Hva spiller du for tiden?

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Siden jeg først er på App spree, så kan jeg anbefalle Coaster Crazy.

Dette er da Theme Park, bare at du bygger bare Rollercoastere, så får du rating og annet skrot, samt challenges underveis. Det å bygge disse rullebanene er litt tungvindt på padden, men det funker helt greit. De har slangt på standard Social-Game piss, som egentlig ikke er noe hinder, men pacer spillingen helt greit (da touch games er best foran noe kjedelig tv-program).

tldr; om du likte rullebanebyggingen i Theme Park eller bridge builder, get it!

Spilte også Lost Winds, men det var noe ræl jeg ikke hadde tålmodighet til.
 
Har de siste dagene spilt Hitman Absolution på PS3. Jeg har ikke runda det ennå og jeg har ikke prøvd contracts funksjonen, men regner med at jeg er over halvveis i storymode.

La meg begynne med at jeg er stor fan av Hitman serien. De eldste spilla er riktignok knapt spillbare i dag, men Blood Money var en av de PS2 spilla jeg koste meg mest med. Det er noe tilfredstillende når du begynner med et nytt Hitman spill. Først hele greia med briefingen og valg av våpen og utstyr. Skal du ta med sniperen denne gangen, eller skal du kun ta piano wire'en? Skal du gå for silent assassin eller skal du utstyre deg som Rambo og skyte alt som beveger seg? Så starter du missionet. Du spaserer rundt på banen, gjør deg kjent med kartet og diverse muligheter for å gjennomføre et perfekt hit. Man føler seg awesome der man spaserer rolig og kalkulerende rundt, dreper målet sitt og spaserer ut igjen uten at noen har forstått noe av hva som har foregått. En annen ting som var artig med Hitman var at når du gjorde en feil og drittet traff vifta kunne du dra frem våpnene dine og skyte deg ut av det aller meste. Og fortsatt spasere rolig ut, bare nå med en massakre bak deg.

Så det er hva jeg mener om tidligere Hitman spill.

Nå vil jeg ha en ting klart. Jeg er ikke imot utviking av spill. Jeg forventet ikke å spille Blood money 2.0. Jeg hadde forventet at Absolution skulle få seg et ansiktsløft, pluss en del forandringer verdig den tiden vi er i nå. Serien trang å fornyes. Problemet er at de fleste forrandringene er kjipe og at spillet slettes ikke føles som Hitman lengre.

La meg ta det gode først. Kontrollene er mye bedre. Alt går flytende og inventorien er din bestekompis i stede for han litt rare som mora di har bestemt du måtte ta med på festen. Du kan også klatre litt rundt. Vi snakker da mer hva en trent person burde være i stand til å klatre. Så ikke noe assassins creed klatring her, takk og pris.
Også er grafikken åpenbart bedre selv om den ikke akkuratt inviterer til å hoppe i taket. De prøver også å fortelle en litt mer sammenhengene historie fremfor å bare putte opp missions. Dette gjør at spillet henger mer sammen. Jeg kan for eksempel ikke helt gjenfortelle hva Blood money egentlig handlet om, annet at det var en dude i rullestol som pratet med en reporter også drepte du masse folk. Så historiefortellingen er klart bedre selv om den er litt snodig og det funker bra.

Så det dårlige. Du forbereder ikke oppdragene dine lengre. Det er ikke noe poeng i å samle våpen og oppgradere dem, for du kan ikke velge om du vil bruke dem. Det er svært irriterende, da forberedelser var en stor del av de tidligere spilla for meg. Jeg har også klart flere av oppdragene med silent assassin FØRSTE GANG jeg spilte dem. Så om du har muligeter er det tydligvis mye guideing på hvordan man kan ta oppdraget på sparket uten å gjøre noen store feil. Forkledningssystemet er en vits. Det fungerer nå sånn at når du blir sett med en forkledning kommer det opp en pil som peker i den retningen du blir oppdaget fra. Når pilen blir stor nok har de sett igjennom forkledningen din. De går da bort til deg og du får muligheten til å avvæpne de. Jeg ser logikken og at det blir mer realistisk enn at du kan gå rundt i en forkledning og ingen vet bedre, men realisme i spill burde aldri gå på bekostning av spilleglede. Og snakker om realisme. Måten jeg holder meg anonym på nå er at jeg spretter opp og ned fortest mulig fra dekning til dekning siden pilen forsvinner når de ikke ser deg lengre og starter på nytt neste gang du blir sett. Så en person som spaserer rolig rundt er mistenksomt, mens en som popper opp og ned som en mulvarp i et wack-a-mole spill er helt normalt... Igjen, svært irriterende. Dette fører til at du driter i hele forkledningsmøkka og går fullt ut Solid Snake på dem som igjen føles veldig lite Hitman. Ja... Også er det checkpoints i stedet for at du kan save et bestemt antall ganger når du føler det er riktig. Og ikke bare det, du må også aktivere dem for at de skal fungere. Personen som er ansvarlig for det burde bli sparket i ballene. Checkpoints, spesielt som må aktiveres selv, er på ingen måte en bedre løsning enn det de hadde i tidligere spill.

Mitt største problem er likevel at du får ingen glede av å drepe målene dine lengre. Det er liksom bare noe som må gjøres og når det er gjort er oppdraget over. Når oppdraget er ferdig har jeg til og med noen ganger blitt overrasket over at jeg har fått silent assassin, for det føles slettes ikke ut som det. Det er vanskelig å forklare. Det føles... meh. Av og til får du riktignok muligheten til å skinne. På det andre oppdraget får du for eksempel høre at du ikke har mindre enn 12 forskjellige måter å drepe målet på, og etterpå får du spasere ut, unseen and like a boss. Disse øyeblikkene er awesome, men alt for skjeldene. Det gir bare en påminnelse på hva spillet kunne ha vært, men ikke er. Spillet er ikke dårlig. Men det er ikke fantastisk heller. Og det er i allefall ikke Hitman. Det er som om du har bursdag og du får blåse ut lysene, men bare så vidt smake på kaka.

6/10

Ble en vegg av tekst dette, men jeg er stor fan av serien, har gledet meg lenge og er opprørt. Takk for meg.
 
Lastet ned og laget meg konto i League of Legends i dag. Får se om det fenger.
LoL er den beste MOBA-en, alt annet er møkk i forhold. DOTA-2 ser ut som et spill som er sluppet for å drite på fanbasen sin. Tror aldri jeg har sett en moderne spill som ser så søppel ut og som føles likedan når man spiller det. Har riktignok bare spilt et par runder, men det var nok til at det smakte oppkast i munnen min.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg fyrte opp igjen Behov For Hastighet To for noen dager siden og det eier naturligvis fremdeles. Spesielt med tanke på at du kan kjøre alt fra Volvo 740 GLE til en jævla T-rex bare du entrer den rette koden. Også inneholder spillet kanskje tidenes kuleste bilspillræserbane.

 
Er ikke mange spill man har kjørt som en t-rex og konkurrert mot kompisen sin som kjører en utedass. Pacific Spirit var den beste banen og musikken her var topshit

Misunner de som som fikk spille det med et 3Dfx-kort. <_<
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg og en kompis pleide å kjøre Mazda MX5 på Pacific Spirit. Da kjørte vi med trafikk og fulgte fartsgrensene og trafikkreglene. Vi hadde også våre egne hus langs bana og møttes på bestemte steder for å råne. Gode tider.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Hygger meg med BLOps II.
Føles overraskende freskt fortsatt. Spesielt pluss for fin fargebruk i leveldesignet.
Sjekka steam og jeg har spilt MW3 i hele en time, der ble jeg megaskuffa da jeg hadde rådigga blops. Nå ser det heldigvis ut til at jeg kommer til å like dette mye bedre. Er noe med treyarch som treffer meg rett i B-spillnerva.

(ræva post, men orker ikke efforte når jeg skriver om casualkongen)
 
Når har jeg satt fyr på dritt i noen timer i Little Inferno og dette erke mye til spill. Det er derimot en peis man kjøper dritt og slenger på og så får man mer spenn man kjøper mer dritt for. Hvis man har en skjult indre pyroman i seg så eier dette. Det har og en passe mørk historie som låses opp i brev man mottar. Så brenner man dem også. Dette er et spill hvor man brenner ting nemlig.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Er tilbake på Borderlands 2 etter å ha spilt litt Darksiders II og Sleeping Dogs.

Darksiders II var i mine øyne en liten skuffelse. Spillet eier på mange måter, misforstå meg rett, men jeg hadde ekstremt sans for Darksiders (tross sine feil). Der Darksiders er en rein hack'n'slash med et bittelite snev av rpg-elementer, er Darksiders II en hack'n'slash-RPG a la Kingdoms of Amalur. Problemet er at verden i KoA er vanvittig mye penere, føles mer levende og har en mer spennende historie og sagn rundt seg. Altså, liker spillet veldig godt, men føler at de prøver å gi seg ut for noe det egentlig ikke er. Spillet har knallbra kampmekanikk (men blekner for KoA), store fine områder (men de føles veldig korridorete ut i motsetning til KoA som er korridorer, men føles mer åpne). MEN; stemmeskuespillet i Darksiders II er over all forventning. Death har tidens mest SlemRompa stemme, og det eier.

Sleeping Dogs, da. Etter å ikke ha vært 100% fornøyd med demoen, valgte jeg alikevel å huke tak i spillet da det ble relativt billig. Sleeping Dog er da True Crime: Hong Kong eller hva det het, bare under et nytt navn pga Square Enix, etc.
Kort fortalt, så måtte jeg spille det i type 4 timer før jeg fikk sansen for det. Kommet et stykke ut i historien (som er ganske så meh), men har begynt å bli kjent med byen, kampsystemet, figurene, o.l. Når nærkampsystemet sitter ordentlig (dvs; annet enn å bare trykke counter-knappen konstant), så begynner å det å flyte Arkham Asylum-møter-Yakuza-aktig. Det eier. At WARP har en egen radiokanal på spillet er også et stort pluss. Byen er stor, frihetsfølelsen er stor, persongalleriet er helt ok. Første karaoke-session på spillet var The Clash - I Fought the Law, så det teller jo positivt.

MEN, Borderlands 2! Lot det ligge litt da jeg kjente jeg blei litt irritert over tre oppdrag jeg aldri fikk gjennomført pga diverse bugs i spillet. Oppdateringer kom, og de fiksa seg (men da var jeg litt mer inn i Dishonored, som jeg forøvrig bør fortsette med snart). Spiller det litt igjen nå, og det spillet er uten tvil Game of the Year for min del; spillmekanisk, grafisk, historiemessig og ikke minst persongalleriet er mildt sagt helstøpt, fargerikt og beriket med uran. Det eier, rett og slett. Da jeg egentlig ikke likte å spille det single player, tar jeg meg selv i å storkose meg nå. Det faktum at de har med såpass mange ting som stammer fra det første spillet eier skjorta av meg. Har ennå ikke starta på den første tilleggspakka, og jaggu kommer ikke tilleggspakke nummer to ut nå. Blir å storkose seg med detta, opptil flere ganger
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Fan. Er så backlogga med studering i det siste, men har prestert å få dotabuggen igjen. LoL, dota2, bloodline champions, alt skal ned. Må mestre alle heltene. Må vinne alle turneringene. En dag skal jeg runde det sånn som yeti.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Snufs. Har fullført episode 5 av The Walking Dead. Ending stats:

Jeg og 24 % kutta ikke av Lee sin arm. De andre 76 % er idioter. Det var for sent og det ville bare være et handicap.

Jeg og 30 % forholdt seg rolig under krangelen med Kenny.

Jeg og 64 % forlot våpnene da jeg ble bedt om det.

Jeg og 59 % drepte ikke "The Stranger". Usikker på hvordan jeg skulle gjort det egentlig? Han ble skutt i fjeset av Clem.

Jeg og 34 % ba Clem å spare kula, og la meg bli en zombie. Kanskje Lee da får en cameo i sesong 2?
Denne siste delen av spillet er den beste. Det er så masse bra øyeblikk i den.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Måtte jo feire gratis PlayStation Plus ved å laste ned noe skrot til Vita-en, og valget falt da på spillet med det catchy navnet Tales from Space: Mutant Blobs Attack. Nå er det strengt tatt bare en blobb som angriper, men det viser seg å holde.

Dette er da - for å si det med reine ord - resultatet av at noen tenkte "dere, hva om vi lagde et spill som ligna veldig på Katamari Damacy, bare at det er en 2D-plattformer?" og så gjorde de det. Du styrer da slimklatten som - opprørt over man's inhumanity to blob - bryter seg ut av den hemmelige labben som kloner og torturerer klatter, og så... er jobben egentlig bare å absorbere ting, vokse seg større, komme seg gjennom brettene, og finne hemmeligheter (to blobbekompiser på hvert brett, og to score-medaljer).

Det er et ganske løst, fysikkbasert plattformspill, og det er noen ganske få tilfeller hvor fellene og faenskapen du må forsere krever akkurat bittelitt mer nøyaktighet enn kontrollsystemet tillater, men du klarer dem på noen få forsøk. For å gi et bilde av hvor vanskelig spillet er, så runda jeg det akkurat, jeg lasta det ned i fem-draget og jeg har ikke akkurat sittet pal med spillet i kveld. Likevel er det stor moro (jeg pleier ikke akkurat å runde spill første dagen jeg har dem, uansett om de er dritartige), fordi utfordringen akkurat er helt passe (akkurat så vanskelig at du må vri nøtta bittelitt, noen ekstra hemmeligheter du må jobbe for å få), humoren er bra (hvis du gjetta femtitalls b-film-pastisj fra tittelen, så er det minst 100% korrekt), og det er fortsatt skandaløst at det er så få spill som har skjønt at det å sose rundt og absorbere ting sånn at du vokser deg større er et gullkonsept.

Hvert brett har minst en minneverdig setpiece, og takket være at spillet fatter seg i korthet er det ingenting som rekker å bli gammalt. Blobben kan i utgangspunktet bare skli rundt, vegghoppe såvidt (etter et par hopp mister du høyden, så med mindre det er en motstående vegg har du begrenset bevegelsesrom), og smekke i stykker ting under seg, men etter hvert blir den magnetisk (og kan dermed tiltrekkes/frastøtes av metallting), og innimellom blir den vektløs og må skyte seg av gårde med en innebygd rakett (heldigvis uten fiselyder). Noen brett har utfordringer du virkelig må ha 100% timing og beregning for å klare, og jeg veit ikke helt om jeg orker å gå for full clear, men jeg havna ikke veldig langt unna på første gjennomspilling. Så, litt pussig struktur uten at det egentlig gjør noe: For komplekst til at casuals kan droppe rett inn, men for kort til at det byr på noe særlig varig utfordringsmessig. Hardcore-spill i porsjonspakning, eller noe.

Ja, og presentasjonen er skikkelig utsøkt. Hver episode tar seg av en b-film-klisje, og designen er sånn... ikke autentisk femtitall, men en retro-futuristisk utgave av det. Tenk The Jetsons med mange lånte elementer fra indie-tegnefilmer anno seint 2000-tall. Musikken er storband-lounge-muzak med dramatisk tilsnitt, og jeg ble ikke frelst men det var ikke spesielt irriterende heller. Filmklippene klarer det kunststykket å være pantomime, morsomme, fortelle det de skal, og akkurat passe lange (dvs. maks tredve sekunder). Farg meg imponert.

Det eneste jeg virkelig har å utsette på spillet, er at følelsen av hvor stor du er, varierer veldig fra brett til brett. Flere ganger møter du samme objekter på ulike brett, bare at andre gang du finner dem, er du plutselig for liten til å absorbere dem når du var mer enn stor nok på forrige brett. Uansett kan det tilgis når man først kommer til finalen (ingen premier for å gjette hva som skjer der). Så, ja. Et spill hvor du utrydder alt liv i galaksen på en kveld? Og det er gratis så lenge du har en Vita? Høres ut som en anbefaling, det gitt.

Lasta ned Uncharted også, har ikke giddet å teste det ennå.
 
Download Scribblenauts.Unlimited_SKIDROW_
*flippe fuggern til Nintendo og 5th Cell*
Kjøper det når det engang dukker opp på vårparten.

E: Det er Scribblenauts bare med digre verdener, jævla masse nytt man kan gjøre og dritt kontroll. Blir å vente på det til Wii U gitt.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Kontrollen i scribblenauts har vel vært alltid vært den tilbakestående lillebroren i familien. Blir det bedre med Wii U?

Tok fatt singleplayer blops 2 i går, og den er heldigvis ikke ræva, som når Infinity Ward lager SP-campaign.

Tok meg selv i å glise flere ganger i løpet av tida jeg satt med det (basejumping, whoooo). Å ha lave forventninger til dybde er en forutsetning tror jeg, men så lenge man ser på det som en ren actionfest så er det lite som slår dette.

De som sutrer over gammel grafikkmotor kan ta seg et tak , for dette spillet er pent. Bra art direction, farger som tidligere nevnt, utrolig varierte omgivelser og MYE detaljer.
 
Det har ikke støtte for gamepad. =D
Kunne sikkert giddi å knote med joy2play, men det var helt spillbart med musboard. Merkes dog at det er klart mekka for touchscreen fremdeles og det sitter ikke optimalt.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Snufs. Har fullført episode 5 av The Walking Dead. Ending stats:

Jeg og 24 % kutta ikke av Lee sin arm. De andre 76 % er idioter. Det var for sent og det ville bare være et handicap.

Jeg og 30 % forholdt seg rolig under krangelen med Kenny.

Jeg og 64 % forlot våpnene da jeg ble bedt om det.

Jeg og 59 % drepte ikke "The Stranger". Usikker på hvordan jeg skulle gjort det egentlig? Han ble skutt i fjeset av Clem.

Jeg og 34 % ba Clem å spare kula, og la meg bli en zombie. Kanskje Lee da får en cameo i sesong 2?
Denne siste delen av spillet er den beste. Det er så masse bra øyeblikk i den.
Slik endte det for meg:

Fy faen, dette eide. Årets soleklart beste spill. Jeg har tusla med med spill i snart 20 år, men aldri har jeg opplevd noe lignende: Et spill som berører meg emosjonelt like mye som en bok eller en film. Endelig et spill der ikke alt trenger å være gøy.

Sean Vanaman, Jake Rodkin... jeg applauderer dere!
 
Fallblox er såklart oppfølgeren til Pullblox og har omtrent samme utforming. Nytt denne gangen er at de geometriske formene følger gravitasjonens lover, noe som endrer pusslinga fundamentalt. Istedet for å dra dem inn og ut av banen må man flytte dem rundt i 3D. Målet er det samme som sist, man flytter ting for å bygge seg trapper sånn at man kan komme til toppen. Denne gangen skal man fange fugler istedetfor å redde unger, men det endrer lite. Man er fortsatt den samme røde lille sumoen med :3-trynet og man redder dagen for den gamle gubben som driver parken.
Det er fortsatt et eminent lite spill og den nye måten å pussle på skaper variasjon. Sjøpe om man har 3DS.
 
Bastion.