Med to companions så har spillet nesten blitt for lett, men to fiendetyper plager fortsatt livet av meg: Cazadors og Deathclaws. Kan man i det hele tatt nå et punkt hvor man slakter disse ned?
Velkommen i klubben! Kan informere om at mot slutten av spillet så var det veldig lite stress å mose både forvokste firfisler og øh forvokste mygg. Selv synes jeg cirka halvveis var det beste kampmessig, før du blir fullstendig overpowered og Deathclaws byr på intense kamper. Litt vel intense innimellom, men det er en del av moroa. Verdt å merke at jeg spilte med alle DLC-pakkene, og da får du mye høyere levelcap (55 hvis jeg ikke husker helt feil). Uten DLC antar jeg du ikke blir fullt så super-OP.
Er tilleggspakkene store? Hvor mye tid vil jeg bruke på å peise gjennom de ulike pakkene?
De er ganske store, tror jeg brukte fra fem til ti timer per pakke (litt avhengig av hvilken av dem jeg spilte). Vil nesten anbefale deg å ta Dead Money først, den er veldig bra plottmessig men fy faen for et jævla ork den er å spille gjennom. Så vil jeg anbefale Honest Hearts etterpå, og da kommer følgende advarsel. Det har blitt nevnt før, men: I starten av Zion skjer det et angrep, og etter hvert kommer en kis som heter Follows-Chalk og blir med i striden.
IKKE SKYT PÅ HAM, UANSETT HVA FAEN DU MÅTTE FINNE PÅ. Hvis han dør failer du hele questlinja i Honest Hearts, og det eneste du får ut av spenna dine er å traske gjennom hele Zion, hente et kart, og traske ut igjen. Det gjorde jeg, og selv om Zion er hella pent er det en... litt fattigere opplevelse, for å si det sånn.
Men ja; Old World Blues tar du som nummer tre, det er lett den beste pakka og fikk meg til å flire høyt ved flere anledninger. Lonesome Road er den siste; både i rekkefølgen du bør spille dem, og historiemessig. Skulle gjerne sagt litt om hvor bra/dårlig den blir etter hvert, men jeg var omtrent halvveis i pakka da harddisken min fant ut at den skulle begå selvmord og dermed forsvant saven min.

Uansett, New Vegas er et sånt spill jeg har veldig lyst til å gå gjennom en gang til og teste noe annet, rett og slett fordi historien er så fet. Det er også et godt eksempel på hvordan man skal lage DLC, selv om ikke alle pakkene er like fantastiske å spille så bærer de preg av at alle plottlinjene var planlagt fra starten av, sånn at de ulike historiene henger sammen og danner et bakteppe til hovedhistorien istedenfor å være noe helt separat. Liker'e.
Edit: Vil også bare minne om at ekte pros spiller med
JSawyer-modden, som tweaker en hel del. Bare vær obs på at den går for å gi spilleren en større utfordring, så det meste blir vanskeligere. Ja, og du
må ha alt av DLC til New Vegas (inkludert Courier's Stash og Gun Runners' Arsenal) installert for at den skal virke. Ultimate Edition har all DLC i utgangspunktet, så hvis du har den er alt i orden.