Holder på med Still Life for tiden, adventure/point'n'click-spill fra samme folkene bak Syberia. Digget Syberia så tenkte jeg kunne gi dette en sjanse. Man er en FBI-agent som skal løse ulike drapssaker knyttet opp mot samme morder. Alle drapene er seff på unge damer som ser ca slik ut:
(ps litt nsfw)
Etterhvert i spillet byttes det på å spille i nåtid og fortid. Har ikke kommet fryktelig langt ennå, men antar at fortidens historie skal hjelpe en med å løse nåtidens sak. Har det gøy med dette så langt, selv om nivået på puzzles osv har vært litt for enkelt etter min mening. Det gjøres veldig klart når det er meningen at du skal aktivt bruke et item du har plukket opp ved at det lyser en hånd oppe i hjørnet. Tingene man trenger ligger heller aldri spesielt langt unna og er enkle å finne. Foretrekker å tenke litt mer selv. I tillegg er noe av dialogen litt merkelig. Sjokkskadde horer som snakker som forfattere og åpenbart dumme kjeltringer(med typisk "DETTE ER EN DUM TJUKKAS"-stemme) som lirer fremmedord ut av seg. Ergo, noe av scriptet passer ikke helt med figurtypen, men for det meste er stemmeskuespillet godt.
Om man ser bort fra dette er det likevel god underholdningsverdi i det. Synes historien legges fram på en måte som gjør at en blir nyskjerrig på hva som har skjedd. Kuttscenene så langt har også vært gode på å skape spenning. I utgangspunktet var jeglitt skeptisk ettersom jeg ikke alltid synes etterforskning/FBI-greier er så spennende, men jeg kommer nok til å fortsette på Still Life.
(ps litt nsfw)
Om man ser bort fra dette er det likevel god underholdningsverdi i det. Synes historien legges fram på en måte som gjør at en blir nyskjerrig på hva som har skjedd. Kuttscenene så langt har også vært gode på å skape spenning. I utgangspunktet var jeglitt skeptisk ettersom jeg ikke alltid synes etterforskning/FBI-greier er så spennende, men jeg kommer nok til å fortsette på Still Life.
siden du får to separate gønnere på stikkene og må styre ved å vippe på Vitaen. Spilte denne en gang. Uansett er det minispillene som overrasker; siden dette var et launch-spill måtte de så klart ha med minispill som utnyttet alle de fantastiske funksjonene til Vitaen (unntatt kameraene), så du har spill hvor du styrer siktet på en bombekaster ved å vippe på Vitaen, ett hvor du styrer en rullende stein ved å... vippe på Vitaen, ett hvor du styrer en UFO ved å klasse på skjermen, ooog ett hvor du skal drasse digre kampesteiner rundt for å knerte fiender. Disse er ikke voldsomt spennende i seg selv, men jeg liker at utviklerne har utforsket konseptet godt nok til at det tross alt er noe å hente i de fleste av disse. Det eneste jeg virkelig ikke liker er Crush, hvor du skal klemme i stykker fiender og asteroider ved å trykke på samme sted foran og bak på Vitaen. Meh.




