Hva spiller du for tiden?

Kjøpte Trials Evolution i går, så jeg og en kompis hadde noe å game på. I dag bestemte vi oss for å teste singleplayeren.
Starta uskyldig nok; dro inb annenhver gullmedalje og sendte kontrolleren videre. Så plutselig møter man på utfordrende baner og nå
er det 5 forsøk hver, og nye regler lages om at man tryna for tildig så det telles ikke til at hvor lenge man spilte baserte seg på
FØLER PÅ MEG AT JEG KLARER DET NÅ, så har det plutselig gått 6 timer og man er totaltsprengt i trynet og må tvinge seg selv til å skru av driten.

Ser fram til neste runde. Bra opplegg.
 
Hvem er det som er final bossen i Trials her inne, da?
Får se om jeg gidder å prøve å komme på sisteplassene på alle topplistene her inne etter vi har runna det. Kan nesten ikke spille videre alene, selv om jeg har jævlig lyst til det.
 
Spiller for tiden: variert med Halo 4 og Fifa 13 på xboxen.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Har ingen Pro Gamer PC hjemme om dagen, så det har gått litt på iPad.

Football Manage ikke det at jeg er noen fotball fanatiker, men dette er som å spille CM igjen!

Temple Run bra balansert reaksjons-løpespill (til å starte med). Litt meh i lengden, men det har den derre "bare en tur til". Dessuten er det rimelig vanskelig. Litt kjipt at consumables er så tett knyttet til progress og highscores, noe som gjør det, egentlig, litt poengløst ettersom man bare kan Pay 2 Win.

Jurassic Park Social Game som handler om å bygge jurapark. Helt greit for hva det er, ikke så veldig spennende, og plager deg hele tiden med å kjøpe digitalt skrot (som alle de andre). Men det er jo litt morsmmere å drive på med Dinosaurer enn Bondegård. Metaphors... bitches.

The Hobbit Social Game som overveldet meg med options fem minutter inn i det. Swiftly slettet.

Når jeg først får gamet litt "ordentlig", så går det i XCOM, som er meget bra. Ikke så mye utsette på det annet enn at det er en veldig bra oppdatering på originalen, litt buggy, men hey! Og selvfølgelig League of Legends, snart starter Season 3, så det er veldig mye oppdateringer og balanseendringer i vente (tror den lander en gang i dag). LoL er utmerket for å få utløp for nerdragen.

Konsoller rører jeg ikke.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg vurderte å gi LoL en prøvetur igjen, men fant ut at med XCom, Dark Souls (heh) og noen utviklings- og videoprosjekter på gang strekker ikke tida til enda en tidtrøyte av det større slaget. Enda. I tillegg føler jeg at nybegynnervennligheten ikke er helt tilstede da jeg sjekke ut en turnering på twitch forleden og champion selection bestod av en skjerm med ikke bare et gigantisk rutenett med folk men også en scrollbar for å se enda flere. Hvor mange champions er det der nå? Jeg føler jeg burde lese et leksikon før jeg engang skal nærme meg å spille det med andre..
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Det er over 100, og det kommer ut en ny ca. hver tredje uke.

De har vært rimelig flinke med å holde det fresht. Og jeg ser ikke helt for meg at DotA2 tar fra dem MOBA-tronen: men, wilder things have happened. Og jeg bryr meg ikke så mye, begge er forholdsvis morsomme, jeg bare suger hardt i det ene og er semi-kompetent i det andre; så det er litt obvious hvilket jeg foretrekker.

LoL er jo evergreen, så det skader jo ikke dyppe tærne, men det begynner jo å nærme seg DotA'ish nybegynner-fiendlighet. Har fått ganske bra AI nå da, så du må ikke spillet mot smurfs som nerdrager for harde livet (men er ikke det halve morroa?).
 
Den følelsen når man starter å tro at man er litt god i WotS og blir innvadert av samuraiene til andre folk som fullstendig kvester en. Første fyren het Shitkicker og andre var ei dame i blomstrete bikini. :penga:
 
Halo 4. Halo 4 er tøft. Halo 4 er gøy. Halo 4 er akkurat det man forventer seg av Halo. Så sånn er det.

Cortana er ubrukelig
 
Spilla det litt i går jeg og fordi hvorfor ikke og det virker ålreit. Storyen har omtrent nada med forgjengerne å gjøre og det er forsåvidt fint. Blir litt ny mystikk og sånt. Syns forsåvidt ikke det første missionet var mye kult, men det bedrer seg vel. Første mission i Spartan Ops var faktisk mer gøy siden det føltes mer som klassisk Halo. Coop hjelper jo og en del (er ikke det med i selve kampanjen?) Så kjørte jeg en runde team slayer og her ble jeg såklart slaya. :p
Men så over til tusenkronorsfrågan: Hvorfor i bunnsvarte svingende helvete dukker man med B nå? Hvilken dassape har designa det og ikke lar meg remappe det til å trøkke høyre stikke? Tok lang tid å vende seg til og dukking er ikke lenger særlig intuitivt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Måtte bare, så jeg kjøpte meg Burnout Paradise 2 Need For Speed: Most Wanted og har børna litt rundt der. Gjett hva? Det er Burnout Paradise 2 så hvis du er klar for et nytt Burnout Paradise så er dette spillet for deg. Om du ikke er klar for det, men liker sånn hyperfetisjistisk arkaderacing så er det fortsatt spillet for deg, for dette er ekstremt mye tightere enn Paradise noensinne var. Best av alt: Du slipper å starte spillet og umiddelbart skjønne at veien fram til at du får noen artige biler, jo, den er lang. Most Wanted starter med et løp som varer iiii knappe to minutter (sikkert ikke så lenge en gang), hvor du bare skal kjøre langs en vei og så kommer du til en Jack Spot og så bytter du bil og så BÆM bryr ikke spillet seg så fryktelig mye om hva du bruker resten av tida di på. Jeg veit ikke med dere, men hvis jeg skulle laget en openworld-racer så ville akkurat det der stått øverst i designdokumentet.

Så, ja, Jack Spots er da steder hvor du kan bytte bil. Altså, du kan bytte bil når og hvor du vil, men på Jack Spots finner du muligens en helt ny bil. Å få tak i den er ikke verre enn å kjøre bort til den og trykke Y, så har du en ny bil. Herlig. Målet med spillet er - så klart - å bli Mest Ønsket hos politistyrken, og det gjør du ved å - bombe - kjøre løp for å vinne XP (Speed Points i dette spillet). Når du har nok XP, kan du utfordre en ny bil på rangstigen; du starter nederst (tolvte plass hvis jeg ikke husker helt feil), og klatrer ved å beseire de over deg så klart. Most Wanted-duellene er klart høydepunktene så langt; først er det et ganske intenst (og tungt scripta sånn at det er spennende hele tida) gateløp mot bilen, og når du vinner begynner den andre kjerra å kjøre rundt og være ypp sånn at du må ta en Takedown for å låse den opp. Siden duellene alltid er intense (ikke på den dårlige måten; gummistrikkinga er ganske hårfin sånn at du alltid ligger enten litt foran eller litt bak), er det så klart tjukt av snut bak deg når du skal begynne biljakta på alvor, så det eskalerer ut i totalt kaos etter cirka tre sekunder. Det er digg, det.

Når du ikke jakter på andre som er mest ønsket, kan du kjøre løp med bilen du sitter i, eller bare sose rundt og finne reklameskilt, snarveier, Jack Spots eller veisperringer. Absolutt alt blir registrert, og du får XP for alt du finner på, så det er fritt valg. Løpene er unike for hver bil, og du låser opp mods til bilene ved å vinne løp i dem. Modsene kan igjen oppgraderes fra standard til Pro-nivå ved at du bruker dem, så alt du gjør bidrar til at du får noe fint etter hvert. Pluss at du belønnes for å kjøre med bilene du liker. Herlig.

Og så var det bilene du kan kjøre i, da. Det er ikke voldsomt mange biler i spillet (44), men det virker som om Criterion har fokusert på å inkludere interessante biler istedenfor at det skal være noe alt-i-ett-opplegg. Jeg har kjørt mye i Ford GT, i tillegg til en exotic som så ut som noe fra en italiensk sci-fi-film fra cirka midten av nittitallet, og så klart den nyeste jeg fant: En forvokst go-kart som var styla som en F1-bil, og som tydeligvis hadde en atomreaktor som brenselkilde for fytti faen den sparka bra unna. I tillegg satt den som limt på veien. Det er sånne ting som gjør at jeg blir engasjert i bilspill, vettu.

Til slutt: Det negative. For det er ikke helt suvverent alt. Nå er det helt framifrå at spillet gir deg en snarveimeny som lar deg velge løp fra en meny, og så sette GPS-mål på kartet eller bare teleportere deg dit med et knappetrykk hvis du allerede har funnet løpet. Problemet er bare at jeg ikke har spilt et spill på ganske lenge som har så lange lastetider som Most Wanted (dette er PC-utgaven). Det ser ikke SÅ mye bedre ut enn Paradise eller Hot Pursuit (noen steder ser det desidert mindre kult ut enn Hot Pursuit), så jeg lurer litt på hvorfor. Og... vel, jeg har ikke sjekka, men det virker veldig som om Most Wanted kjører på Frostbite-motoren (samme som i Battlefield 3), spesielt på colour-gradinga som innimellom er veldig aggressiv. Det funker fett mesteparten av tida, men når Criterion pøser på med femti fargede lyskilder, tredve bilder på skjermen samtidig, digre bygninger og partikkeleffekter OVER ABSOLUTT FAENS ALT, da går det rimelig sirupsakte. Og... det er veldig få muligheter for å stille inn grafikken; teksturer, effekter, motion blur, skygger, SSAO, mesh detail og det er vel det. Draw distance, light distance, partikkeleffekter, sånne ting, det hadde vært fint. Orker ikke slå ned grafikken altfor mye, spesielt ikke når det går som smør de gangene det ikke skjer så mye. Ja, og musikken er skikkelig dritt (til tross for at Galvanize er med). Nadir så langt er en horribel klubb-miks av Won't Get Fooled Again (ja, CSI-temalåta) som er komplett jævlig. Ikke noe problem, bare å slenge på Spotify, ikke sant? Joa men Criterion har miksa hele spillet - inkludert musikken - i herlig surround, og det mister jeg da. First world problems. :penga:

Uansett: Detta er omtrent akkurat hva jeg ville ha fra en oppfølger til Burnout Paradise. En ny by (Freehaven heter den) komplett med masse greier å utforske (fant en flykirkegård hvor det var lagt opp til ALLE STUNTENE), mer strømlinjeformet grensesnitt, kraftig forbedret Autolog, og ikke minst at reklameskiltene jeg knuser blir byttet ut med Wanted-plakater med bilde av meg på. Anbefales hvis du liker arkaderacing. Kan sikkert smelle opp noen bilder hvis folk er interesserte.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Leste på Game|Life forrige uke at Most Wanted er laget av Burnout-folka. Så sånn er det.

Søkte på forumet og fant bare noen få referanser til spillet jeg spiller nå, nemlig Lara Croft and the Guardian of Light fra 2010. Sier seg selv at det spillet hvor Lara tilbringer mesteparten av tida i tombs er det som ikke heter Tomb Raider.

Det er Diablo-ish i utseende og veldig lett og gøy å spille. Løp rundt med venstre stikke og sikt med høyre, trykk R2 for å angripe i den retninga. Funker bra i kamp i kombinasjon med dodging som du gjør med firkant. Du samler masse forskjellige våpen i løpet av spillet, fra maskinpistoler og automatgevær til flamme-/granatkastere. Spillet har en bra balanse mellom slåssing, utforsking og puzzles, og innimellom er det bosser eller sekvensen hvor du må unngå mange feller som knusemaskiner og fallende plattformer.

I coop kan en av spillerne kontrollere Totek, som er en slags gud som blir vekt opp i begynnelsen av spillet. Han har ingen gudekrefter bortsett fra et skjold og et spyd som Lara kan stå på for å klatre litt høyere. Puzlene i coop er annerledes fra enspillerkampanjen, du har da både spydene og Lara sin grappling hook, men inget skjold.

Kjempeoverrasket over hvor artig dette spillet var, nå er jeg snart ferdig men blir å plukke opp coop-kampanjen ved en senere anledning. Det er også mye gjenspillingsverdi i diverse challenges i alle brettene. Du samler våpen, artifacts (booster stats), og relics (kan gi deg helse/ammo-regenerering, scattershot, ekstra sterke bomber, etc) ved å klare spesielle oppgaver i brettene, som å drepe tre skjelettfiender på en viss plattform, klare å bombe en ball så den havner oppå en pidestall, markere tre symboler som er gjemt på brettet, sånne ting. Challenges som er på alle brettene er å slå den høyeste poengsummen på brettet (tips: ikke ta skade), klare brettet innenfor en tidsfrist, og å samle 10 røde hodeskaller.

Anbefales!
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Guardian of Light er en av mine mest minneverdige samspilleropplevelser de siste åra. Siden de to spillerne har forskjellige ferdigheter som de må bruke sammen får du en fantastisk asymmetrisk synergi du veldig sjelden får i samspillermoduser. Mange av pøsselsene har også flere løsninger, og du føler deg som en jævla boss når du finner en litt utenfor boksen-løsning som er mye kjappere.

Spilte gjennom det 3 ganger for å 100%-e utfordringene og samlerobjektene, og presterte å komme på 4-plass på verdensbasis i coop-speedrun.

Det eneste som kan trekke er hvis du er av utålmodige typen som bare vil gjøre jevn og trutt framgang. Spillet stopper opp når du ikke ser løsningen med en gang, men det er slikt jeg blir bastant og sta av og som regel bare multipliserer bossfølelsen når jeg da finner løsningen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Leste på Game|Life forrige uke at Most Wanted er laget av Burnout-folka. Så sånn er det.
Øh, ja. Litt derfor jeg forventa Burnout Paradise 2 da jeg coppa det. :p
 
Så, litt uti Halo 4 avslører de hvem baddien er og... vedkommende stammer fra en av bøkene. Det kunne forsåvidt vært greit om de faktisk gadd si noe i spillet om det, men neida. For mer info er man nødt til å grave fram hemmelige dataterminaler som åpner opp dårlig animerte filmklipp i Waypoint, lese den boka eller gjøre som meg og slå opp navnet på en wiki. Dette er ikke bra historiefortelling 343. :ras:
 
Og det er en annen ting. Det følger ikke noen manual med i spillet og den er gjemt i Waypoint som man må laste ned. Det er faktisk ganske mye bra info der og såvidt jeg veit første gang et av spilla bruker de ekte navna på folka fra Covenant. Men hvorfor kan jeg ikke lese alt dette med smartglass, MS? Dette er en av de få gangene den nye dritten deres hadde vært nyttig.

Men men, når bajsen treffer vifta og man fighter Covenant og de nye legorobotene samtidig er det Halo som faen og det eier i det minste. ^^
 
Lastet ned og laget meg konto i League of Legends i dag. Får se om det fenger.
Ellers har jeg planer om å kjøre igjennom en del spill jeg var meget glad i som pikebarn.
Zelda-serien, Mario.. og annet knask ( Mmmm, Nintendo <3 )

Ellers driver jeg å flytter litt om dagen, og det blir vel mer spilling når det er unnagjort, og jeg får litt mer boltreplass ^^