Hva spiller du for tiden?

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jau, de har skrytt veldig av at det kommer til å være F2P-og-å-laste-ned ut døra, så det skal bli interessant å se hvordan de velger å kronifisere det. Satser på no xp boosts og $1.99 for knall rosa rustning.
Og hatter.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Lasta ned Metro 2033 i mangel på andre ting å spille, og meh... det var så jævla øst-europeisk.

Fant plutselig ut at jeg har jo Fallout New Vegas liggende! Hadde kun spilt 9 timer på saven jeg hadde liggende, så her var det mye upløyd mark. Opp til 20 timer så var det en særdeles blandet affære: Jeg irriterte meg voldsomt over kræsjer, ekstremt kronglete menysystem og bugs. Mange av questene er også vanvittig kronglete, så fallout wiki var ofte oppe på macbooken. Det irriterte meg også at man hele tiden må drive å reparere våpen og rustninger. Jeg ser poenget med at det skal bidra til Wasteland-stemninga, men faen for ei plage det er i lengden.

Men stemningen og plottet var så såpass greit at jeg ignorerte alle feilene. Etter hvert så åpnet spillet seg og nå er jeg helt hekta, Skyrim-Style. Rundet 50 timer i dag tidlig, og er level 27, med All-American og T-51b Power Armor. Jeg lærte meg også å spille det skikkelig, siden det er mye mer fokus på loot her enn i Skyrim. Nå vasser jeg i caps og Stimpaks.

Med to companions så har spillet nesten blitt for lett, men to fiendetyper plager fortsatt livet av meg: Cazadors og Deathclaws. Kan man i det hele tatt nå et punkt hvor man slakter disse ned?

Er tilleggspakkene store? Hvor mye tid vil jeg bruke på å peise gjennom de ulike pakkene?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Døtter inn Firefall nå, sett noen videoer og det ser ut som noe jeg kan like. Me får sjå

Ellers, så står det igjen å skrive en liten reiserapport fra både Ghost Recon: Future Soldier, Max Payne 3 og Spec Ops: The Line (må bare bli ferdig med sistnevnte, tviler på at det er fryktelig langt igjen da tråder begynner å nøstes opp). Tenker å kjøre en übereffortpost; Shinras tredjepersonsvinkelpangpangspillekstravaganza.
 
JT: Pakkene til NV er like lange som et garnnøste. Eller de er ganske store så du kan bruke ganske mye tid på dem eller bare peise gjennom på en time eller så. Old World Blues er definitivt den beste og egentlig alt du trenger.
Og om du irriteringser deg over repareringa hadde jeg lasta ned en mod som lar deg bruke scrap metal og annen drit du finner til å gjøre fikse ting.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Med to companions så har spillet nesten blitt for lett, men to fiendetyper plager fortsatt livet av meg: Cazadors og Deathclaws. Kan man i det hele tatt nå et punkt hvor man slakter disse ned?
Velkommen i klubben! Kan informere om at mot slutten av spillet så var det veldig lite stress å mose både forvokste firfisler og øh forvokste mygg. Selv synes jeg cirka halvveis var det beste kampmessig, før du blir fullstendig overpowered og Deathclaws byr på intense kamper. Litt vel intense innimellom, men det er en del av moroa. Verdt å merke at jeg spilte med alle DLC-pakkene, og da får du mye høyere levelcap (55 hvis jeg ikke husker helt feil). Uten DLC antar jeg du ikke blir fullt så super-OP.
Er tilleggspakkene store? Hvor mye tid vil jeg bruke på å peise gjennom de ulike pakkene?
De er ganske store, tror jeg brukte fra fem til ti timer per pakke (litt avhengig av hvilken av dem jeg spilte). Vil nesten anbefale deg å ta Dead Money først, den er veldig bra plottmessig men fy faen for et jævla ork den er å spille gjennom. Så vil jeg anbefale Honest Hearts etterpå, og da kommer følgende advarsel. Det har blitt nevnt før, men: I starten av Zion skjer det et angrep, og etter hvert kommer en kis som heter Follows-Chalk og blir med i striden. IKKE SKYT PÅ HAM, UANSETT HVA FAEN DU MÅTTE FINNE PÅ. Hvis han dør failer du hele questlinja i Honest Hearts, og det eneste du får ut av spenna dine er å traske gjennom hele Zion, hente et kart, og traske ut igjen. Det gjorde jeg, og selv om Zion er hella pent er det en... litt fattigere opplevelse, for å si det sånn.

Men ja; Old World Blues tar du som nummer tre, det er lett den beste pakka og fikk meg til å flire høyt ved flere anledninger. Lonesome Road er den siste; både i rekkefølgen du bør spille dem, og historiemessig. Skulle gjerne sagt litt om hvor bra/dårlig den blir etter hvert, men jeg var omtrent halvveis i pakka da harddisken min fant ut at den skulle begå selvmord og dermed forsvant saven min. :penga: Uansett, New Vegas er et sånt spill jeg har veldig lyst til å gå gjennom en gang til og teste noe annet, rett og slett fordi historien er så fet. Det er også et godt eksempel på hvordan man skal lage DLC, selv om ikke alle pakkene er like fantastiske å spille så bærer de preg av at alle plottlinjene var planlagt fra starten av, sånn at de ulike historiene henger sammen og danner et bakteppe til hovedhistorien istedenfor å være noe helt separat. Liker'e.

Edit: Vil også bare minne om at ekte pros spiller med JSawyer-modden, som tweaker en hel del. Bare vær obs på at den går for å gi spilleren en større utfordring, så det meste blir vanskeligere. Ja, og du ha alt av DLC til New Vegas (inkludert Courier's Stash og Gun Runners' Arsenal) installert for at den skal virke. Ultimate Edition har all DLC i utgangspunktet, så hvis du har den er alt i orden.
 
:eng: Honest Farts er blitt patcha (bare på PC såklart) sånn at man kan fortsette selvom man dreper han gnukkungen. Det lå egentlig i planen hele tida, men noen dreit seg ut hos Beth.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Oh yes. Kan trygt si at selv om jeg liker gejmplejjet i Skyrim hakket bedre, er det ikke noe rollespill de siste årene (inkludert Fallout 3) som har engasjert meg så mye som New Vegas. Selv om jeg er frøktelig glad i rollespill er det en kjensgjerning at i de fleste kan du bare skippe 90% av dialogen og fortsatt henge med, mens i New Vegas er mye av spillet nettopp det du sier, valgene du tar og konsekvensene som utspiller seg.

Så, nytt Fallout fra Obsidian i Skyrim-motoren? Vet du, det hadde jeg sett fram til hvis det ble annonsert.
 
Ryktene vil ha det til at Beth har satt dem på Deadlands som de kjøpte rettighetene til for ei stund sida. Det er da en gammal penn og papir RPG som forgår i det ville vesten bare at alle driten til Lovecraft følger med. Så ja, det blir å eie om det er sant.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
...og der var jeg ferdig.

Jeg gikk for å støtte NCR, siden alle andre slo meg som dicks. Liker at det så klar disinksjon mellom de ulike faksjonene, noe som gjør replayabilityen stor.

To ting jeg glemte å nevnte i min første post: Jeg synes Skyrim gjorde en bedre jobb med å lede deg til de ulike byene og oppdragsgiverne. Flere ganger så måtte jeg backtracke til byer jeg "egentlig" skulle ha vært ferdig med for lengst for å grine gjennom quester. Du er i prinsippet like fri i Skyrim som i NV, men Skyrim loser deg alltid i "riktig" retning.

Brukte dere noen form for Wiki/guide aktivt når dere spilte gjennom? Jeg kan knapt huske et spill hvor jeg har måtte lene meg så mye på slike informasjonskilder. Som da jeg ikke kom meg inn i toppetasjen på radiostasjonen på toppen av Black Mountain, og nøkkelen lå under trappa. Ingen form for hint, og den var helt umulig å se.
 
Jeg skjønner ikke hvordan det ville vært mulig å spille igjennom New Vegas og Skyrim uten å kikke i wikien av og til. Og da særlig i New Vegas siden det var så forbanna buggete før det ble patcha. Samme med Skyrim med enkelte quester også.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg brukte wiki på New Vegas, men det var bare da jeg støtte på bugs (hømm, under ti ganger totalt). Ja, for faen, og så det hvelvet hvor det vokste planter overalt, fy faen det jævla hvelvet kan reise til hælvete. Og jeg måtte faen meg tilbake dit igjen. :argh:

Innrømmelse: Jeg måtte konsolle noe ut av milde for å få ordna Brotherhood of Steel-questene mine, og da jeg i etterkant gløtta på wikien og fant ut at
det ikke var mulig å unngå no nukings fra NCR hvis du hadde fullført BoS-questlinja og innsatt en ny leder, noe jeg hadde gjort,
da... juksa jeg. Ja, jeg gjorde det, fordi det er FAEN SÅ MONGOIDIOTISK at du ikke kan OVERTALE EN KIS til å GJØRE EN TING hvis å IKKE gjøre det innebærer at ALLE I SAMFUNNET DITT BLIR TILINTETGJORT. For faen. Jo, og i Skyrim er det wiki titt og ofte, rett og slett fordi jeg får mark av de jævla Falmer/Dwemer-hulene. Fint at Bethesda har såpass lite skam at de synes det er greit at alle som kjøper spillet deres ser hvor forbanna late de kan være.
 
Faen heller. Klarte ikke å dy meg, kjøpte Resident Evil 4 HD på 360-en. Jævla Capcom, som lokker mine penger med sitt Resident Evil 4 HD. Dette er den 3. gang jeg kjøper det spillet. Hvorfor må det være så forbanna braaaa?

Uansett, elsker dette spillen. Hvis man går på options og velger controll type 2 så funker dette nesten like bra som GC-versjonen (som alltid kommer til å være den beste versjonen uansett hva du sier). Forventa bedre grafikk denne gang, men gameplay holder jo seg forsatt ypperlig til dagens nivå, og det er jo 8 år siden orginalen kom ut.

Det beste survival-hørrør-spillen ever! <3
 
Jeg syns aim'inga var litt klønete med Wiimoten, men det syns jeg det er på Wii generelt og ikke bare RE 4 Wii Edition, men kanskje det har forbedra seg etterpå med Motion+ ? Blir jo trøtt i armen av det også av å holde opp Wiimoten og aim'e.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tenk: Hadde du skrevet "sikte", ville du brukt like mange tastetrykk, unngått en mongo apostrof og ikke sett ut som om du er avviker.
 
Tenk: Hadde du skrevet "sikte", ville du brukt like mange tastetrykk, unngått en mongo apostrof og ikke sett ut som om du er avviker.
Hadde du gitt f i å leke Herr Korrektur, ville du skjønt at jeg ga deg et carebear-ansiktstuttrykk nå''''''''''''''''''''''''''''''

Med andre ord; Kjeften på deg.
 
Skjønner ikke hvordan det går an å aim'e dårligere med Wii-moten enn en stiv analogstikke. Spilt litt Resident Evil 5 med PS3-spaken, og det er helt krise i forhold.
Resident Evil 4 er ikke et survival horror-spill.
 
PS3-spaken? Der harru' forklaringa di! Den største grunnen til jeg styrer meg unna Playstation, er nettopp pga. den bedritne kontrollen. Den er lett, veier ingen ting, for liten, stygg, glatte analogstikker, elendige triggere og ikke no' god å holde i. Aim'er godt med 360-kontrollen og GC-kontrollen, jeg.

Som sagt; RE 4 = Det beste survival-hørrør-spillen ever! <3