allround kontrollere er alltid de beste for meg. X360 kontrolleren er nok den best noensinne, selv om bumperne og d-pad'en er ræva. Knappene er også ikke fullt så gode som på Dual Shock'en, men den har ikke like gode analoge stikker, og triggerene er ikke spesielt gode de heller (så fremt man ikke får slike add-on dingser som faktisk gjør de bedre enn X360 triggerne - fåes faktisk på Spaceworld nå til 99,- nå for dere som vil prøve).
Microsoft bør forøvrig få seg et navn på kontrolleren sin, hvis den skal fortsatt være den "offisielle Windows kontrolleren".